דומה שהאדם המודרני  העומד לפתחה של מי מפחד ממטפיזיקה?
המאה ה-21 , נתון כל העת תחת מכבש לחצים כמעט בלתי בלתי אפשרי. בפרספקטיבה היסטורית, לא חלף זמן רב מהיום שבו גילינו איך לרתום את החשמל לטובתנו, אך עד אז נראה היה כי החיים היו פשוטים יותר. אבותינו הקדומים היו קמים עם צאת החמה  והולכים לישון עם שקיעתה. בין לבין, הם הביאו ילדים, עבדו את האדמה, והתפללו לטוב.

הקיום היה ברמה הישרדותית, וככזה לא השאיר מקום להרבה דברים אחרים. לימודים או התפתחות עצמית היו בצמצום ורק עבור בעלי היכולת, ולא תפסו נתח נרחב מהזמן;  נושאים כמו הגשמה או רדיפה אחר האושר, לא עמדו כלל על סדר היום. הדת שימשה מסגרת טובה כדי ליצור בידול, משמעת, וגבולות,  ובמקרים רבים גם תרמה לשעבוד כוח העבודה. תפיסת "העולם שאחרי" באה כדי להקל על קשיי הקיום היומיומי, אך גם על מנת לתת משמעות לחיים, ולשמור אנשים במסגרת שתמנע כאוס במבני החברה.

האדם המודרני לעומת זאת, מרגיש שהוא חי חיים מלאים יותר אך האם אלו חיים מאושרים יותר?
לפעמים נראה כאילו כמות המטלות והמחויבויות איתן מתמודד כול אדם ממוצע ביום הייתה יכולה לשלוח כול אחד מאבותינו לאישפוז…
על אף שהחשמל הביא לכך ששעות הפעילות שלנו התרחבו ביותר מ-50 אחוז, אנו כה עסוקים בעבודה חסרת גבולות, בסטנדרטים בלתי אפשריים לגידול ילדים, בניירת בלתי נגמרת ובצבירת כסף או ידע עד כי דומה שאנו מגיעים לסוף היום נטולי אנרגיה ומותשים פי כמה מאשר לו היינו פשוט עובדי אדמה…
רשימות ה"צריך לעשות" שלנו הולכות וגדלות, וככל שיש יותר מוצרי צריכה, אנו "צריכים" יותר מהם עד כי נראה שלא נוכל להתקיים בלעדיהם…
מגיל אפס, מלמדים אותנו לחשוב שהחיים קשים. אנו לומדים איך להיזהר, לדאוג, לפחד וכמובן להתלונן.
למדנו לחשוב שיהיה לנו טוב רק אם – או כשנהיה רזים, רק אם או כשיהיה לנו הרבה כסף, או רק כשבן הזוג האידיאלי יופיע סוף סוף ויגאל אותנו מבדידותינו. למדנו שהעולם הוא כאוטי וצריך להסתמך על המזל, ושיש לנו מעט מאוד השפעה אם בכלל על מה שקורה מחוץ לנו.
לא פלא שרבים מאיתנו בוחרים להחליף את החלומות שהיו להם בילדותם בבהייה מהופנטת בטלוויזיה או לרכך את הכאב היומיומי בעזרת אוכל סמים או אלכוהול. לא פלא שכה רבים מאיתנו מפתחים מחלות שונות ומשונות…

המטאפיזיקה מחפשת תשובות לשאלות כדלקמן:

  • מהו טבעה של המציאות?
  • האם קיימים נפש וגוף? או שמא רק אחד מהם קיים, ומה היחס ביניהם?
  • מהו מקום האדם ביקום?
  • מהי משמעות בחייו של האדם?
  • האם צבעים הם אובייקטיביים או סובייקטיביים?
  • האם העולם קיים מחוץ למוחנו?
  • מהו טבעם של עצמים, אירועים ומקומות?
  • מהי יחידת זמן?
  • האם אלוהים קיים ומכוון את המציאות?

למה אני כאן?

השאלות אלו ריתקו אותי מאז ומתמיד, בעיקר בשנים האחרונות בהן חלה התעוררות גדולה בתחום הרוחני מדעי. הרעיונות שאני רוצה להציע לכם, נמצאים בשירות האנושות כבר אלפי שנים, אך רק לאחרונה, עם התפתחות המדעים המדויקים, הם מקבלים תימוכין בכלים מדעיים מדידים. תורות עתיקות קשרו מאז ומתמיד את הגוף לנפש, והציעו מדיטציות, הדמיות והיפנוזה, כאמצעים לריפוי פיזי ונפשי. למרות הוכחות ומחקרים שקיימים כבר שנים ארוכות על היעילות הגבוהה של שיטות ריפוי אנרגטי, ותיעוד תוצאות יוצאות דופן בשימוש בהן, עדיין דומה כי העולם המודרני שהפך את המדע ל"דת" השלטת היחידה, מתקשה להכיל אותן.  חוסר היכולת להסביר "איך זה עובד", והתפיסה ששיטות אלו הולכות יד ביד עם אמונה תיאולוגית דתית מכל סוג, הביאה לכך שהמערב נטה לראות שיטות ריפוי אלו כרפואה אלילית או מיסטית שאין לה מקום באורח החיים החילוני מודרני.

יקום אנרגטי

עם התפתחות המדע, נוצרו כלים פיזיקאליים שונים שמאפשרים למדענים כיום, לשרטט בוודאות את ההקשרים של מצבנו הגופני למצבנו הנפשי, ואף לתת להם מענה. 
חישבו על זה כך: לפני זמן לא רב- בשנות השישים, היו הרופאים בטוחים כי השיזוף בשמש בריא מאוד וכמוהו מזונות עתירי שומן כמו חמאה שמנת ובשר… הגישה הזו אמנם השתנתה, אך מי יודע מה יחשבו או ידעו הרופאים עוד 100 שנה או אפילו עוד 10 שנים…??

כיום, אין חולק על כך, שהמודעות האנושית לוקחת חלק בבניית הגוף הפיזי ובכלל זה יצירה של מחלות או לחילופין – ריפויין. במקביל גילוי תורת הקוונטים והחשיפה של "חוק המשיכה" פתחו בפנינו עולם שלם, שבו כבר הוכח כי המחשבה הרגש וההתכוונות שלנו כ"צופה" האנושי,  אחראים ברמה קוונטית על ול התוצאות שנקבל בכל תחום בחיים.
חישבו על זה כך: הפיזיקה יודעת לומר היום שהעולם בנוי מחומר ממשי המכונה אנרגיה. האנרגיה היא חומר חשמלי רוטט, והיא מייצרת תדרי גל שונים שיש להם ביטוי במציאות כפי שאנו תופסים אותה. כול תדר (שהוא בפועל צליל או Sound או אור) רוטט בלי הפסקה בתדירות שונה.

•    אנרגיה שרוטטת בקצב איטי יותר הופכת "דחוסה" או צפופה יותר ומתגלמת למה שאנו קוראים חומר פיזי, ממשי שניתן לראות או לגעת בו. (matter) •    אנרגיה שרוטטת מהר, לרוב נסתרת מעינינו ואנו יכולים לראות את הביטוי שלה באוויר למשל, בגז או בקרן אור.

כדי להמחיש את הנושא אפשר להסתכל על המים: כאשר הרטט של המולקולות של המים דחוס הם מתגלמים לגוש קרח שהוא חומר מוצק. כאשר החלל בין המולקולות שלהם נעשה מרווח יותר הם הופכים לנוזל, וכאשר החלל ממשיך להתרחב, נקבל את האדים של המים או העננים.

גם גוף האדם הוא אנרגיה חשמלית דחוסה, ובמארג האנרגיה הכללי, הוא אינו שונה במהותו מכול מסת חומר אחר ביקום. למעשה טריליונים של אטומים עוזבים את גופינו ומתמזגים באוויר בסביבתנו הקרובה ולהפך בכול רגע נתון. היכן אם כן מסתיים האוויר ואנו מתחילים? ומה בכלל עושה אותנו שונים מכול חיה או חומר דומם אחר ביקום? לשאלה הזו יכולות להיות תשובות רבות שהמתבקשת בינהן, היא שהנשמה או המודעות אינה חלק מובנה בתוך גופינו אלא חיצונית לו;  אך אם ננסה להבין זאת לעומק ובצורה מדעית, הרי שהייחוד שלנו נובע מהדרך הייחודית בה אנו מניעים את האנרגיה ביקום.

הפיזיקה יודעת למדוד את האזור שקרוב לגופינו כאזור בעל דחיסות אנרגטית גבוהה מזו שנמצאת בחלל שרחוק מאיתנו. תורות מזרחיות עתיקות קוראות לאנרגיה הזו הילה, והיום אפשר אפילו לצלם אותה בעזרת עדשה מיוחדת.  מאחר ולמחשבה ולרגש האנושי יש רטט – או תדר משלהם הרי שכול מחשבה או תחושה שאנו חווים, מניעה אנרגיה ומשפיעה על אותו תדר – כלומר על המציאות הפיזית. מכשירים מודרניים שבחנו את השדה החשמלי והאלקטרומגנטי של המוח ושל הלב, גילו כי מחשבות ורגשות יכולים לשנות,  לא רק את מבנה האטומים בגוף ואת הדנ"א, אלא גם לייצר שדה חשמלי ואלקטרומגנטי, המתפשט למרחק של קילומטרים מהגוף, ומשפיע בפועל על המבנה האנרגטי של סביבתו.

ניתן לבחון זאת באופנים רבים, הנה כמה דוגמאות:

•    האופן בו צבע ההילה שסובבת את הגוף מתחלף בזמן "צילום הילה" כאשר אנו מחליפים מחשבה.
•    האופן בו מים (שמרכיבים 70% מגופינו) מגיבים לדיבור או לכוונה ע"י שינוי המבנה המולקולארי שלהם ליצירות אומנות של ממש כפי שהוכיח החוקר אמוטו מסארו.
•    האופן בו משתמשת הרפואה המודרנית באפקט הפלצבו המוכיח כי למחשבה יש השפעה משמעותית על תאי הגוף.

תורת הקוונטים על רגל אחת

תורת הקוונטים שהיא התיאוריה המובילה כיום בתחום הפיזיקה כבר משנת 1927, היא תורה שההצלחות היישומיות שלה בתיאור חוקי הפיזיקה בעולם בלתי ניתנות לערעור. יחד עם זאת, בבסיסה, תורת הקוונטים סותרת את כל המושגים הקלאסיים שיש לנו לגבי העולם וה"מציאות הממשית" ובהקשר זה, יש לה תרומה גדולה לחקר המטאפיזיקה.

תורת הקוונטים

לדוגמה:
* היא מוכיחה שגוף יכול להימצא בו זמנית בשני מקומות.
* היא מראה שהעולם בנוי ברובו מחלל ולא מחומר מוצק כפי שחשבו בעבר.
*היא מראה שעל פי חוקי חלל וזמן אין בפועל סיבה ממשית לכך שהזמן ליניארי, ולכך שיש לנו נגישות לזיכרונות מהעבר, אך לא מהעתיד.
* היא מראה שכל חלקיק בעולם מתקיים ברגע אחד, ונעלם במשנהו, ושוב חוזר להתקיים, ואף מוכיחה כי חלקים מסוימים כמו אלקטרון מתגלים כחלקיק כאשר אנו מודדים אותם, וכגל כאשר איננו מודדים  כלומר הם כפופים או מגיבים לתודעה של המתבונן או "הצופה" האנושי.

מדע הפיזיקה כיום, עדיין לא יודע להסביר בוודאות כיצד פועלים חוקי היקום, בהתחשב בבעיות המושגיות שמעלה תורת הקוונטים.
חלק מהפיזיקאים מדברים על עולמות מקבילים או אפילו על "נוזל עולמות" שזורם ביקום, אך מרביתם משתמשים במשוואות הקוונטיות שעובדות בדייקנות, ומעדיפים להתעלם מהבעייתיות המושגית שמעלה התורה. זאת בעיקר משום שהיא עתידה לשנות לא רק את הבסיס המדעי, אלא גם את הבסיס התרבותי של העולם בו אנו חיים.

מאחר ומאז המאה ה-17, הוכרה המציאות הפיזיקאלית כמציאות היסודית היחידה בעולם, הרי שאם תמונה זו תשתנה, היא תשנה בהכרח גם את כל תחומי המחקר האחרים כמו כימיה, ביולוגיה, פילוסופיה, רפואה מערבית ועוד.
תורת הקוונטים בעצם שומטת את הבסיס המדעי תרבותי עליו בנויה החברה המודרנית, ובדיוק מסיבה זו,  יחלוף עוד זמן עד שהמשמעות האמיתית שהיא חושפת תחלחל למוסדות התרבות המודרנית.
אחת מההשגות הבסיסיות של תורת הקוונטים, היא שלמודעות האנושית יש השפעה מרכזית על התגשמות של סיטואציות ואף של חומר בעולם הגשמי, כי אנו מהווים מרכז אנרגטי שמושך עוד ועוד ממה שאנו מתמקדים בו לחיינו, ובכך יוצרים את המציאות מבפנים כלפי חוץ .

העידן החדש – The New Age

קשה לתפוס זאת, אך בראי ההיסטוריה, העולם היום עובר מהפכה של ממש. המון תחומים שנראו לנו בעבר איזוטרים או רוחניים, נכנסים כיום לזרם המרכזי, ויותר ויותר אנשים ברחבי העולם נפתחים לתאוריות חדשות ישנות. העולם שהגיח במאה ה- 17 מתוך העידן הפיזי אל תוך העידן האינטלקטואלי מחפש היום במאה ה- 21 תשובות עמוקות יותר למהות הקיום, ודרכים חדשות להגשמה וצמיחה, בעידן שאנו מכנים העידן החדש.
דווקא המדע, הוא זה שאפשר זאת, באמצעות ולידציה או אישור של תיאוריות רוחניות לגבי חוקיות הקיום;  אך מנגד, הוא גם עומד כשומר בשער ולא מאפשר לרבות מהן להגיע לזרם המרכזי של התודעה הגלובלית.

העידן החדש מביא איתו "תודעה חדשה" ותפיסות השונות מהותית מכול מה שהורגלנו לחשוב בנוגע למקומנו בעולם. אם עד היום חשבנו שהמציאות החיצונית היא קבועה ומוצקת ואנו מגיבים אליה בדרכים שונות, הרי שהתפיסה החדשה היא הפוכה לחלוטין; היא גורסת כי כ"צופה אנושי", עולמינו הפנימי, המחשבות והרגשות שלנו הם אלו שבכוח המשיכה "מארגנים" את המציאות החיצונית כך שתתאים לתדר האנרגטי שאנו משדרים החוצה. גולת הכותרת של העידן החדש היא העברת מיקוד השליטה מהחוויה החיצונית אל האחריות האישית של כול אדם למציאות שסביבו. וזו תפיסה שקשה לרבים להכיל…

ובהנחה שכול זה נכון….ואכן האחריות המוחלטת וחופש הבחירה בידינו, נשאלת השאלה כיצד נוכל אנו כבני אנוש, לרתום את המודעות הזו כדי לחולל את השינוי שאנו רוצים בחיים? איך נוכל לשלוט במחשבות ויותר מכך ברגש שהוא המניע האמיתי שלנו לפעולה בדרך שתקדם אותנו ולא תעצור בעדינו?

שאלות אלו ורבות אחרות בערו בי בעצמה לפני שפניתי ללמוד את הנושא. בגלל שגדלתי בדור ראליסטי (ויהיה לי הרבה מה לומר על כך בהמשך…), הייתי חייבת להסביר לעצמי את כול הנושאים האלו דרך פריזמה מדעית לוגית, במקום פשוט להשתחרר ולהאמין  דרך הלב כפי שצו השעה הרוחני מתווה. אני יודעת שאם הייתי מצליחה להאמין בלי לשאול, הדרך שלי לשינוי הייתה קצרה וקלה בהרבה, אך הגעתי למסקנה שזו הדרך שעלי לעבור כדי שאוכל להביא תועלת לכול מי שכמוני זקוק לעבור דרך הראש כדי להגיע ללב או  לקישקעס…
לאורך השנים גיליתי חלק מהתשובות ועל חלקן אני עדיין מנסה לענות.
אם גם את/ה כמוני, מחפש תשובות, אני מקווה מאוד שהדרך שעברתי והמידע שאספתי יוכל לענות לפחות על חלק מהשאלות המהותיות שמטרידות אותך.

אם תמיד חלמת על חיים אחרים והגעת להבנה שיש היום כלים מהירים ועוצמתיים (שלא כרוכים בבילוי של שנים על ספת הפסיכולוג …) היכולים לשנות דפוסים במוח כדי לעזור לך ליצור לעצמך את החיים עליהם תמיד חלמת, אני רוצה להזמין אותך באופן אישי לשוטט באתר, להקשיב לרצועות הדמיון המודרך, ולקרוא עוד מחקרים ומאמרים בתחום. וכמובן אם יש לך השגות, שאלות או הבהרות, אני יותר מאשמח לקרוא להגיב ולשתף.

דרך צלחה– (דרך הראש אל הלב…)
רינת