המדע כבר הוכיח כי האזנה לצלילים ותדרים שונים סוגי אימון בתדרים
אינה מכנית לחלוטין ויש לה השפעות שונות הניתנות למדידה, על המוח ועל הפיזיולוגיה האנושית כמו גם על תופעות שונות בטבע;  ולא מדובר רק על תדרים הניתנים לשמיעה – ישנם תדרים שהאוזן אינה שומעת הנתפסים על ידי הגוף כתחושה או מגע – ויכולים לחולל שינוי פיזי או פסיכולוגי. התחום המדעי המתעסק בתופעות אלו נקרא פסיכופיזיקה ובתוכו נמצא ענף הפסיכו-אקוסטיקה Psycho-acoustics החוקר את השפעת הצליל על גוף ונפש האדם.

מויקיפדיה: פסיכופיזיקה היא אחד מענפי הפסיכולוגיה העוסק ביחס שבין הגירויים הפיזיים להם נחשף האדם, ובין התחושות הפסיכולוגיות המתעוררות אצלו כתוצאה מהחשיפה לגירויים אלו. החוקרים בתחום עוסקים בקשר שבין הגירוי האובייקטיבי לבין התחושות הסובייקטיביות שהוא מעורר אצל אנשים, באמצעות מערכות החישה והתפיסה.

תחום  התדרים לאימון גלי מוח או תדרים לאימון בהאזנה, התפתח מתוך מדע הפסיכואקוסטיקה, והוא הולך וצובר תאוצה ככול שחולפות השנים. הוא מכיל טווח נרחב של מחקרים, הממפים את התופעות השונות של החשיפה לתדרים, והשפעתם  על הפיזיולוגיה והפסיכולוגיה האנושית. כמו בפיזיקה הקוונטית, גם כאן מדובר במודל המבוסס על תוצאות שהוכחו במחקרים מדעיים אך לא בכול המקרים ניתן להסבירן בכלים של המדע הקלאסי, כשחלק מהידע בתחום הגיע מחקר תרבויות עתיקות או בדרכים "רוחניות" כמו חלום או תקשור.

כדי לעשות קצת סדר בין הסוגים השונים של אימון גלי מוח, הנה מורה נבוכים לשיטות השונות הקיימות כיום בשוק לאימון גלי מוח או אימון מוחי. מדובר בשיטות שונות שמחקרים הוכיחו, שיש להם השפעה על הגוף והנפש והן:

1) תדרי גלי מוח (Brainwave Entrainment):

המוח שלנו מייצר במהלך הפעילות השוטפת שלו, גלים שיש להם תדרים שונים הניתנים למדידה בסולם התדרים – הרץ*.  מחקרים הראו, שכאשר משמיעים למוח תדרי סאונד בתדר גלי המוח, הנטייה שלו היא לשכפל את תדר הסאונד החיצוני ולייצר גלי מוח בהתאם. במילים אחרות, באמצעות ההאזנה, ניתן "להביא" את המוח לפעול בתדרי גל מסוימים שהוא פועל בטווח שלהם במסגרת היומיום (הדבר הוכח באמצעות חיבור של המוח למכשיר EEG בזמן ההאזנה), כשכול תדר גל כזה קשור למצב תודעה רצוי כמו רגיעה, פוקוס, ריכוז שינה ועוד.
בתוך האימון הזה נמצא תדרים בינוראלים, מונרלים ואיזוכרונים ואף שילוב של כמה מהם יחד, כשמטרתם לסנכרן את המוח בהתאם למצב הרצוי.

התדרים הם:

תדר גלים במוח

גלי מוח דלתא: בין 0.5 הרץ ל- 4 הרץ- מצב המוח בזמן שינה עמוקה.
גלי מוח תטא: בין 4 הרץ ל- 8 הרץ – נצפים במוח בזמן חלום, מדיטציה עמוקה או חלום בהקיץ.
גלי מוח אלפא: בין 8 הרץ ל- 12 הרץ – מצב ער רגוע ושלו, שבו המוח קליט מאוד להשאות מבחוץ.
גלי מוח ביתא: בין 13 הרץ לבין 30 הרץ – מצב עירות.
גלי מוח גמא: בין 30 הרץ ל- 60 הרץ – תדר המקושר למודעות ותפקוד מנטלי גבוה במיוחד (המוח מפסיק לייצר גלי גמא כאשר אנו תחת הרדמה).
אפסילון: התדרים שמתחת ל- 0.5 הרץ, מכונים אפסילון- Epsilon range. הם נחווים במוח לעתים נדירות יותר, במצבי תודעה גבוהה או מדיטציה עמוקה במיוחד. זה נחשב מצב אקסטטי של השראה גבוהה, תובנה רוחנית, חוויה חוץ גופית או "השהיית נשימה" ביוגה.

דוגמה להאזנה- טונים בינוראלים ואיזוכרונים המעודדים "חלום צלול" (בעברית"חצלול"):

2) תדרים לריפוי

תדרי הריפוי הם תדרים שהוכחו כיעילים בטיפול במגוון בעיות בתחום הפיזי והנפשי. מדובר באחד מהתחומים הנחקרים ביותר ברפואה המשולבת (גוף-נפש), כשכיום רוב המחקרים מתרכזים תחת הפרקטיקה של "רפואת תדרים".  תדרי ריפוי שונים, פועלים על הגוף ועל המוח ויכולים לעורר תגובות פיזיות וכימיות כמו חידוש תאים או עצבים, חיזוק המערכת החיסונית, והפעלת מרכזי הגוף השונים כמו הכבד, הכליות או מרכזי הצ'אקרות (שבעת מרכזי האנרגיה בגוף). בנוסף, תדרים אלו יכולים לעודד ייצור של חומרים כימים בגוף כמו אנדורפינים סרטונין, דופמין או הורמון גדילה, ואף להשפיע על מצבים כימים שונים במוח כמו דיכאון או התמכרות.

במסגרת האימון הזה, משתמשים בשיטות שונות מלבד האזנה לתדרים, למשל מיכשור שמיצר גלי EM  (שדות אלקטרומגנטים) המקרינים ישירות על נקודה בגוף, מכשור שמיצר הבזקים הנצפים בעזרת משקפיים מיוחדים, ומכשור שיוצר ויברציות רטט.

דוגמה לתדרים המיועדים לעורר את הצא'קרות או מרכזי האנרגיה:
צ'אקרת הבסיס – 256 הרץ
צ'אקרת המין – 288 הרץ
צ'אקרת הסולר – 320 הרץ
צ'אקרת הלב – 341 הרץ
צ'אקרת הגרון – 352 הרץ
צ'אקרת העין השלישית – 448 הרץ
צ'אקרת הכתר – 480 הרץ
•    יש לציין אלו אינם התדרים היחידים שנוהגים לעשות בהם שימוש בהתייחסות למערכת הצ'אקרות, ולכול צ'אקרה יש יותר מתדר אחד שפועל עליה.

דוגמה להאזנה – טונים בינוראלים ואיזוכרונים לשחרור מכאב ראש:

3)   תדרים פלנטריים: (המבוססים על התהודה של הפלנטות)

סוג נוסף של תדרים הנחשבים כבעלי השפעה על הגוף והמוח הם "תדרים פלנטריים".  אין זה מפתיע בהתחשב בעובדה כי משחר האנושות, בני האדם סבורים כי למערך הכוכבים בשמים יש השפעה על כדור הארץ ועל גוף ונפש האדם. התדרים באימון זה כוללים תופעות טבעיות שיש להן סאונד או תדר מסוים בטבע, דוגמת "התהודה של שומאן" שהוא הצליל שמופק על ידי כדור הארץ.   ותדרים נוספים המחושבים בהסתמך על הסיבוב והמסלול של כוכבים שונים, שעל פי הטענה, משפיעים על בני האדם בדרכים רבות (פיזית, מנטלית ורגשית).

לדוגמא- אלו הטונים שמקושרים למערכת הצ'אקרות בהתייחס לתופעות טבע ותזוזת הפלנטות:

צ'אקרת הבסיס  194.18 הרץ: תדר הסיבוב היומי של כדור הארץ – מקדם דינמיות וחיות.
צ'אקרת המין  210.42 הרץ: תדר הירח (משך הזמן הנדרש לירח להקיף את כדור הארץ)- מקדם תקשורת בין אנשים ומקושר לארוטיקה.
צ'אקרת הסולר  126.22 הרץ: קשורה לתדר שמופק על ידי השמש, תדר המקדם תחושות מרכוז וקשור גם לקסמים.
צ'אקרת הלב  136.10 הרץ: תדר הסיבוב השנתי של כדור הארץ- מאזן, מרכך ומרגיע.
צ'אקרת הגרון  141.27 הרץ: תדר כוכב מרקורי (חמה) שהוא הכוכב הקרוב ביותר לכדור הארץ- מעודד תקשורת אינטליגנטית.
צ'אקרת העין השלישית  221.23 הרץ: קשור לתדר של ונוס או נוגה- מחבר בין אינטלקט לאינטואיציה.
צ'אקרת הכתר  172.06 הרץ: קשור לתדר של השנה האפלטונית (שהוגדרה על ידי אפלטון) כסיבוב מלא של כול כוכבי הלכת עד חזרתם למיקומם המקורי (סיבוב האורך 25,800 שנה) נקרא גם "השנה המושלמת" ומתחבר לשמחה וחיבור רוחני.

דוגמה להאזנה – תדר השמש:

4) סולם הסולפג'יו האבוד

סוג נוסף של תדרים לאימון בהאזנה הוא הסולם הסולפג'י- סולם מוזיקלי עתיק שאבד (או הוסתר) לפני כמה מאות והתגלה מחדש רק במאה ה- 20.  הסולם כולל 9 טונים סך הכול, שלטענת מומחים, מייצגים ברמה מתמטית וגאומטרית את מארג החיים והבריאה ומקושרים לגאומטריה מקודשת. הטונים הללו מבטאים רצף מתמטי ספציפי וחוזרים על עצמם בכול הרבדים בטבע: במבנה המים והחלל, בתהליכי צמיחה של אורגניזם ועיבוד אור השמש, בחיתוך הזהב, בסולם פיבונאצ'י,  בתדרי אור וצליל ובתופעות ביולוגיות ופזיולוגיות. קראו עוד על תדרי הסולפג'יו

תדרי הסולפיג'יו:
174 הרץ – בסיס לאבולוציה של התודעהסולפיגי'ו
285 הרץ – להאצת אבולוציה תודעתית
396 הרץ – שחרור מפחד ומאשמה
417 הרץ – "מבטל" סיטואציות ומקל על תהליכי שינוי
528 הרץ – תדר אהבה, טרנספורמציה, ניסים ותיקון די.אן.איי DNA
639 הרץ – חיבור ויחסים
741 הרץ – מרחיב תודעה ומעורר אינטואיציה
852 הרץ – חזרה לסדר רוחני
963 הרץ – הצליל האלוהי- התעלות

דוגמה להאזנה- תדר סולפג'יו 528:

5) קערות קריסטל

קערות קריסטל, או 'קערות טיבטיות' על שם מקורן, הן מדיום עתיק יומין של ריפוי בסאונד, הנמצא בשימוש כבר אלפי שנים בתרבויות המזרח ומוצאו מהרי ההימלאיה. המנעד העשיר המופק על ידי הקערות, משפיע על המוח ומשנה את התדר של המאזין ושל השדה המגנטי הסובב אותו. הצליל של הקערות משמש כממריץ ומרפא לאברי הגוף השונים, ואף ידוע כמיצר מצבי תודעה ומשפיע על תאי הגוף הפיזי. הצלילים המופקים על ידי הקערות, נשמעים לא רק על ידי האוזן אלא גם באמצעות חיישנים של שמיעה המפוזרים בגוף, ואנו יכולים ממש "לחוש" את הצליל שלהם רוטט בתוך גופנו. הקערות הטיבטיות (Tibetan singing bowls), עשויות מקריסטל קוורץ או מברונזה המיועדת לפעמונים, מה שהופך אותן לתיבות תהודה מושלמות המיועדות להפיק צליל מתמשך. יש שיטות שונות להאזנה לקערות קריסטל, אחת מהן היא במסגרת טיפול בתוך מים המשמשים מוליך אידאלי לתדרי סאונד. הצלילים המופקים מקערות הקריסטל כוללים מגוון רחב של תדרים המיועדים כמו שאר הטכניקות ליצור מצבי תודעה שונים ולהשפיע על הגוף הפיזי.

דוגמה להאזנה- קערות קריסטל – תדר צ'אקרת הסולר:

* מה זה הרץ HZ? כול חומר ביקום מורכב מרטט חשמלי וכך גם הגוף הפיזי שלנו ואפילו כול תא ואטום בגוף. על פי חוקי הפיזיקה, סביב כול גוף שזורם בו חשמל נוצרים שדות אלקטרומגנטים. השדות הללו רוטטים, והקצב או המהירות בו הם רוטטים נקרא תדר. יחידות תדר נמדדות בהרץ – HZ. למשל אם שדה פועם 100 פעמים בשנייה (כלומר 100 אירועים לשניה) – הוא יקרא 100 הרץ, וכן הלאה.

 רוצים להאזין לעוד רצועות עם תדרים לאימון גלי מוח? לרצועות התדרים באתר מדיטציות.

רוצים לפתוח את העין השלישית עם תדרים? שלוש רצועות באורך מלא של 30 דקות : אימון גלי מוח לפתיחת העין השלישית, ניקוי בלוטת האצטרובל ותדר 852 לחיזוק האינטואיציה.

רוצים להתחבר לקול הפנימי שלכם?

לעורר את החוש השישי? לחדד את האינטואיציה ולקבל מסרים מהיקום? האזינו לסדרת תדרים לפתיחת העין השלישית והפעלת בלוטת האצטרובל במוח. התדרים יעזרו לכם להשתיק את זרם המחשבות ויקנו לכם ראיה בהירה של העולם, לצד חיבור פנימי ועוצמה אישית. הם יתרמו למצב של סינכרון בין האונות במוח המקושר כיום ל"גאונות", ולחיבור לחלקים הניסתרים של המציאות, או מה שאנו מכנים היום "על טבעי".

מוזיקה מדיטטיבית עם טונים בינוראלים ואיזוכרונים שנועדו לעורר את העין השלישית ולחזק את היכולת האינטואיטיבית הפנימית (30 דק' – רצוי להאזין עם אוזניות עד שעה ביום).

פתיחת העין השלישית וניקוי בלוטת האצטרובל

תדרים להפעלה ופתיחת העין השלישית

ניקוי ופתיחת העין השלישית

מדיטציה עם תדרים לפתיחת העין השלישית

פורסם לראשונה ב- 15 ביוני 2013