שיפור מוטיבציה – שתי רצועות חינמיות של מסרים תת הכרתיים לשיפור המוטיבציה

לעורר מוטיבציה

כמה פעמים בחיים החלטתם שממחר אתם מתחילים להתעמל?!
או מסיימים את העבודה לאוניברסיטה שיושבת לכם כמו עצם בגרון? או מתחילים סוף סוף פרוייקט עליו חלמתם זמן רב… ?

אבל מחר הגיע וחלף… ואחריו עוד מחר, ועוד אחד, ואתם פשוט לא מצליחים להביא עצמכם לעשייה? וגרוע מכך, אתם מבקרים וכועסים על עצמכם. אתם מתוסכלים ולא מצליחים להבין מדוע כוח הרצון אינו עומד לכם, כשאתם זקוקים לו יותר מכול…? אז האמת היא – שזו לא אשמתכם!

יש סיבות רבות לכך שאיננו מצליחים להניע את עצמנו לפעולה, אך המרכזית שבהם היא התכנות הפנימי של המוח שלנו.  נושאים שיושבים בתת המודע והאופן בו אנו רגילים להסתכל על הדברים.

יתכן שתת המודע שלנו, מאותת לנו שזה כרוך בהמון עבודה ולא נצליח לסיים אותה. יתכן שהוא אומר לנו, שאין בנו את מה שנדרש כדי להשלים את המלאכה, או אולי שלא מגיע לנו… ואולי הוא פשוט מקשר כאב או חוסר נוחות לעשייה הזו,  או מעלה בנו דיבור פנימי שאנחנו לא טובים בתחום הזה, אז למה בכלל להתאמץ…
במצב זה, גם אם לקחנו החלטה מודעת ואנו מנסים להפעיל את כוח הרצון שלנו כדי להוציא אותה לפועל, נגלה שהיא כרוכה במאמץ עצום, כי כשיש קונפליקט בין המודע לתת המודע, השני כמעט תמיד ינצח.

תת המודע שלנו, יודע תמיד מה הכי טוב עבורינו, אך אחת התכונות המרכזיות שמאפינות אותו, היא שהוא מנסה להגן עלינו מכול מה שנתפס על ידיו כשינוי, מאמץ או יציאה מאזור נוחות. אם אתם מתקשים להוציא לפועל דבר מה שהחלטתם לבצע אבל נתקלים בקושי להפעיל את כוח הרצון שלכם, סימן שיש מתחת לפני השטח מחשבות, אמונות או דעות שמונעות מכם לפעול.

מסרים לשיפור המוטיבציה בליווי מוזיקה

מסרים בליווי קולות גשם וטון בינוראלי מרגיע

כוח הרצון שלנו הוא חזק וכבר נאמר שאין דבר העומד בפניו, אבל מחקרים רבים מגלים שהקביעה הזו אינה מדויקת.

זה נכון שיש בידיכם את הכלים "לכפות" את רצונכם על תת המודע – עובדה שבסופו של דבר הצלחתם להשלים את העבודה לאוניברסיטה בדקה ה-90 למרות הדחיינות, פשוט כי חשתם שאין לכם ברירה, אבל פעולה שמבוצעת בכפייה – לעולם תהיה קשה יותר לביצוע,  ובהכרח גם פחות יעילה.

מה שקורה במוח כאשר אנו חושבים למשל על פעילות גופנית או על הכנת העבודה לאוניברסיטה, הוא שתת המודע מתחיל להעלות למודע בצורה אוטומטית את כול אותן מחשבות שנובעות מהתכנות הפנימי שלו: מחשבות כמו "זה קשה מידי", "אין לי כוח", "גם כך לא אצליח להתמיד" ועוד ועוד. אבל אם נחשוב על כך, מדובר בסך הכול בהרגלי חשיבה שהתרגלנו לחשוב שוב ושוב.  החדשות הטובות הן שהרגלי חשיבה תמיד ניתנים לשינוי.
אם נצליח להביא את תת המודע שלנו לפעול בכיוון בו אנו רוצים לפעול, ולפתח מוטיבציה או יותר מכך – תשוקה לעשייה, נגלה שהעשייה הופכת להיות קלה ומהנה, ויותר מכך – כשאנו מצליחים לפעול מתוך תשוקה, אנו מרגישים מחוברים לכוח הפנימי בתוכינו וחשים שאין דבר שיכול לעצור אותנו.

מסרים תת הכרתיים הם אחת הדרכים הטובות ביותר להכיל את רצוננו על תת המודע. (מה הם מסרים תת הכרתיים?) כדי למחוק את האמונות שמגבילות אותנו ולהטמיע הרגלי חשיבה חדשים – אנו עוקפים את החלק המודע שלנו בכך שאיננו מאפשרים לו להקשיב למסרים על מנת שלא ידחה אותם על הסף. במקום זאת, אנו מטמיעים את המסרים לשיפור המוטיבציה ישירות בתוך תת המודע, ובעזרת החזרתיות, מקבעים אותם שם כך שיחליפו את המחשבות האוטומטיות שיש לנו בתחום זה. ברגע שהמסרים יתיישבו בתת המודע ויחליפו את האמונות שמקובעות בו, כמעט בלי להרגיש,  נגלה פתאום שאנו קמים עם יותר מוטיבציה כול בוקר, ושכל מה שנראה לנו בעבר קשה ובלתי אפשרי, הופך להיות קל וזמין עבורנו – פשוט "הכול קטן עלינו"…

לבחירתכם שתי רצועות להאזנה:

תוכלו לבחור בין רצועה שמלווה במוזיקה נעימה,  לבין רצועה שמלווה ברעשים מן הטבע – "עין הסערה" או גשמים ביער טרופי,  מלווים בטון בינוראלי שתוכנת במיוחד לריענון המוח ופוקוס. במידה ובחרתם בטון בינוראלי, כדי להפיק את המיטב רצוי להאזין באזניות או פשוט למקם את הרמקולים משני צידי הראש. אין להאזין לקלטת בזמן נהיגה או הפעלת ציוד חשמלי.

שימו לב: מוזיקה עם טון בינוראלי אינה מומלצת לנשים בהריון, לאנשים עם קוצב לב ולמי שסובל מהתקפי סכיזופרניה, אפילפסיה או seizures (התקפים פסיכוטיים). כמו כן לא מומלץ להקשיב מתחת לגיל 10 בלי השגחה. אם בחרתם להאזין לקלטת, אתם עושים זאת על אחריותכם. הכי מומלץ להאזין לרצועה עם אזניות גדולות שמכסות את כל האוזן, גם בגלל האיכות וגם כי זה חוסם לרוב רעשים מבחוץ.
תוכלו לקרוא עוד על מוזיקה בינוראלית (מוזיקה לגלי מוח) כאן.

אז לפני שאתם מאזינים לרצועה – תקבעו את הכוונה שלכם בצורה שאינה משתמעת לשתי הפנים.

לדוגמה: "אני בוחר לצאת להליכה כול יום". או "אני מסיים את העבודה לאוניברסיטה עדאיך לשפר את המוטיבציה סוף השבוע", ולאחר מכן פשוט תשמיעו את הרצועה ברקע ותפנו לעיסוקים שלכם. ככול שתקשיבו זמן ממושך יותר, כך ההצהרות תכנסנה אל תת המודע, ותבננה בתוכו את השינוי המיוחל בדרך של חזרתיות. אתם יכולים להקשיב לרצועה ברקע כשאתם עובדים בבית, על המחשב, קוראים ספר ואפילו משחקים עם הילדים. אתם יכולים להשמיע את הרצועה בלופ במהלך כול הלילה וכך תרוויחו 8 שעות של תכנות מוחי בלי להתאמץ כלל…

על מנת לסגור את הרצועה בלולאה ביוטיוב: עומדים על הסרטון ולוחצים על קליק ימני בעכבר, ומסמנים LOOP.

שימו לב שזמן ההטמעה של אמונה חדשה מוגדר כ- 21 יום, אך רוב הסיכויים שתתחילו לחוש בשינוי הרבה לפני כן.

המסרים שמוקלטים ברצועה:
אני קם כול בוקר עם חיוך
אני קם כול בוקר עם רצון לעשייה
אני יודע לייצר התלהבות פנימית
אני פועל בקלות ובמהירות
אני מוצא עניין בעבודה שלי
אני אוהב לעזור לאנשים
מוטיבציה באה לי בקלות
אני משלים כול פעילות בזמן
אני מתכנן קדימה ופועל
אני מונע על ידי הרצון שלי להצליח
אני מבצע משימות בקלות ובמהירות
אני עושה עבודה יוצאת מהכלל
אני מלא התלהבות מהמטרות שלי
אני משפר את מערכות היחסים שלי
אני רואה את תוצאות העשייה שלי
אני קוצר את פירות ההצלחה שלי
אני מתגמל את עצמי על סיום עבודה מוצלח
אני אוהב את תחושת ההישג
אני אוהב את התחושה אחרי ביצוע משימה
יש לי השראה פנימית
המוטיבציה שלי עצומה
אני נלהב ונכון עשייה
ההצלחה שלי מניעה אותי קדימה
הצלחה היא כוח מניע בחיי
אני מתכנת את עצמי להצלחה
אני לומד מהר
אני אוהב ליישם מה שלמדתי

תוכלו גם לרכוש את החבילה לאימון גלי מוח: זריקת מרץ לבוקר, תדרים מעוררים.

פורסם במקור במרץ 2012.