המוח שלנו מייצר במהלך הפעילות השוטפת שלו, מוזיקה עם תדר אלפא
גלים שיש להם תדרים שונים הניתנים למדידה, וקצב הפעילות המוחית נמדד ביחידות הרץ (Hz) שהן יחידות צליל או סאונד.

מחקרים הראו, שכאשר משמיעים למוח תדרי סאונד בתדר גלי המוח, הנטייה שלו היא לשכפל את תדר הסאונד החיצוני ולייצר גלי מוח בהתאם. במילים אחרות, באמצעות ההאזנה, ניתן "להביא" את המוח לפעול בתדרי גל מסוימים שמתקיימים בטווח הפעילות היומית שלו, כשכול תדר גל כזה, קשור למצב תודעה רצוי כמו רגיעה, פוקוס, ריכוז שינה ועוד.

בעקבות זאת, נוצרה ההבנה כי ניתן לייצר  תדרים שונים להאזנה  ולהשפיע בפועל על התודעה, הרגשות, הגוף הפיזי, ההתנהגות שלנו ועוד.
כיום ישנן בשוק כמה טכנולוגיות שמאפשרות לנו להשתמש בתדרים מסוימים לצורך אימון גלי מוח, ובתדרים נוספים שיש להם השפעות שונות על הגוף והנפש (תוכלו לקרוא על כך בהרחבה כאן). מטרתם המרכזית היא לסייע לנו להגיע למצב תודעה מדיטטיבי רצוי בקלות ובמהירות מרובה. לאחר שהמוח והגוף ישתפו פעולה, נוכל להיכנס לריכוז מדיטטיבי בקלות, לשחרר מחשבות, לערוך מסע בדמיון או כול תרגול אחר שנבחר.

מה מכילה ההקלטה?

הרצועה הזו משלבת 15 דקות של מוזיקה נפלאה ומדיטטיבית עם תדר איזוכרוני לאימון גלי מוח 12 הרץ– שהוא הקצה הגבוה של סולם גלי האלפא, או שלב אחד לפני עירנות מלאה. המוח שלכם יכנס במהירות למצב רגוע אך עם זאת עירני ומפוקס, ויאפשר לכם להתמקד בדבר אחד שאתם רוצים, ולדמיין אותו בצורה ברורה וממוקדת, או לחלופין, לבצע מדיטציה מכול סוג שתבחרו בקלות ובמהירות. התדר האיזוכרוני ברצועה, מתחיל בפולסים גבוהים והולך ויורד עד סוף הקלטת. שימו לב שההאזנה תקל עליכם להגיע למצב גלי אלפא במהירות, אך מכאן – זו האחריות שלכם לנצל היטב את הזמן שניתן לכם, כדי לקדם את חלומותיכם ואת מטרותיכם האישיות.

אז קחו לכם רבע שעה של שקט מהעולם, ותתמסרו לצלילים…

רוצים להאזין לעוד תדרים לאימון גלי מוח? תדרים לאימון גלי מוח, בשילוב מוזיקה וקולות בטבע, או דמיון מודרך.

מה הם תדרי גלי אלפא?

גלי אלפא במוח נעים בין 8 ל- 12 הרץ. מעט לפני שאנו נרדמים או לאחר שהתעוררנו בבוקר, כשאנו נסחפים בדמיון או חולמים בהקיץ וגם כאשר אנו מתרגלים מדיטציה, היפנוזה או אפילו הרפיה, המוח שלנו נע בתדירות איטית של בין 8 עד 12 פעימות בשנייה, במה שמדענים מכנים גלי אלפא. זהו מצב טבעי שכל אחד עובר במהלך היום לפרקים שונים, והוא מתואר כמצב שבו שני חלקי המוח: השמאלי האנליטי, והימני היצירתי, מתקשרים ביניהם בצורה הטובה ביותר ומתקיימת תקשורת בין המודע לתת המודע. כשהמוח שלנו פועל בגלי אלפא – שתי האונות שלנו מאוזנות במה שנקרא סינכרון מוחי, האינטליגנציה שלנו חדה יותר, מערכת החיסון של הגוף נכנסת לפעולה, והמוח פתוח לשלוף רעיונות ותכנים שנקברו בתת המודע או לחילופין, לקבל מסרים שעוקפים את המודע וחודרים ישירות לתת המודע. סופרים וממציאים רבים, טוענים כי היצירות הגדולות שלהם, נוצרו מתוך מצב תודעתי זה, שאפשר להם להתחבר לשדה התדרים הקולקטיבי או לתודעה הקולקטיבית ולקבל מידע שלא היה זמין להם עד אז.

מהם תדרי הגלים השונים במוח?

תדרי גלים במוח

תדרי גל במוח

גלי מוח דלתא: בין 0.5 הרץ ל- 4 הרץ- מצב המוח בזמן שינה עמוקה.
גלי מוח תטא:
בין 4 הרץ ל- 8 הרץ – נצפים במוח בזמן חלום, מדיטציה עמוקה ואף בזמן חלום בהקיץ.
גלי מוח אלפא: בין 8 הרץ ל- 12 הרץ – מצב עירנות רגוע ושלו שבו המוח קליט מאוד להשאות (סוגסטיות) מבחוץ.
גלי מוח בתא: בין 13 הרץ לבין 30 הרץ – מצב עירות טבעי.
גלי מוח גמא: בין 30 הרץ ל- 60 הרץ – תדר המקושר למודעות ותפקוד מנטלי גבוה במיוחד (המוח מפסיק לייצר גלי גמא כאשר אנו תחת הרדמה).
אפסילון: התדרים שמתחת ל- 0.5 הרץ, מכונים אפסילון- Epsilon range הם נחווים במוח לעיתים נדירות יותר, במצבי תודעה גבוהה מאוד או מדיטציה עמוקה במיוחד. זה נחשב מצב אקסטטי של השראה גבוהה, תובנה רוחנית, חוויה חוץ גופית או "השהיית נשימה" ביוגה.

איך כדאי להאזין לתדר גלי אלפא?

קחו לכם 15 דקות של שקט, ושבו או שיכבו במקום בו לא יפריעו לכם. שימו את הרצועה ברקע (רצוי עם אוזניות אך לא חובה), תכינו מראש נושא עליו אתם רוצים לעבוד בעזרת המדיטציה, או פשוט תאזינו ותנקו את המחשבות. קחו כמה נשימות עמוקות ותרגיעו את הגוף, ותתמסרו לצלילים שברקע.

תוכלו גם לרכוש חבילת תדרים למדיטציה עמוקה: ארבעה סוגי תדרים לאימון גלי מוח באורך מלא של 30 דק' כל אחת, שיעזרו לכם להיכנס למדיטציה עמוקה כמו שלא שהכרתם עד היום, בקלות ובמהירות.

רוצים למדוט כמו נזיר בודהיסטי?

הורידו עכשיו, ארבע רצועת עם תדרים איזוכרונים ובינוראלים לאימון גלי מוח. התדרים המשולבים בנעימות קסומות ומדיטטיביות, והם יביאו את המוח שלכם לפעול במהירות בגלי אלפא ותטא שקטים, שיעניקו לכם חויית מדיטציה עמוקה שלא חוויתם עד היום.

התדרים ברצועות מעוצבים במיוחד להביא את גלי המוח שלכם למצב מדיטטיבי עמוק של גלי אלפא וגלי תטא ביעילות ובזמן קצר. ארבעת הרצועות כוללות תדרים לאימון גלי מוח.

אימון גלי מוח למדיטציה עמוקה

דוגמה להאזנה -תדרים למדיטציה עמוקה:

דוגמה להאזנה אימון גלי מוח עם תדרים להדמיה:

דוגמה להאזנה: אימון גלי מוח עם תדר אלפא: