מורים רוחנים מספרים לנו כבר שנים ארוכות, החוקים הנשכחים של היקום
שהיקום שלנו פועל על סט של חוקים סדורים, שאינם ניתנים לכיפוף או שבירה, ויתקיימו תמיד ללא יוצא מן הכלל ובכל הנסיבות.
רובנו מכירים את חוק המשיכה הגורס שכל אנרגיה, נמשכת לאנרגיה דומה או זהה לה (כולל אנרגיה של מחשבות ורגשות), אך החוק הזה לא ניצב לבד.
אם גם אתם ראיתם את הסרט "הסוד", ונותרתם מתוסכלים מכך שאינכם מצליחים "לברוא" את המציאות בה בחרתם, זה כניראה משום שלא ידעתם שישנם עוד כמה חוקים שכדאי להכיר… חוקים שחשוב שנתייחס גם אליהם, כשאנו רוצים ליצור את המציאות שלנו.

מה הם "חוקי היקום", ואיך ההבנה שלהם תעזור לנו ליצר מציאות טובה יותר?

היקום שלנו הוא יקום אנרגטי, וכל מה שמתקיים בו, פועל בחוקיות קבועה שעובדת ב-100% מהמקרים.
חלק מהחוקים האלו הם פיזיקליים, וחלקם קוונטים או תלויי בחירה נקודתית. ככל שמדענים חוקרים את היקום ברמה הקוונטית, כך הולך ומסתבר להם שיש סדר מכוון, או אם תרצו "אינטליגנציה" אנרגטית, שעומדת אחרי הכל.

אינשטיין אמר פעם: "כל מי שמעורב ברצינות בחקר מדעי, ישתכנע שיש רוח (spirit) שמתגשמת בחוקי היקום".

החוקים הקוונטים או חוקי הרוח, מתקיימים תמיד,
ומשפיעים על כל היבט של החיים שלנו על כדור חוקי היקוםהארץ.
מורים רוחניים ופילוסופים, הכירו ודיברו על החוקים הללו כבר לפני אלפי שנים, ונוכל למצוא גרסאות שונות שלהם, בתרבויות רבות, ובתורות רוחניות שהתפתחו על כדור הארץ. ולמרות כל זאת, עדיין מרבית האוכלוסיה, כלל אינה מודעת לקיומם. אחד המדענים הראשונים שהתיחסו לחוקים הללו, היה וואלאס די וולטרס שכתב את "מדע ההתעשרות" בשנת 1910. וולטרס טען שכל מי שיכיר את חוקי היקום ויפעל בהרמוניה איתם, ימצא את סוד העושר. אחרי וולטרס, באו מורים נוספים כמו בוב פרוקטר וג'ון אסרף, שחידדו את החוקים הללו ואף קראו להם "החוקים הנשכחים של היקום".

החוקים הנשכחים של היקום

1.    חוק האחדות האלוהית: Law of Divine Oneness.
החוק הראשון, אומר שהכל ביקום עשוי מאותה אנרגיה. בני האדם, הטבע ואפילו האלוהות והתודעה כולם מורכבים מאנרגיה אחת, ולכן הכל וכולם מחוברים זה לזה. זה אומר שכל מה שאנו חושבים, מרגישים ועושים, משפיע לא רק עלינו אלא גם על סביבתנו ועל המארג היקומי כולו. החוק הזה מופיע ביהדות בצורה הטהורה שלו: "ואהבת לרעך כמוך", או אל תעשה לחברך את מה שאינך רוצה שיעשו לך. מודעות לחוק הזה, היא חשובה במיוחד, כי ברגע שנבין שכולנו מחוברים זה לזה, יקשה עלינו להזיק או לפגוע באחר – אפילו במחשבה, משום שנכיר בכך שאנו מזיקים לעצמנו. נסו רגע לדמיין את היקום, כגוף אנושי המורכב מטריליוני תאים;
כאשר כל התאים עובדים יחד בשיתוף פעולה, הגוף יכול לשגשג ולצמוח. אך אם יש תאים שרואים עצמם נפרדים ונלחמים עם שאר התאים על משאבים (למשל תאים סרטניים), הם עלולים בסופו של דבר להשבית את המערכת כולה ואפילו להרוג את הגוף שנושא אותם.

2.    חוק התנודה או חוק הרטט: חוק התנודה או חוק הרטטLaw of Vibration
החוק הזה קובע, שאין דבר ביקום שהוא סטטי. כל מה שקיים, בין אם הוא נראה או בלתי נראה, מורכב מאנרגיה עם דפוס רטט ייחודי משלו, והכול רוטט בלי הפסקה.
המשמעות היא שאנו חיים בתוך אוקיינוס של תנועה מתמדת. לכל חומר, צליל, מחשבה או רגש, יש תדר ייחודי משלו והתדרים הללו, מתארגנים על פי חוק המשיכה, כך שכל תדר ימשוך תדרים הדומים לו. כדי שנוכל לרתום את חוק התנודה לטובתנו, עלינו להתפקס ככל הניתן בתנודות הרגשיות. או במילים אחרות ליצור "פוקוס רגשי חיובי" סביב מה שאנו רוצים, משום שהרגש, הוא כלי ההגשמה החזק ביותר שעומד לרשותנו. כדי שנוכל לרטוט בתדר שימשוך אלינו את מה שאנו רוצים, עלינו לשהות במקום, שמרגיש כבר עכשיו את התחושה שתהיה לנו, כשנקבל את מה שאנו רוצים. אחרי שהצלחנו להרגיש זאת, חשוב לטפח את המצב הרגשי הזה, ולשהות בו לעיתים קרובות ככל הניתן. זה אומר לשבת מידי יום ולדמיין את התחושה, לעשות דברים, וללכת למקומות שיחדדו את התחושה הזו, ולבנות אותה כך שתתעצם, עד שלא תהיה לה ברירה אלא להתגשם.

3.    חוק הפעולה: The Law of Action
החוק הזה, שמורים רבים מתעלמים מקיומו, קובע, שאם אנו רוצים להגשים את חלומותינו, עלינו לנוע לעברם באמצעות פעולות. כלומר נדרשת פעולה מצידנו, שתתמוך במחשבות, ברגשות ובמילים שלנו, בדרך להגשמת חלומותינו. חשיבה חיובית, דמיון ומדיטציה, חשובים מאוד לתהליך משום שהכל מתחיל במחשבה, אך אם לא תתלווה אליהם שום פעולה, הרי שהם יישארו בחזקת דמיונות.
פעולה ממוקדת שמלווה בכוונות חיוביות, היא זו שתביא את החלומות שלנו לכלל הגשמה. או במילים אחרות, לשבת ולחלום, זה לא מספיק! חלום שלא מעורר בכם תשוקה לפעולה, הוא חלום ששווה לשקול מחדש, או לבחון מדוע אינכם פועלים להגשימו, ואילו חסמים עומדים בבסיסו. יתכן שחלק מהפעולות בהם תנקטו, לא ישיגו את התוצאות שביקשתם, אך אם תתחילו לנוע לעבר חלומכם עם כוונה, עוד ועוד דלתות תתחלנה להפתח בפניכם, כדי להביא אתכם לאן שבחרתם. בגלל שביצוע פעולות, הוא השלב שלפני ההגשמה, והוא לא תמיד קל לנו, רצוי ומומלץ תמיד, לחתוך כל משימה לפעולות קטנות ויעילות, כדי ליצור תחושת התקדמות לעבר המטרה.

4.    חוק הסיבה והתוצאה: Law of Cause and Effect
נקרא גם חוק הזורע והקוצר או חוק הקרמה. חוק זה אומר ששום דבר לא קורה במקרה. לכל פעולה יש תוצאה, שהיא ביחס ישיר, או גדול יותר, לפעולה שהניבה אותה. אחת המשמעויות של החוק אומרת, שכל מה שתזרע במוח, או במינד שלך, יתגשם במציאות החיצונית של עולמך. אם נדמה זאת לנטיעת עץ: אנו זקוקים לזרע טוב, אדמה עשירה, השקיה עקבית, אור שמש, וכו, וכאשר הזמן נכון והעונה מתאימה, הזרע יצמח לעץ ענק. אותו הדבר תקף גם לגבינו. האדמה היא המינד, שבו נשתול את זרעי הרעיון. הזרעים, הם המחשבות, המים הם הפעולות, והשמש היא הרגשות שלנו. כל רעיון שנשתול במוחנו, נרגיש שהוא כבר שלנו, ונעבוד בסבלנות ובנחישות להגשימו, חייב להתגשם. למעשה אין לו ברירה אחרת, משום שזהו חוק יקומי.

אז איך זה שרובנו לא מקבלים את מה שאנו רוצים? זה פשוט. כי רוב חיינו אנו מאומנים להתפקס ולחשוב בעיקר על מה שאיננו רוצים. האנרגיה תמיד זורמת לאן שתשומת הלב שלנו הולכת, כלומר כל מה שאנו מתמקדים בו – מתרחב. זה קורה משום שהכל ביקום הוא אנרגיה וכל אנרגיה מושכת אנרגיה דומה לה. איננו יכולים לשדר אנרגיה שלילית ולצפות לקבל תוצאה חיובית, בדיוק כפי שאי אפשר לשתול זרעי עץ אגס ולצפות לעץ תפוח. באותה הדרך, הרהורים על כישלון, אף פעם לא ייצרו תוצאה מוצלחת. אם אנו חושבים רוב הזמן על מה שאיננו רוצים, או מה שאנו מפחדים ממנו, הרי שזהו הזרע שאנו זורעים, ובהתבסס על חוק הזורע והקוצר, זה מה שניקצור במציאות.
רוצים עזרה במיגנוט?האזינו עכשיו: מדיטציה למיגנוט בשלושה שלבים.

5.    חוק ה"התכתבות" או חוק המתאם: The Law of Correspondence
החוק הזה אומר שקיים מתאם מושלם בין חלקי הבריאה השונים: "כפי שבעליונים, כך בתחתונים", וכפי שבפנים – משתקף בחוץ. העולם החיצוני שלנו, הוא רק השתקפות או "הכתבה" של המחשבות הרגשות והאמונות שלנו. במילים אחרות, כל מה שיש בחיינו, החברים העבודה המצב הכלכלי והבריאות שלנו – כולם נגזרים מעולמינו הפנימי. המציאות החיצונית היא מראה של מה שקורה בתוכנו, ואנו יכולים לנסות לשנות אותה, אך אם לא נשנה את עצמנו, היא תמשיך לשקף את מה שאיננו רוצים. אם ברצוננו לשנות את העולם, עלינו להתבונן תחילה פנימה, ולשנות את תבניות המחשבה, האמונות והדפוסים שלנו, ורק אז נוכל לחזות בשינוי בעולם החיצוני.

6.    חוק ה"פיצוי": The Law of Compensation
חוק הפיצוי אומר ש"אתה מקבל את מה שאתה נותן" והוא נובע מחוק הסיבה והתוצאה. על פי חוק זה, כל מה שאנו מקבלים מהיקום, הוא תוצאה ישירה ופרופורציונאלית של מה ששמנו בו קודם, ברמה מנטלית, רגשית, מעשית ורוחנית. אז למה אני מרגיש שאני נותן ונותן ולא מקבל? יתכן שאתם אנשים טובים שמעניקים המון לסביבה, אך אינכם חשים שאתם מקבלים בחזרה את מה שמגיע לכם. הסיבה לכך, היא שאם בתוך כל המעשים הטובים שלכם, אתם חשים מנוצלים, או שהתדר שלכם הוא קורבני – הרי שאתם מציגים "התנגדות" לתוך הפעולות הללו, והיא עוצרת את מה שאתם רוצים מלהגיע אליכם. נסו לפעול בלב שלם ובלי לצפות לכלום בתמורה, וההתנגדות הזו תתמוסס. ואם אתם עדיין חשים מנוצלים, נסו לצמצם את המגע עם הגורמים ששואבים מכם אנרגיה. כשתתמלאו מחדש, הנתינה שלכם תהיה מוערכת פי כמה וכמה. החלק השני של החוק אומר שתמיד רצוי לתת יותר ממה שאנו מקבלים, משום שזו הדרך בה היקום צומח.

וואלאס די וולטרס כתב: "כדי לקבל את המגיע לו כאשר יהיה מוכן לכך, על האדם לפעול בדרך שתגרום לו לעשות יותר מאשר רק לממלא את מקומו הנוכחי."

7.    חוק המשחוק המשיכה וחוקי היקוםיכה: Universal Law of Attraction
חוק המשיכה, או במילים אחרות "דומה מושך דומה", הוא החוק הידוע מכולם, והוא נגזר מחוק הרטט. הוא אומר שביקום שבנוי כולו מאנרגיה אחת, שרוטטת בתדרים שונים, כל תדר אנרגטי, ימשוך אליו תדרים שזהים או דומים לו. החוק הזה, מהווה למעשה את התבנית שקובעת איזו אנרגיה תתחבר לאחרת ביקום, מתי וכמה. התדר שלנו כבני אדם, נקבע בהתאם למה שאנו מתמקדים בו, ולכן אחת הנגזרות של החוק היא ש"כל מה שאנו מתמקדים בו מתרחב".

במילים אחרות: המציאות האינדיבידואלית שלנו, נבראת בהתאם לאנרגיה של המחשבות והרגשות שלנו, שיוצרים "תדר" מסוים המשודר החוצה לשדה האנרגטי המאוחד, ו"מושכים" כמו מגנטאנשים מקרים ומצבים דומים לחיינו. אפשר לתאר את החוק הזה גם כ"חוק ההשתקפות", כלומר מה שאנו יוצרים בתוכנו, משתקף לנו במציאות החיצונית של חיינו. השינוי המרכזי בתפיסות שהחוק מציג, הוא שביקום שכולו מורכב משדה אנרגטי אחיד, כולנו מחוברים זה לזה פיזית ותודעתית,  ולמעשה יוצרים את המציאות שלנו מבפנים החוצה ולא להפך. תוכלו לקרוא עוד על חוק המשיכה כאן:

8.    חוק התמרת האנרגיה: The Law of Perpetual Transmutation of Energy
"שום דבר לא נשאר קבוע לנצח. האנרגיה מתגשמת לכלל צורה והחוצה ממנה כל העת". חוק התמרת האנרגיה אומר שכל האנרגיה ביקום נמצאת בתנועה מתמדת, ובמצב קבוע של שינוי, ולכן היא יכולה להתגשם או ללבוש צורה של חומר, ואז לחזור חזרה למצב טהור של אנרגיה, וחוזר חלילה. כל מה שאנו רואים, שומעים, טועמים מריחים, נוגעים ומרגישים, הוא התגשמות של אנרגיה ברמות שונות של רטט או תדר.
אחת הדוגמאות הטובות לכך היא האטומים בגופנו. בכל רגע נתון, טריליונים של אטומים עוזבים את גופנו ומתמזגים בחלל שמקיף אותנו, ולהפך. אם הגוף שלנו מורכב מאטומים ומתאים שמגיבים לתודעה וכוונה, הרי שיש לנו יכולת לפנות לתאים או לאברי הגוף, ובעזרת המיקוד, למגר מחלה או לשנות מצב פיזי נתון. לאנרגיה בגוף שלנו, יש אפשרות להתגשם לגידול סרטני, ובאותה המידה ובהתאם לתדר הפנימי שלנו, להעלם ולחזור למצב של אנרגיה טהורה. למעשה יש לא מעט עדויות, על אנשים שהצליחו להעלים גידולים או מחלות, אז כנראה שהם פעלו על פי החוק הזה, גם אם לא היו מודעים לכך.

9.    חוק היחסיות: The Law of Relativity
החוק הזה אומר שהכל בחיים הוא יחסי. אין לנו אפשרות לקבוע אם משהו הוא קטן או גדול, נמוך או גבוה, או לחילופין – טוב או רע, אלא ביחס לדבר אחר. זה אומר שאנו אלו שמעניקים משמעות לכל דבר בחיינו, וקובעים מה משמעותו עבורנו, בהתייחס לכל מה שסובב אותנו. בפועל- אין באמת קטן או גדול, טוב או רע, אלא רק את זוית הראיה שלנו. כשזה נעשה ברור לנו, הרי שאחת הדרכים הטובות לצמוח, היא להחליף זוית ראיה. במילים אחרות: להפסיק להשוות את עצמנו, או דברים בסביבה שלנו לאחרים, או למה שיש להם, אלא אם זה כדי לראות כמה אנו ברי מזל, ולנצל זאת לצורך הכרת תודה. הכרת תודה, היא פועל יוצא של חוק היחסיות והיא אחד הכלים העוצמתיים ביותר העומדים לרשותינו, כדי להעלות את התדר ולרטוט בסמיכות גבוהה יותר, למה שאנו רוצים. זו אחת הסיבות שמומלץ לתרגל הכרת תודה על בסיס יומי. פיתחו כל בוקר, לפני שאתם קמים, בהכרת תודה על חמישה דברים לפחות, ועשו את אותו הדבר גם בלילה לפני שאתם נרדמים, והיום שלכם יראה אחרת. נסו תרגול הכרת תודה.

10.    חוק הקוטביות: The Law of Polarity
החוק הזה קובע שכפי שלמגנט יש שני קטבים, חיובי ושלילי, כך גם לכל דבר אחר ביקום. לכל אנרגיה יש אנרגיה זהה, שמהדהדת בקוטב הנגדי שלה. כל מחשבה, רגש או פעולה, יוצרים את הפוטנציאל ההפוך על גבי אותו הספקטרום, ואנו חיים בעולם דואלי, על מנת שנוכל לבחור זווית ראיה. החוק הזה מלמד אותנו "להסתכל על חצי הכוס המלאה", כדי להעצים את הקוטב החיובי. לדוגמא: מחשבה על מחסור, מולידה בתוכנו שני קטבים: את זה של המחסור (התדר בו אנו משדרים כרגע), ואת הקוטב הנגדי שהוא קוטב של שפע, (שנוצר אוטומטית מתוך המחשבה על מחסור), למעשה זו אותה אנרגיה, רק מהצד השני של הספקטרום, כך שמחשבה על מחסור רב, תוליד פוטנציאל לשפע רב יותר וכן הלאה. הדרך להשתמש בחוק, היא לחפש את הצדדים החיובים בכל דבר, גם במה שעל פניו נראה רע. בגלל שאין טוב ורע, וכל אתגר מכיל בתוכו את אותן אפשרויות לחיוב או לשלילה, הרי שזווית הראיה שלנו היא שקובעת. אני ממליצה לכם לנהל מחברת שהכותרת שלה: "מה חיובי במצב הזה?". בכל פעם שאתם שופטים משהו או מישהו לשלילה (גם את עצמכם!), תפתחו דף חדש, ובו תעלו את כל הסיבות ללמה המצב הזה, מכיל בתוכו גם צדדים חיוביים! אם תשקיעו בכך מעט מחשבה, תוכלו למצוא המון סיבות כאלו.

11.    חוק המקצב או חוק המחזוריות: The Law of Rhythm
חוק המקצב מתייחס למעגלי החיים השונים בטבע ובחיי האדם, ומסביר כיצד עובדת המחזוריות ביקום.
מעגליםחוקי היקום והטבע כמו יום ולילה, עונות השנה, הריון, לידה ומוות, שייכים כולם למעגל הזמן על כדור הארץ, ולכל דבר יש זמן ומקום משלו. המשמעות היא שכל דבר יגיע בעיתו, ולעיתים נדרשת מאתנו סבלנות, כדי שנוכל להגיע ל"תדר" או לרמת המוכנות האישית, התואמת את מה שאנו מבקשים לקבל.  איננו יכולים להאיץ בתהליכים כפי שאיננו יכולים להאיץ בעונות השנה. התהליכים הם שעוזרים לנו לשפר את הכישורים שנדרשים לנו כדי להשיג עוד מטרות בעתיד, כי הם מצמיחים אותנו, ותורמים להתפתחות ויציאה מאזורי נוחות. מה שיעזור לכם לרתום את החוק הזה לטובתכם הוא בעיקר- סבלנות… עלינו להבין שגם אם כרגע רע לנו, "גם זה יחלוף".

12.    חוק המגדר או חוק המינים: The Law of Gender
חוק המגדר נקרא גם "חוק הבריאה", והוא מזכיר את היין ויאנג בתרבות הסינית. החוק קובע שהן האנרגיה הגברית והן זו הנשית, הן הכרחיות ליצירה, וכל הדברים בטבע, מגלמים בתוכם תכונות גבריות ונשיות במקביל. כדי להיעזר בחוק, עלינו להבין זאת ולטפח את כל החלקים בתוכנו, הנשיים והגבריים, כדי שיפעלו בהרמוניה. החלק השני של חוק המגדר אומר, שלכל זרע של מחשבה או רגש, יש תמיד תקופת דגירה והבשלה עד שהוא מתגשם לצורה בעולם החיצוני. החלק הזה חשוב במיוחד משום שהוא דורש מאתנו להיות סבלנים מצד אחד, אך גם מגן עלינו מפני התגשמות מהירה של פחדים ודאגות. אם יש לנו רעיון שאנו רוצים להוציא לפועל, נדרש זמן כדי שזרע הרעיון הזה יבשיל. הדרך לקצר את הזמן להגשמה היא בעזרת הפוקוס. הפוקוס שלנו על הרעיון, ימשוך את ציר הזמן עד נקודת ההגשמה, ויקצר את הדרך.

לסיכום:

חוקי היקום והאנרגיה, נחשבים לאחת התורות שהאדם מנסה לפצח, מערש האנושות. לסדרת החוקים שהעליתי כאן יש עוד הרחבות, נגזרות וגרסאות שונות, אבל השורה התחתונה היא ברורה.
המודעות האנושית, קשורה הלכה למעשה לאריג של המציאות, ואם תחשבו על משהו מספיק זמן ומספיק חזק והוא יופיע במציאות שלכם. תורת הקוונטים מסבירה את הרעיון הזה בעזרת ניסוי שני החריצים. הניסוי הזה, מוכיח שוב ושוב שהמודעות של הצופה, היא שיוצרת את המציאות, רק מעצם ההתבוננות בניסוי. זה אומר שהעדר התבוננות, תתן תוצאה אחת לניסוי, והתבוננות של צופה מודע, תתן תוצאה שונה.

אנו חיים ביקום אנרגטי, ויש לנו דרך להשפיע על המארג של היקום בעזרת מחשבות, רגשות, מילים ופעולות; או במילים אחרות באמצעות הפוקוס שלנו. אם נדע איך לרתום את החוקים הללו לטובתנו, ולבחור את זווית הראיה הנכונה לטובתנו הגבוהה, נוכל להפוך ולהיות מאסטרים בהגשמה, של כל דבר כמעט… רוצים עזרה במגנוט? האזינו עכשיו: מדיטציה למגנוט בשלושה שלבים.
בברכת הגשמה מוצלחת.