מדיטציה בדמיון מודרך לשנה החדשה – כך תקבעו את ההחלטות שלכם לשנה החדשה באופן יעיל במיוחד.

שנה חדשה היא תמיד הזדמנות מדיטציה לפתיחת השנה החדשהנהדרת לבחון
מחדש את חיינו, לראות אם הכיוונים שבחרנו עד היום נכונים עבורנו, ואף לקחת החלטות חדשות ולבצע שינויים במידת הצורך.

להחלטות שאנו לוקחים, יש כוח עצום בתהליך יצירת המציאות שלנו, ולא מעט ספרים כבר נכתבו בנושא. כשאנו מחליטים דבר מה ונחושים להגשים אותו, הפוקוס שלנו ממוקד, אנחנו באמון מלא שזה אפשרי עבורינו, ואיננו מאפשרים לספקות או חששות (שלנו או של הסביבה), להזיז אותנו מהדרך.

אך אם ההחלטה שלנו היא מהוססת – אנחנו רוצים מאוד אבל פוחדים, או לא מאמינים, או חושבים שזה גדול עלינו וכן הלאה, הקולות הפנימיים, יגברו על ההחלטה של המוח המודע, וימנעו מאיתנו את הגישה לכלים, למידע ולנסיבות שיכוונו אותנו לעבר הגשמת ההחלטה.

ההחלטה היחידה ששוה לקחת, היא החלטה שאנו מוכנים להתחייב כלפיה. כלומר לבחור בה בלבד, ולבטל את כל שאר האפשרויות שעשויות להתגשם. שכשאנו מחליטים משהו מסויים, ולא זזים ממנו ימינה או שמאלה, היקום מסדר את הקלפים כך שנקבל אותו.

למה דווקא ראש השנה היהודי?

מלבד העובדה שלוח השנה מסמן לנו על התחלה חדשה, והסתיו מתדפק בדלת, ראש השנה היהודית, נחשב לחלון זמן שבו זורמות לכדור הארץ אנרגיות חזקות המקדמות שינוי, ומי שמאמין, יכול גם לבקש ולקבל סיוע מהכוח העליון, כדי ליצור את המציאות שהוא בוחר.

למה החלטות שלקחתי בשנה שעברה לא התממשו?

אם התנסתם בעבר ביצירת החלטות לשנה החדשה, רשמתם החלטות, ואפילו שיננתם את הרשימה משך תקופה באדיקות ותוך כוונה – וכלום לא קרה, סימן שיש לכם קונפליקט פנימי בין המוח המודע שלוקח החלטות, לבין דיבור פנימי בתת המודע.

לשנה החדשהכשהמוח המודע שלנו, אינו נחוש ב100% להשיג מטרה מסויימת, הוא מפנה מיד את מקומו לדיבור הפנימי מתת המודע שתפקידו לשמור עלינו משינוי שנתפס "מפחיד". אם אנו מחליטים למשל להחליף עבודה, והרעיון מלחיץ אותנו, תת המודע משתלט מייד ומתחיל לשדר לנו שזה מסוכן, שלא נצליח, שאין לנו כישורים, ידע, גיל וכד'. במצב כזה, כל החלטה או זימון ששלחנו ליקום, מקבלים מיד "הודעת ביטול".
למעשה כל מחשבה או תחושה הסותרת את ההחלטה שלקחנו במודע, היא בבחינת הודעת ביטול ליקום.  קחו זאת בחשבון, כשאתם תוהים למה ההזמנה שלכם מתעכבת…

כשהמוח המודע אינו נוהג ברכב של חיינו, ברירת המחדל תהיה תמיד בתת המודע שיקח את המושכות וימנע ממה שהחלטנו להתגשם, פשוט כי תפקידו להגן עלינו משינויים. כשאנו בוחרים באפשרות אחת ומוחקים את כל שאר האפשרויות ולא מאפשרים להן להזחל פנימה, תת המודע הופך להיות צייתן ויתחיל להוציא לפועל את מה  שהחלטנו.

"את המציאות נסגור מאחורי הדלת, היא מחכה כי היא נמל והיא תהום,  ומתגנבת דרך הסדקים ממילא,  מחר נראה הכל לאור היום". צרויה להב

מדיטציה לשנה החדשה – 26 דקות

איך ומתי לתרגל את המדיטציה?

את הדמיון המודרך לקביעת כוונות וחיזוק החלטות לשנה החדשה, ניתן לבצע לא רק בראש השנה העברי אלא גם בתחילת השנה הלועזית, בימי הולדת, ובאופן כללי – בכל זמן בו החלטתם שנדרש שינוי ואתם מכוונים עצמכם לקראתו. זיכרו שכל רגע נתון הוא רגע של בריאה, אז אין לכם זמן לבזבז בציפיה שמשהו יקרה לפני שתחליטו…החליטו עכשיו – ומה שאתם רוצים יקרה!

במדיטציה הזו, נשחרר באהבה את השנה שחלפה עם כל ההצלחות והאתגרים שהביאה עמה, נשלח אור ואהבה לכל מה שחוינו והצמיח אותנו, ונעשה איתם שלום פנימי.
במקביל, נתחבר לשנה החדשה שעומדת בפתח, נדייק את השאיפות והרצונות שלנו מהיקום לשנה זו, נקבע החלטות שלקחנו לקראת השנה החדשה, ונשלח את ההטבעות שלנו ליקום.
אז לפני שאתם מתחילים, רצוי שתקחו דף ועט עם דיו כחולה, ושבו כמה דקות עם עצמכם כדי להגדיר מה אתם רוצים להגשים השנה? איזו מציאות אתם רוצים לחוות? מה יגרום לכם הכי הרבה אושר?
אם אתם מתקשים, תוכלו להגדיר זאת בזמן המדיטציה ולכתוב את ההחלטות שלכם לאחר שתסיימו.
מומלץ לבצע את המדיטציה מידי יום משך כחודש ימים, כדי לקבע את ההחלטות בצורה יעילה בתת המודע, ואף לחזור על ההחלטות שלקחתם, כמו מנטרה – בכל רגע שאתם נזכרים. ההחלטות שלכן תנוסחנה בצורה הזו:
המציאות היחידה שקיימת היא ש………..כך אמרתי וכך הוא!).

אז שתהיה לכולנו שנה מדהימה!
והנה מתנה קטנה שתעשה לכם את השנה למתוקה עוד יותר:
לנשים – הצהרות חיוביות להורדה והאזנה
לגברים – הצהרות חיוביות להורדה והאזנה