מוזיקה מדיטטיבית עם תדרים בינוראלים ואיזוכרונים שיעבירו את המוח שלכם לפעול בגלי תטא, כדי שתוכלו לתרגל מדיטציה אפקטיבית בקלות ובמהירות.

מרבית האנשים אינם מודעים לעובדה שמשך רוב הזמן, מוזיקה למדיטציה עם תדר גלי תטא
המחשבות, הדיבור ודפוסי ההתנהגות שלנו נגזרים מתוך אוטומט פנימי שמקורו בתת המודע שלנו. אותו מאגר עצום בגודלו המכיל את כל האמונות, דפוסי החשיבה וההתנהגות שהוטמעו במוחנו מגיל אפס – (ויש יאמרו אף לפני כן).
התכנות הפנימי הזה (שדון מיגל רואיס קורא לו "תהליך האילוף", בספרו "ארבעת ההסכמות"), הוא תוצאה של כל מה שספגנו, הטמענו ואימצנו כאמת פנימית, מההורים המורים, מכלי התקשורת ומגורמים נוספים בסביבה שלנו. ההטבעות האלו, הן כה עמוקות, ונוצרו בגיל כה צעיר, שלחלקן הגדול, איננו מודעים כלל, אך זה לא מונע מהן לנהל את חיינו…

מדענים אומרים לנו שהמוח המודע שלנו חשוף רק לאחוז אחד בלבד מכל המידע שעובר לנו בראש! כל שאר המידע, לא הולך לאיבוד – הוא נשמר ומאופסן בתוך תת המודע, והוא זה שמנהל בפועל את חיינו.

קרה לכם פעם שלקחתם החלטה מודעת כמו להתחיל להתעמל או להפסיק לעשן אך מהר מאוד חזרתם לדפוסים הישנים שלכם? זו לא אשמתכם! כנראה שיש לכם אמונות או דפוסים בתת המודע שאינם מאפשרים את השינוי הזה. תת המודע שלכם, לא יתן לכם להמשיך אם הוא מקשר את ההחלטה הזו לסבל או כאב, ויעשה את כל שביכולתו כדי להגן עליכם ממה שנתפס בעיניו כקשה, מזיק, ובעיקר – לא תואם את האמונות העמוקות שלכם.

לאורך השנים, מדענים, פסיכולוגים ואנשי רוח, ניסו לאתר מה הן הדרכים הטובות ביותר לתקשר ישירות עם תת המודע, על מנת לשנות את האמונות, ודפוסי המחשבה וההתנהגות כדי שיתמכו בבחירות המודעות שלנו ויעזרו לנו ליצור את המציאות שאנו רוצים.

אחת מפריצות הדרך החשובות ביותר בתחום הזה, ארעה במאה הקודמת כאשר מדענים גילו שהמוח שלנו, מפיק פולסים אלקטרונים שנעים לאורכו ולרוחבו, ויוצרים מקצב שנקרא "גלי מוח", כשכול תדר גל כזה קשור למצב תודעה מסוים כמו רגיעה, פוקוס, ריכוז שינה ועוד. את קצב הפעילות המוחית מודדים ביחידות סאונד (הרץ Hz) – באמצעות מכשיר EEG שרושם את הפעילות החשמלית במוח.

מהם גלי מוח?

במהלך היום המוח שלנו עובר בין מצבים שונים של פעילות הנקראת- פעילות גלי מוח. הפעילות הזו נעה בין טווחים שונים:

תדרי גלים במוח

תדרי גל במוח

גלי דלתא: בין 1 הרץ ל- 4 הרץ – נצפים במוח בזמן שינה עמוקה.
גלי מוח תטא: בין 4 הרץ ל- 8 הרץ – נצפים במוח בזמן חלום, מדיטציה עמוקה ואף בזמן חלום בהקיץ.
גלי מוח אלפא: בין 8 הרץ ל- 12 הרץ – מצב עירנות רגוע ושלו שבו המוח קליט מאוד להשאות (סוגסטיות) מבחוץ.
גלי מוח בתא: בין 13 הרץ לבין 30 הרץ – מצב עירות טבעי.
גלי מוח גמא: בין 30 הרץ ל- 60 הרץ – תדר המקושר למודעות ותפקוד מנטלי גבוה במיוחד (המוח מפסיק לייצר גלי גמא כאשר אנו תחת הרדמה).
אפסילון: התדרים שמתחת ל- 0.5 הרץ, מכונים אפסילון- Epsilon range הם נחוים במוח לעיתים נדירות יותר, במצבי תודעה גבוהה מאוד או מדיטציה עמוקה במיוחד. זה נחשב מצב אקסטטי של השראה גבוהה, תובנה רוחנית, חוויה חוץ גופית או "השהיית נשימה" ביוגה.

 איך כדאי להאזין?

מוזיקה למדיטציה עם תדר בינוראלי ואיזוכרוני בגלי מוח תטא: בסרטון תוכלו להאזין למוזיקה למדיטציה עם גלי תטא בתדר 5 הרץ. המוזיקה משולבת בתדרים בינוראלים ואיזוכרונים וניתן להאזין לה במצב מדיטטיבי, פעם עד פעמיים ביום, רצוי לפני השינה ובזמן היקיצה (אם כי לא חובה). מצאו לכם מקום שקט שבו לא יפריעו לכם, שבו או שיכבו בתנוחה נוחה, עצמו את העיניים ותנו לצלילים לסחוף אתכם. כשאתם מאזינים, רצוי לתרגל מדיטציה בלי מחשבות, או לדמיין את מה שאתם רוצים להשיג בחיים, בשילוב רגש. גם אם תאזינו ללא אוזניות, עדיין תוכלו להנות מהשפעת התדרים האיזוכרונים ברצועה, שאינם דורשים האזנה עם אוזניות.
בזמן ההאזנה, יתכן ותחושו אי נוחות או עצבנות, צמרמורות או זרמים בגוף, וזה בסדר גמור. אלו זרמי אנרגיה שעוברים במוח ובגוף ויוצרים בהם שינוי. עם הזמן, תתחילו להנות מההאזנה ותחושו גם שינויים במצב המודעות.

האזינו לרצועה בת 20 דקות שמעוצבת להביא את המוח שלכם לפעול בגלי תטא:

איך האזנה יכולה להשפיע על התודעה?

כבר שנים ארוכות שהמדע יודע למדוד ולהעריך את ההשפעה שיש למוזיקה על גלי המוח. שילוב בין סוגי צלילים ונעימות, שהושמעו לאנשים שהיו מחוברים למכונת EEG המודדת את פעילות גלי המוח, הוכיחו מעל לכול ספק, כי לטווח צלילים ותדרים בשמיעה, יש השפעה שונה על הפעילות המוחית שיש לה ביטוי מובהק בתחושה ובהתנהגות. מחקרים הראו, שכאשר משמיעים למוח תדרי סאונד בתדר גלי המוח, הנטייה שלו היא לשכפל את תדר הסאונד החיצוני ולייצר גלי מוח בהתאם. במילים אחרות, באמצעות ההאזנה, ניתן "להביא" את המוח לפעול בתדרי גל מסוימים שהוא פועל בטווח שלהם במסגרת היומיום.

מה הם גלי תטא במוח?

גלי תטא הם גלים הנצפים במוח שלנו ממש לפני ששקענו בשינה או כשרק הקצנו. הם מזכירים מצב של חלימה ונחשבים לחלק ממחזור השינה הטבעי שלנו. אם התעוררתם בתוך חלום ואתם מודעים למה שקורה בחלום אך עדיין לא ערים לגמרי, סימן שהמוח שלכם פועל בגלי תטא.
למצב הזה יש שמות רבים כמו "הזיות היפנגוגיות" (לפני הירדמות) או הזיות היפנופומפיות hypnopompic (בעת ההתעוררות), "חלום צלול", שנת חלום REM (תנועת עיניים מהירה) ועוד.
הוא נחשב לשלב הראשון במחזור השינה ונקרא בפסיכולוגיה מצב סף או "מצב ספי".
בשלב הראשון של מחזור השינה, החשיבה שלנו מתערפלת והופכת להיות אסוציאטיבית. קשה לנו לחשוב בצורה אנליטית והמחשבות קופצות זו אחר זו בלי קשר אחת לשניה עד שאנו נופלים לשינה. אם ניסיתם להחזיק את עצמכם ערים משך זמן מה, אבל אתם מתחילם "לנקר" בין ערות להזיה, סימן שחויתם גלי תטא במוח. זה קורה משום שכשהמוח שלנו פועל בגלי תטא, אנו פותחים שער לתקשורת ישירה עם תת המודע שלנו.

מה ההשפעה של תדר גלי תטא על המוח?

במצב אופטימלי, גלי תטא במוח יחדדו יצירתיות, רגיעה, אינטואיציה, יכולת ליצור קשרים רגשיים וחיזוק הזיכרון והמערכת החיסונית בגוף. לעומת זאת, עודף של גלי תטא במוח, יכול לבוא לידי ביטוי בהפרעת קשב ADHD, דיכאון היפראקטיביות, אמפולסיביות וחוסר מיקוד, ומחסור בהם יגרום לחרדות, מתח ומודעות רגשית ירודה.

כשהמוח שלנו פועל בגלי תטא – אנו פותחים שער אל תת המודע

גלי תטא במוח, מפעילים את בלוטת האצטרובל
בלוטה האחראית בין השאר על יצור הורמון השינהאימון גלי מוח בתדרים - תטא המלטונין ועל הפקת DMT  (סם פסיכו אקטיבי מעורר הזיות שמכונה גם "מולקולת הרוח").
מרבית התרבויות העתיקות בעולם, מקשרות את בלוטת האצטרובל הממוקמת בדיוק במרכז המוח, לעין השלישית,  לאינטואיציה ולספיריטואליות באופן כללי.

גלי תטא – הם גם הגלים הפעילים ביותר במוחו של התינוק מהרגע בו הגיע לעולם ועד גיל 3 בערך, לכן תינוקות ישנים משך רוב היום.
מחקרים הוכיחו שכאשר המוח שלנו פועל בגלי תטא, המוח המודע רדום ואינו מעלה התנגדויות. זהו מצב שבו תת המודע שלנו נגיש ופתוח יותר, לקבל השאות או סוגסטיות מהסביבה. זו הסיבה שאת רוב התכנות (או ה"אילוף") המוקדם שלנו בעולם, אנו עוברים בין הגילאים 0-3 שבהם המוח פועל בגלי תטא, ואף בין הגילאים 3-6, שבהם רוב הפעילות שלו היא בגלי אלפא.

כשהמוח שלנו פועל בגלי תטא, זהו חלון הזדמנויות נפלא להיכנס לתת המודע ולהכניס בו שינויים על פי בחירתנו. כשהמחסום בין המודע לתת המודע יורד, אנו פתוחים יותר לקבל סוגסטיות חיוביות, לתכנת את המוח מחדש, להסיר אמונות מגבילות ועוד. פעילות יזומה של גלי תטא, יכולה גם לסייע בפתרון בעיות והפרעות שינה, כי הם מעודדים את יצור הורמון השינה המלוטנין, ויעילים גם להפחתת לחץ וחרדות, לקבלת ראיה בהירה ומפוקסת ותובנות שונות, לריפוי וחיזוק המערכת החיסונית ולתחושת שמחה.

גלי תטא מופיעים במוח, גם כאשר אנו במצב מדיטטיבי עמוק ו"צפים" בעולמות אחרים.
בגלל שהם מסנכרנים את פעילות שתי האונות במוח, הגלים האלו מחברים אותנו, לא רק לתת המודע אלא גם למה שמכונה "התודעה הקולקטיבית", תודעה גלובלית שקיימת בשדה המאוחד (האתר) שמקיף אותנו, ושממנה מגיעים (באופן תיאורטי) פתרונות יצירתיים, רעיונות חדשים והשראה.
אומנים ומדענים רבים טוענים שקיבלו את ההשראה שלהם ליצירות מוזיקליות ולפתרונות מדעיים- דרך אותה "תודעה קולקטיבית", כאשר היו במאין מצב של תיקשור בזמן חלימה.

רוצים להאזין לתדרים שיכניסו אתכם למצב מדיטטיבי בקלות ובמהירות?נסו לתרגל בעזרת אימון גלי מוח למדיטציה עמוקה.

בנוסף – תוכלו לרכוש חבילת תדרים למדיטציה עמוקה: ארבעה סוגי תדרים לאימון גלי מוח באורך מלא של 30 דק' כל אחת, שיעזרו לכם להיכנס למדיטציה עמוקה כמו שלא שהכרתם עד היום, בקלות ובמהירות.

רוצים למדוט כמו נזיר בודהיסטי?

הורידו עכשיו, ארבע רצועת עם תדרים איזוכרונים ובינוראלים לאימון גלי מוח. התדרים המשולבים בנעימות קסומות ומדיטטיביות, והם יביאו את המוח שלכם לפעול במהירות בגלי אלפא ותטא שקטים, שיעניקו לכם חויית מדיטציה עמוקה שלא חוויתם עד היום.

התדרים ברצועות מעוצבים במיוחד להביא את גלי המוח שלכם למצב מדיטטיבי עמוק של גלי אלפא וגלי תטא ביעילות ובזמן קצר. ארבעת הרצועות כוללות תדרים לאימון גלי מוח.

אימון גלי מוח למדיטציה עמוקה

תרגול מדיטציה עמוקה עם תדרים לאימון גלי מוח

דוגמה להאזנה -תדרים למדיטציה עמוקה:

דוגמה להאזנה -עם תדרים להדמיה:

דוגמה להאזנה- אימון גלי מוח עם תדר אלפא: