מדיטציה קולית או מדיטציה עם מנטרה,
הן מדיטציות שמקורן במזרח הרחוק מדיטציה עם מנטרהוגם הן למעשה סוג של מדיטציה ללא מחשבות. המנטרות הן צליל, רצף הברות או מספר מילים, המיועדות להשפיע על התודעה בדרכים שונות. הצלילים שנהגים במנטרה הם בדרך כלל בשפת הסנסקריט שהיא שפה הודית עתיקה; הם נחשבים קדושים, ומבטאים רעיונות שונים כמו שמחה, בריאות, שפע, הגנה או שמות של אלים. ההנחה היא שבזמן שאנו במצב מדיטטיבי, הצלילים שאנו מפיקים (לרוב בקול רם, אך לעתים גם בלב), יוצרים ויברציה או רטט מסוים שמתקשר עם הטבע והבריאה, עוטף את המתרגל ואת סביבתו ויוצר בהם שינוי.
אחת המדיטציות הקוליות העתיקות והמוכרות ביותר היא מדיטציית המלווה בצליל "אום".

מדיטציה קולית -OM

מדיטציית אום

סימון ה"אום" בסנסקריט עתיקה

במדיטציה זו שמקורה ביוגה, אנו מתרכזים בהפקה של צליל מעגלי שמורכב מצלילים שנהגים בצורה זו:

A, O, U,M  צליל האה…שמופק מהבטן, האו שמופק מבית החזה, האו- שמגיע מהגרון, וה-ממ – שמגיע לנחירים. על פי היוגיסטים זו קשת הצלילים שמהם מורכב היקום. הם מסמלים את הנצחיות של הקיום והפקת צלילים אלו, יוצרת תקשורת עם המקור או האלוהות. כך או כך, ההתרכזות בקבוצת צלילים, תוך הבחנה במשמעות שיש לכל אחד מהם על הגוף בזמן שהוגים אותו, מפנה את המוח ממחשבות, מסירה התנגדויות וממרכזת את התודעה בכאן ועכשיו.

אום בסנקסריט מורכב מ- A U M כאשר ה- A וה- U נהגות יחד ויוצרות את הצליל O.שלוש ההברות האלו מסמנות עבור ההודים מספר שילושים קדושים בינהם השילוש הקוסמי של כדור הארץ, האטמוספרה וגן עדן, או שלושת האלים- ברהמה, וישנו ושיבה, והשילוש של הוודות, קבצים הודים של ידע עתיק.

התנסות במדיטציה קולית – אום

חשוב לדעת שבמדיטציית אום קלסית יש 12 שלבים של תודעה שזה רק אחד מהם, אך עדיין ההשפעה שלו על הגוף והתודעה, היא משמעותית גם בלי הידיעה על שאר השלבים. המדיטציה הזו מצויינת למי שמרגיש שקולו חסום/לא שומעים אותו/ או שאינו מצליח לומר את את אשר על ליבו.

מדיטציה עם מנטרה

במדיטציה זו, אנו הוגים פעם אחר פעם, תוך נשימות מודעות, משפט החוזר על עצמו ומכונה "מנטרה". חשוב לשנן את המנטרה בקול נמוך וללא מאמץ, תוך הטעמת כל הברה. אפשר גם לשנן  מנטרה בלב ולהתבונן מה עולה בתוכנו עם החזרה על כל משפט. למנטרה יש משמעות והיא יוצרת תדר אנרגטי מסוים בגוף, ובכך משפיעה על שינוי ברמת התודעה. גישות שונות בעידן החדש מחליפות את רצפי המילים ההודיות העתיקות במשפטים שיש להם משמעות אישית לכל אדם. למשל: "אלוהים אוהב אותי או "הכול בסדר" או כל משפט דומה שיש לו משמעות לגבי המודט.

טיפ קטן או מנטרה לשיפוץ הבית

המנטרה יכולה גם לשמש כאוטוסוגסטיה עצמית במסגרת תרגול מדיטציה וגם מחוץ לה.
לפני כמה שנים, מצאתי את עצמי בעיצומו של שיפוץ של דירה שהלך והסתבך, וכול זאת אחרי שנשבעתי לעצמי שלא אכנס לדירה שזקוקה לשיפוץ… מובן שדיבורים לחוד ומעשה לחוד, וכבר כמעט הרמתי ידיים עד שעלתה לי בראש המנטרה "הכול קטן עלי". התחלתי לתרגל את המנטרה על בסיס יומי כשעם כל חזרה עליה, אני מעלה יותר ויותר את ההתלהבות ואת הרטט. בנוסף, בכול פעם שמשהו השתבש בשיפוץ שיננתי לעצמי – "הכול קטן עלי" – "הכול קטן עלי"! ונחשו מה? לא רק שהצלחתי להתמודד טוב יותר מול כול הבלתמ"ים, תוך זמן קצר מאוד הבלתמ"ים פשוט פסקו, כול אנשי המקצוע הגיעו בזמן, השכנים הפסיקו להתלונן והשיפוץ הסתיים לפני הזמן המתוכנן…
גם היום כשאני חווה קושי להתמודד עם דבר מה, אני מוצאת ש- 5 דקות של מדיטציה עם מנטרה ביום, משפיעות על כל היום שלי ומעבר לו. בקיצור, שווה לנסות :).

בנוסף – תוכלו לרכוש חבילת תדרים למדיטציה עמוקה: ארבעה סוגי תדרים לאימון גלי מוח באורך מלא של 30 דק' כל אחת, שיעזרו לכם להיכנס למדיטציה עמוקה כמו שלא שהכרתם עד היום, בקלות ובמהירות.

רוצים למדוט כמו נזיר בודהיסטי?

הורידו עכשיו, ארבע רצועת עם תדרים איזוכרונים ובינוראלים לאימון גלי מוח. התדרים המשולבים בנעימות קסומות ומדיטטיביות, והם יביאו את המוח שלכם לפעול במהירות בגלי אלפא ותטא שקטים, שיעניקו לכם חויית מדיטציה עמוקה שלא חוויתם עד היום.

התדרים ברצועות מעוצבים במיוחד להביא את גלי המוח שלכם למצב מדיטטיבי עמוק של גלי אלפא וגלי תטא ביעילות ובזמן קצר. ארבעת הרצועות כוללות תדרים לאימון גלי מוח.

אימון גלי מוח למדיטציה עמוקה

תרגול מדיטציה עמוקה עם תדרים לאימון גלי מוח

דוגמה להאזנה -תדרים למדיטציה עמוקה:

דוגמה להאזנה – אימון גלי מוח עם תדרים לוויזואליזציה:

דוגמה להאזנה: אימון גלי מוח עם תדר אלפא:

פורסם במקור 22 נוב' 2011