טקס בוקר

מהו טקס בוקר?

רוב האנשים המצליחים בעולם, מעידים על ניהול שגרת בוקר קבועה, הכוללת מספר הרגלים שחוזרים על עצמם. מאין "טקס בוקר" שמטרתו להכין אותם ליום שיבוא בצורה הטובה ביותר.
הנושא הזה עלה לכותרות כבר בראשית שנות השמונים, ובעקבות כך ישנם כיום מיליוני אנשים בעולם שמתרגלים "טקסי בוקר" או רוטינות בוקר בצורה קבועה.

ישנם הרגלים רבים שאנו יכולים לאמץ לעצמנו בבוקר, וכל אחד מאתנו, עשוי להעדיף פעולות שונות; מה שחשוב הוא לשמור על השגרה הזו ככל שניתן. הן על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר, והן כדי לשמור עליהן לאורך זמן.

"מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר? את אותם הדברים אבל לאט" שלום חנוך

חלון הזמן שבו אנו מקיצים בבוקר נחשב "חלון זהב" שבו המוח שלנו עדיין פועל בגלים שקטים (בעיקר גלי אלפא), בטרם ניכנס לעוררות גבוהה (גלי ביתא). זה נחשב לזמן האידיאלי להתחיל את היום באופן חיובי, מעצים, ובריא, משום שהמוח שלנו רגוע וקולט טוב יותר את מה שאנו מבקשים ממנו. ישנם מספר דברים שאנו יכולים לעשות בבוקר שישפרו את המצב הרוח, האנרגיה, התפקוד, והחיות שלנו. כמו כן, בוקר הוא זמן נפלא לארגן את היום שלכם כפי שאתם בוחרים שהוא יראה. הנה כמה דברים שמומלץ לעשות מיד כשאנו מתעוררים.

חמישה הרגלי בוקר יעילים ליום מושלם:

1. החזרת נוזלים לגוף:

מיד לאחר שהתעוררנו בבוקר, מומלץ מאוד לשתות לפחות כוס מים או שתיים בטמפרטורת החדר או מים חמימים. המים, יעזרו לנו להחזיר את הנוזלים שאבדנו במהלך הלילה. לנקות את המערכת החיונית, לשפר את העיכול, להעלות את החיות, ולמנוע רעב מידי. שתיית מים בבוקר, גם עוזרת להחזיר לחות לגוף ולעור, לשטוף רעלים שהצטברו בלילה, להגביר את חילוף החומרים  ולשפר את מצב הרוח. ניתן להוסיף למים גם כמה פלחי לימון או חצי לימון סחוט, כפית סודה לשתיה או כף שמן זית (לבעלי קיבה חזקה…).

2. החזרת הגמישות לגוף:

התעמלות בבוקרפעילות גופנית בבוקר – נחשבת יעילה מאוד, הן ברמה הפיזית והן ברמת הנפש. זו יכולה להיות סדרת תרגילים בבית, הליכה קצרה בחוץ או על הליכון, או כל פעילות פיזית שאתם אוהבים. פעילות כזו יכולה לתרום רבות למהלך היום שלכם:

  • העלאת האנרגיה.
  • שחרור אנדורפינים.
  • שיפור מחזור הדם.
  • אימון וגמישות השרירים.
  • חידוד חמשת החושים.
  • סיוע בשמירה על משקל.
  • שיפור מצב הרוח.

3. תרגול נשימות, מדיטציה או רגע של שקט:

התמקדות בנשימה, בגוף, ברגשות או במחשבות – יכולה להרגיע את המוח, להפחית את הלחץ, לשפר את הריכוז, לחדד את החשיבה ולהעניק תחושת שלווה. למדיטציה יש השפעה חיובית במיוחד על הרגעים הראשונים של היום, משום שהמוח שלנו עדיין קליט יותר וקל לשכנוע. ניתן לתרגל מדיטציה לבד, או להשתמש במדיטציה מודרכת. (5- עד 10 דקות תספקנה).

  • תרגילי נשימה יכולים יעזרו לנו להירגע, להגביר את צריכת החמצן בגוף, לשפר את המיקוד ולהפחית לחצים.
  • תרגול מדיטציה שקטה או תרגול מיינדפולנס ב- 10 דקות, יעזור לנו להיכנס ליום שמגיע בראש נקי ומפוקס.
  • מדיטציה מודרכת או דמיון מודרך תסייע בתכנון וזימון היום המושלם שאנו רוצים לברוא – מדיטציה לבוקר מושלם.

4. תזונה בריאה לגוף ולנפש:

גוף: ארוחת בוקר בריאה ומזינה, תספק לנו את החומרים המזינים הנדרשים לתדלוק המוח והגוף משך היום. היא תייצב את רמת הסוכר בדם, ותמנע אכילת יתר בהמשך היום.  ארוחת הבוקר שלכם צריכה להיות מאוזנת, מגוונת, ולהכיל חלבון, פחמימות מורכבות, שומנים בריאים, וויטמינים. להנחיות ספציפיות מוטב לפנות למומחה תזונה שיתאים את התזונה הנכונה עבורכם.

נפש: מומלץ לבצע את אחד מהדברים הבאים משך 10 דקות:

  • לרשום תודה על 3 דברים + 3 דברים שאני מעריך בעצמי ! (חשוב מאוד מאוד: כדי ליצור עוד, אנו חייבים להעריך את כל מה שיצרנו עד היום!)
  •  קריאה או האזנה לפודקאסט: לקרוא משהו מעניין או להאזין להרצאה בבוקר, זו דרך טובה לספק השראה, מידע חדש ופרספקטיבה חיובית. זה יכול להפעיל את המוח ולהכין אותנו טוב יותר ליום שבדרך.

5. תכנון היום:

תכנון נכון של היום, יכול לעזור לנו לתעדף את המשימות שעומדות בפנינו, להגדיר יעדים ריאליים ולנהל את הזמן שלנו טוב יותר תוך שמירה על מוטיבציה. כל אחד יכול לתכנן לפי העדפה שלו. יש מי שעובדים עם תכנה, עם לוח אקסל או אפילו עם יומן ידני או ממחשב. חשוב מאוד: גם אם יש לכם תכנון חודשי או שבועי, תקדישו כמה דקות בבוקר כדי לתכנן כיצד יראה היום שלכם. זה עושה הבדל משמעותי מאוד כשהדרך ברורה לכם לפרטי פרטים וכלום לא נעלם או נשכח בדרך.

חמשת ההרגלים הללו ידועים ורבות נאמר ונכתב עליהם. חשוב מאוד למצוא את הרוטינה שמתאימה לכם ספציפית ולתרגל אותה באופן קבוע כדי להתחיל את היום באופן חיובי.

טיפ אחרון: תחייכו הרבה בבוקר! חיוך הוא פעולה פשוטה שיש לה השפעה עמוקה. היא משחררת הורמונים של שמחה, משפרת את הביטחון, ומעניקה תחושת אחדות ואופטימיות.