שנה חדשה, היא תמיד הזדמנות מצויינת החלטות לשנה החדשה
לקחת פסק זמן ולנער ולו במעט, את מה שדורש ניעור בחיינו. רבים מאיתנו, מנצלים את המועד הזה, כדי  לקחת "החלטות לשנה החדשה", רק כדי להגיע לשנה שאחריה, מאוכזבים וכועסים על עצמנו, על כך שלא עמדנו במה שהחלטנו… אם זה נשמע לכם מוכר – אתם לא לבד. למעשה הסטטיסטיקה מצביעה על כך, שרק אחוזים בודדים, אכן יעמדו בהחלטות שלקחו על עצמם לשנה החדשה…

למה כל כך קשה לנו להבטיח ולקיים?

אחת הסיבות המרכזיות לקושי שלנו לעמוד בהחלטות שלקחנו, היא שמלכתחילה, רובינו מתיחסים להחלטות שלנו לשנה החדשה, כאל המלצות או משאלות לב, יותר מאשר כתכנית אמיתית לפעולה. במילים אחרות, אנחנו לוקחים החלטות שדי ברור לנו מראש שלא נעמוד בהן…

אנחנו מביעים את התקווה שלנו לשינוי, בצורת רשימת החלטות לשנה החדשה, ומקווים שהעובדה שהעלנו אותן על כתב, תניע אותנו קדימה, ובאופן מסתורי, תגרום להן להתגשם… ולפעמים זה אפילו מצליח… לפעמים, ברגע שלקחנו החלטה, האנרגיה שסביבנו משתנה ומאפשרת לעוד מידע ודרכים להחשף, כדי להביא אותנו למימוש קל ומהיר של אותה החלטה.

לפעמים נדמה כאילו להחלטות שלנו יש כוח שיכול להזיז דברים כמעט באורח פלא…החלטות לשנה חדשה
למרבה הצער, המקרים הללו פחות שכיחים. הם קורים כאשר אנו מגיעים להחלטה כשאנו כבר מוכנים ועברנו דרך, וכל מה שנדרש, הוא רק דחיפה קטנה כמו שנה שמתחילה לה לה, או כל תירוץ אחר… אם אנו רוצים להבטיח הגשמה מוצלחת של החלטות, וכדי שנוכל לשמור על האינרציה, מבלי להישבר בדרך, עלינו לקחת החלטות יעילות ולהתחייב בפני עצמינו, בצורה חד משמעית. (ויש יאמרו, גם לחזק אותן בהתחייבות בפני אחרים).

רובינו נמנעים מלקחת התחייבות אמיתית כלפי עצמנו, כדי להמנע מכישלון ואכזבה. אנו אומרים לעצמנו שאם נקווה שמשהו יקרה, מבלי להתחייב בפני עצמנו שהוא יקרה, הרי שגם אם הוא לא קרה, זה לא נורא. גם כך לא באמת האמנו שזה אפשרי…

אין אחד מאיתנו, שלא נושא בקרבו כאב גדול, הנובע מכך שבעבר לקחנו החלטות על שינוי, ולא הצלחנו לממש אותן. זה יוצר מצב שבו אנחנו מתחילים לפחד לרצות, כי הרצון שלנו מתחבר בתת המודע, לעצב ואכזבה. אצל חלקינו, שנים של השתוקקות וכיסופים למשהו שלא קרה, הותירו מטען רגשי כואב, ומנגנוני ההגנה הנפשיים, כיבו את התשוקה ואת הרצון – כדי להמנע מכאב. אצל אחרים, הם גם כיבו את הציפייה כי אם אין ציפיות=אין אכזבות. למרבה הצער, ציפיות נמוכות הן דרך בטוחה להישאר במקום ולהמנע מליצר כל שינוי בחיים.

איך מתגברים על הפחד ומדליקים את התשוקה?

משאלות לשנה החדשהראשית עלינו להבין, שאין אדם שאין לו רצונות או תשוקות שמיחדות אותו. זה חלק מהמהות שלנו כמין האנושי, וחלק ממה שמצמיח כל אחד ואחד מאיתנו כאינדוידואלים ואף כגזע על פני כדור הארץ. אם אתם מתקשים לזהות תשוקה או התלהבות בחייכם, סימן שתת המודע שלכם, בחר לכבות או לטשטש אותן בגלל אכזבות שונות שחוויתם לאורך הדרך.

הדרך הטובה לחשוף את הרצונות האמיתיים שלנו, היא קודם כל להכיר בקיומם, ולהסכים לחזור ולבחון אותם. אפשר לעשות זאת בעזרת מדיטציה בדמיון מודרך, שבה אנו נכנסים למצב של הרפיה ושולחים שאלה ליקום.
שתי מדיטציות שיסייעו לכם לברר מה אתם רוצים:
המדיטציה: למצוא שאלה לתשובה. והמדיטציה: להקשיב ללב.
כשנסכים לוותר על הפחד מכאב, ולברר מה אנחנו רוצים באמת, האנרגיה סביב הפצעים הישנים תשתנה, ותאפשר לנו להתחבר לאט לאט למקור פנימי של כוח.

אחרי הכל, לרצות – זו השאיפה של הנפש שלנו לחוות את החיים במלואם. למעשה זו השאיפה של הבריאה כולה, שמתרחבת דרך הרצונות והבחירות שלנו. כשנצליח לחזור ולהתחבר לרצון ולתשוקה שלנו, נוכל להחזיר לעצמינו את אנרגית החיים שדעכה. ולא רק לעצמנו, לכדור הארץ כולו.

איך לקחת החלטות טובות?

החלטה טובה היא החלטה קונקרטית פרקטית וניתנת למימוש.  החלטה שתוכלו לפרוט לצעדים שיתורגמו לעשייה, ואף לתחום את הזמן שבו תשיגו את מה שהחלטתם.
החלטה כמו "בשנה הבאה העסק שלי יפרוץ ויצליח", היא החלטה שהמוח שלנו מתקשה לתרגם למעשים. אך החלטה כמו "בשנה באה, אכפיל את המכירות בעסק שלי", היא פרקטית יותר, והסיכוי שנעמוד בה, גדל.
אז בזמן שאתם יושבים לכתוב את ההחלטות שלכם, תוכלו לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם המחשבה על ההחלטה שלי, מרגשת אותי ומרחיבה לי את הלב?
  • האם אני  יכול/ה לדמיין את עצמי במצב שבו ההחלטה שלי כבר התגשמה?
  • האם יש לי סיבות טובות מספיק ללמה אני רוצה להגשים את ההחלטה הזו?
  • מה ארוויח או אפסיד אם אגשים או לא אגשים את ההחלטה?

אחרי ששאלתם את השאלות הללו, והחלטתם שהרשימה הזו מייצגת אתכם, יש עוד כמה דברים שתוכלו לעשות כדי להתקדם לעבר הגשמת ההחלטות שלכם:

1. תרגלו מידי יום מדיטציה לקיבוע החלטות לשנה החדשה – 26 דקות

2.    קיבעו כיוון ברור וספציפי למימוש ההחלטה שלכם, תתחייבו בפני עצמכם על השגתו, ואל תאפשרו לשום דבר להזיז אתכם מהדרך.

החלטה בלי התחייבות אישית, היא ריקה מתוכן, כי היא לא תצליח לגייס את המוטיבציה הנדרשת לנו, לצורך ביצוע שינוי אמיתי. להחלטות שלנו יש כוח עצום על המציאות, בתנאי שאיננו מניחים לשום דבר חיצוני להשפיע עלינו. כשההחלטה שלנו נחושה, ויש לנו סיבות מספיק טובות ללמה להגשים אותה, היקום יפעל כמו קרן לייזר ממוקדת, כדי להביא אלינו את מה שאנו מבקשים. כשאתם לוקחים החלטה, תהיו בטוחים שהיא תואמת את השאיפות והרצונות שלכם, ותהיו בטוחים שהיא תתגשם. תעלו את רף הציפיות שלכם ותפעלו כבר עתה כאילו זה כבר קרה, ואל תתנו לשום בחירה אחרת לעלות – אפילו כאפשרות. זכרו- כל ספק או חשש, פוגמים בנחישות שלכם, וירחיקו אתכם ממימוש החלטתכם.

3.    תכננו צעדים קטנים שיקרבו אתכם לעבר המטרה שלכם, ותעמדו בהם.

אחת הסיבות המרכזיות לכישלון להגשים את ההחלטות שלנו, הוא העמידה במקום. היקום צריך לראות תנועה והתקדמות כ"הוכחת רצינות", על מנת שיוכל להזרים אליכם את האינפורמציה והכלים שיסייעו לכם בהגשמה. למשל אם החלטתם השנה להפסיק לעשן- סגרו ביומן שעה או שעתיים שבהן אתם סוקרים מידע על הפסקת עישון באינטרנט. הצעד הבא יכול להיות טלפונים לכמה מכוני הפסקת עישון, ואחריו, קביעת פגישה או שתיים כדי לבחור מה הכי מתאים עבורכם.

4.    פוקוס ממוקד, תשומת לב וחזרתיות:

אם נכין רשימה של החלטות לשנה החדשה ונניח אותה במגירה, סביר להניח שבשנה הבאה כשנפתח את שמרו על פוקוסהמגרה, היא תמתין לנו שם, כדי שנעתיק אותה כפי שהיא גם לשנה הבאה…
אם אנו באמת רוצים להגשים, עלינו להיות ממוקדים במטרה, ולא להניח לה להתמוסס רחוק מהעין. צעדים טובים הם למשל: לעבור על רשימת ההחלטות שלנו מידי יום ולבחון את ההתקדמות. להקצות זמן יומי של מיקוד ותשומת לב לטובת המטרה שסימנו, למשל לשבת על תכניות, לדמיין את המטרה מוגשמת ולקבוע פעולות מקדמות מטרה. החזרתיות, תטמיע את הרעיון במוח ותרגיל אותו למציאות החדשה שאתם מבקשים ליצור. בנוסף, מומלץ לחגוג כל הצלחה קטנה ככל שתהיה בדרך למטרה, על מנת לייצר תחושה של התקדמות, ומוטיבציה שתניע אתכם להמשיך.

5.    תכנון מוקדם והקניית דפוסים מועילים.

הרגל או טקס קבוע שאנו מחויבים לו על בסיס יומיומי, תמיד יפעיל את כוח הרצון שלנו, שהנטייה הטבעית שלו היא להישחק ככל שעובר הזמן. זה קצת מצחיק אבל רובינו מבלים זמן רב יותר בתכנון החופשה השנתית שלנו או אפילו ברשימת הקניות בסופר, משאנו מקדישים לתכנון של היום, השבוע, השנה או החיים שלנו… סגלו לעצמכם הרגלים קטנים, או טקסים יומיומיים שישאירו אתכם במיקוד. כמו למשל לעבור על ההחלטות שלכם כל בוקר ולקבוע עוד כמה צעדים קטנים שיקדמו אותכם להגשמתן. או לשבת במדיטציה לשנה החדשה כל לילה, ולדמיין את החיים שלכם לאחר שהגשמתם את מה שהחלטתם, וכד'.

6.    בחרו זווית ראיה מועילה!

השנה החדשה תביא עמה שינוי, כי זה מה שקורה בחיים. שינויים הם המשתנה הקבוע היחיד שאנו יכולים לסמוך עליו…החיים הם זרימה אנרגטית אינסופית, ובכל רגע שעובר – אנו משתנים. האם כל שינוי גם תורם לצמיחה ולהתפתחות שלנו? התשובה היא כן. גם מה שנראה כמו נפילה, מחלה או כישלון, לא קורה סתם, ותמיד מכיל בתוכו שיעור שיש ללמוד, או שינוי שנדרש לבצע.  זווית ראיה מועילה היא: למשל: "כל מה שמגיע לחיי מצמיח אותי". בחירה בזווית ראיה מקדמת היא חיונית להמשך הצמיחה שלנו, גם אם על פניו נראה שהכול שחור. טיפ קטן שאפשר לבצע בזמן שאתם נופלים לחוסר אמון, הוא לפתוח מחברת שהכותרת שלה היא "מה טוב במצב הזה"? לדוגמה: אם נפלתם למשכב בזמן שהייתם צריכים לעשות משהו חשוב או להיות במקום אחר, תשאלו את עצמכם: מה טוב במצב הזה? יתכן שהתשובה תהיה שסוף סוף יש לכם זמן לנוח…או אולי שאנשים שלא חשבתם שאכפת להם הגיעו לסעוד אתכם, או אולי שהעבודה שהייתה מתוכננת, לא הייתה טובה מספיק, ועוד זמן יאפשר לכם להשלים אותה לשביעות רצונכם…
אם תפתחו לכם מחברת כזו, אני מבטיחה לכם שזווית הראיה שלכם תשתנה עם הזמן באופן שיאפשר לכם להתגבר על כל אתגר, ולהמשיך בנחישות לעבר הגשמת ההחלטות שלכם.

רוצים לשחרר את העבר? להשאיר את מה שהיה מאחור ולהמשיך הלאה? נסו את חבילת השחרור בחנות הספרייה: לחבילת שחרור מהעבר לנשים    לחבילת השחרור מהעבר לגברים.

שחרור מהעבר חבילת מדיטציות בחנות

מחפשים שחרור מהעבר? ההכרה בכך שההתמקדות בעבר תוקעת אותכם במקום, היא הצעד הראשון לשינוי!

להשאיר את העבר בעבר ולהבין שאין לו שום דרך לגעת בנו היא הבחירה האינטליגנטית אבל היא לא תמיד קלה.
תכנות מוחי מחודש של הרגלי חשיבה שנצרבו בתוכך משך חיים שלמים והטמעה של הרגלים בריאים יותר במקומם נעשית אפשרית ואפילו קלה באמצעות האזנה חוזרת למדיטציה סאבלימינלית שמטמיעה את המסרים ישירות בתת המודע. יש לנגן את המסרים הסאבלימינלים ברקע משך כל היום והלילה כדי לקבל אפקט מייטבי.
בנוסף למדיטציה הסאבלימינלית, תקבלו גם מדיטציה בדמיון מודרך לשחרור זיכרונות כואבים על ציר הזמן.

 

שחרור מהעבר