לקבל ביטחון באיך שאת/ה נראה/ית ולהתחיל לאהוב את גופך

תארו לעצמכם,
איך היו נראים חייכם, דימוי גוף בריא וחיובי

אם כל פעם שהייתם מסתכלים במראה, הייתם מתמקדים
במה שאתם אוהבים בעצמכם,
במקום במה שאתם מתים לשנות?…

 

מהו דימוי גוף?

דימוי גוף, הוא חלק מהדימוי העצמי של כול אחד מאתנו, ומרכיב חשוב ממרכיבי הזהות העצמית שלנו, או מהאופן בו אנו תופסים ומגדירים את עצמנו. זוהי תפיסה אישית, המרכזת את המחשבות הרגשות והתחושות השונות, שהגוף מעורר בנו.

מטבע הדברים המילה "דימוי", מדברת על חוויה סובייקטיבית של כל אדם ואדם, ועל בחירה (גם אם לא מודעת) בנקודת השקפה בנוגע לגופו. ההשקפה הזו נגזרת ממשתנים שונים כמו גיל, מגדר, מבנה אישיות, חוויות עבר, פידבקים מההורים והסביבה, אמונות שאימצנו לגבי עצמנו ועוד. למעשה, זו הדרך בה אנו רואים את עצמנו, או סבורים שאחרים רואים אותנו, (גם אם אין לכך אחיזה במציאות…).

דימוי הגוף שלנו, גמיש ומשתנה לאורך השנים.
למרות שחלק ממנו מתקבע בתוכנו כבר מגיל צעיר מאוד, הוא ממשיך להיות דינאמי, ותלוי מאוד בתקופה ובתרבות בה גדלנו ובסטנדרטים הרווחים בה. בהתאם לכך, קיימים הבדלים מהותיים בין דימוי הגוף של גברים לנשים, הנובעים בעיקר ממסרים תרבותיים וחינוכיים המועברים על ידי הסביבה.

דימוי גוף עגלגל

לדוגמה "אידאל היופי הנשי", התהפך לאורך ההיסטוריה:
בעוד שבימי הביניים העריצו נשים עגלגלות ומלאות, עידן התרבות הדיגיטלית מקדש דווקא נשים גבוהות ושדופות.
זה כל זה אגב בא לידי ביטוי בעליה ניכרת בשיעור בעיות משקל והפרעות אכילה בקרב בוגרים ובני נוער בעשורים האחרונים, ואף מתחיל לגלוש לגני הילדים ולילדי הגיל הרך.

האם ניתן לשנות דימוי גוף שהתקבע?

דימוי הגוף שלנו נוצר ומתגבש באופן פנימי מינקות, ולאורך כל חיינו. למרות שהוא מושפע מגורמים חיצוניים אובייקטיבים כמו הסביבה, התקופה או התרבות, הוא נותר חוויה פנימית סובייקטיבית. חוויה שיש לנו יכולת לשנות ולעדן מבפנים, על מנת שנוכל להפחית את הסבל, ולחיות טוב יותר עם עצמינו.

"בני אדם חיים את חייהם על פי האמונות שלהם לגבי עצמם." אנטוני רובינס – סופר

התרבות המודרנית שמה דגש גבוה מאוד על מראה חיצוני, שבו הגוף האנושי המוצג כאידיאלי, רחוק מלהיות ממוצע או אפילו ראלי להשגה. כול זה משפיע כבר מגיל צעיר מאוד על הדימוי העצמי ועל תחושת הרווחה הנפשית הכוללת שלנו. הקושי הרגשי שרבים מאתנו חווים בעיקר במהלך ההתבגרות, נובע מהקונפליקט בין הרצון להיות מי שאני, לדבר להתלבש לאכול או להתנהג כפי שאני רוצה, לבין ציות לחוקי וכללי החברה הברורים וידועים.

הציות לחוקים הוא ברמה השרדותית. למעשה הרצון להיות "מקובל" או "שייך", מוטבע בגנטיקה שלנו.
בטבע, מי ששונה מנודה מהעדר כדי שהגנים השונים או הפגומים יישארו בחוץ, והעדר יוכל לשרוד. כחיות חברתיות, הפחד להיות שונה מוטבע בגנים שלנו. לכן אנו משקיעים מאמץ רב להיות שייכים, ומקובלים, פעמים רבות על חשבון שיקול הדעת או הקול הפנימי.

מה יעזור לנו לשמור על דימוי גוף חיובי?

חוקרים גילו כי יש מספר גורמים חשובים, שיכולים לתרום לשיפור דימוי הגוף:

סביבה תומכתהקיפו עצמכם באנשים שתומכים בכם ומפרגנים לכם, ותתרחקו מאנשים שמבקרים את המראה שלכם.
• תקשורת עם הגוף וגישה חיובית ומקדמת כלפי הגוף ובריאותו – עיסוק בפעילות גופנית, אכילה נכונה וטיפוח אישי.
• ניתור לחצים פנימיים וחיצונייםוהקניית כלים להתמודדות עם מתחים ביומיום.

האזינו לדוגמאות מתוך המדיטציה לשיפור דימוי גוף…

טיפים לשיפור דימוי הגוף:

על מנת שנוכל לנטרל לפחות חלק מהרעשים מסביב, ולפתח לעצמינו דימוי גוף בריא יותר וחיובי, יש כמה צעדים שרצוי שנתחיל לאמץ לעצמנו:

  • דימוי גוף חיוביראשון וחשוב במעלה הוא לחזק את הקשר עם הגוף, ולהתחיל להתייחס אליו בכבוד ואהבה, כראוי לנס שהוא. שאלו את עצמכם, מה יפה בי? והתחילו להתמקד ביתרונות במקום בחסרונות. עויינות שאנו מפתחים כלפי גופנו או חלקים ממנו, דיבור שלילי פנימי על הגוף, באוזני עצמינו או אחרים, כולם "נשמעים" על ידי הגוף ומשפיעים עליו ועל הנפש. התחילו לתקשר עם גופכם ותעבירו לו מסרים של אהבה והערכה. אם יש חלקים שאתם פחות אוהבים, הקדישו להם תשומת לב מיוחדת. דברו אליהם באהבה, תצהירו בפניהם כמה אתם מעריכים אותם, וכמה טוב הם משמשים אתכם, ותודו להם. כל אבר וכל תא בגופינו מושפע מהתודעה ומהמודעות שלנו, ויחס אוהב ומטפח והקשבה לגוף, יכולה לחולל פלאים בבריאות הפיזית והנפשית שלנו.

  • הקניית ידע על תהליכים הקשורים לגוף כמו מטבוליזם תקין, אכילה נכונה וחילוף חומרים. אם חשוב לכם לשפר את דימוי הגוף או לרזות, התחילו להתעניין בנושאים הללו ולחקור אותם בצורה מודעת. הרשת מלאה בידע רב, דרכים ושיטות, כך שלא תתקשו למצוא את מה שמתאים לכם. ידע הוא כוח, והוא משמעותי במיוחד משום שהוא יכול לשנות הרגלים והתמכרויות, כשהוא צורב מידע חדש ומחדד לנו את תג המחיר של מה שאנו בוחרים להכניס לפה.

  • פעילות גופנית, נמצאה כמשפרת את הדימוי העצמי ודימוי הגוף. מומלץ לבחור בפעילות גופנית מודעת כמו יוגה, מחול או פילטיס: תחומים שיוצרים היכרות עם הגוף, מעבר לספורט עצמו.
  • זיהוי של השיח החברתי השולט וחשיפתו. מודעות למוסכמות וסטראוטיפים לא ראליים של דימוי גוף בתרבות המערבית, תקנה לכם ראיה מפוכחת וביקורתית של מסרים במדיה. ככל שנצליח לחשוף מה עומד אחרי הפרסומות, ולראות את האשליה שמנסים למכור לנו: למשל "יפה = מאושר", או "רזה = מצליח", כך נגביר את המודעות לכך שהמדיה אינה שיקוף של המציאות, אלא יותר עיוות שלה.
  • פיתוח עמדה ביקורתית כלפי לחץ חברתי, ולחצים שונים מהסביבה. לחץ חברתי הוא אחד הגורמים שמניעים אותנו ביותר, בעיקר בגילאים צעירים. עמידה בפני לחץ חברתי אינה קלה, אך יש דרכים להתמודד עמה. חיזוק של משאבים פנימיים כמו ביטחון וערך עצמי, ושימת דגש על יתרונות אחרים כגון כישורים מנטליים, חוש הומור, או יכולת הקשבה ואמפטיה, תוכל לסייע לנו לשמור על מקומנו בחברה, ויחד עם זאת להיות מחוברים יותר לעצמנו, ולרצון הפנימי שלנו. הקניית כלים לניהול לחצים באופן כללי, תשפר מאוד את ההתמודדות עם רגשות חוזרים כמו הלקאה עצמית יאוש או תסכול, ובכלל זה – את היחס לגופינו.
  • חיבור לכוח הבריאה והבנה שכולנו אחד.  אם אתם מאמינים בכוח עליון, תוכלו להתחבר איתו כדי לחדד את ההבנה שאנשים באים במגוון של פנים וגופים ועדיין כולנו יפים. אנו מכלול של זהויות שהן הרבה מעבר לגוף ומה שהוא מייצג. כל אחד מאיתנו יחודי ויפה בדרכו והגוף שקבלנו הוא כלי הקיבול הטוב ביותר כדי להגשים את המטרות של נשמתנו – בדיוק כפי שהוא.

מדיטציה לשיפור דימוי הגוף - לאהוב את גופי בדיוק כפי שהוא.

רוצה להתחיל לאהוב את גופך באמת? האזנה לסדרת הצהרות תת הכרתיות תעזור לך להעצים את תחושת הנוחות בתוך גופך, להיפטר מחבלה ואשמה עצמית, ולחזק את האהבה הטבעית שלך כלפי גופך, ואת האמונה שמגיע לך להרגיש טוב בכל מצב ובכל משקל.

עכשיו זה אפשרי בעזרת שינוי של התכנות המוחי, באמצעות מסרים חיוביים סמויים מהאוזן, הפונים ישירות אל תת המודע ומחוללים בו שינוי פנימי עמוק. המדיטציה "לאהוב את גופי" תעזור לכם לחווט את המוח מחדש כדי שתקבלו את גופכם כפי שהוא, ותתחילו להעריך, לכבד ולאהוב אותו כפי שמגיע לו. ברגע שתתחילו לשדר לגוף את האהבה לה הוא זקוק, ותחזקו את הביטחון שלכם בעצמכם ובגופכם, תתחילו לראות שינויים לא רק בהרגשה שלכם, אלא גם בהתייחסות של הסביבה למראה החיצוני שלכם, ובמקביל שינויים בגוף עצמו.

שיפור דימוי הגוף

רוצים לרזות בכוח תת המודע?
נסו את הדמיון המודרך להורדה במשקל בחנות:

דמיון מודרך להורדה במשקל הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לשינוי דפוסי החשיבה והרגש, ושינוי האמונות החוסמות שאנו מחזיקים על עצמנו בנוגע למשקל שלנו, והוא יסייע לנו לעשות את השינוי שאנו מבקשים: לרדת במשקל, ואף לשמור על התוצאות לאורך זמן.

המדיטציה המודרכת כוללת שני חלקים:

החלק הראשון מטפל בהיבט הפיזי בעזרת ויזואליזציה או הדמיית הלהבה האדומה:  להבה קסומה ששורפת תאי שומן וחודרת לכול מערכות הגוף, התאים והדנ"א, כדי ליצור בהם שינוי פזיולוגי. החלק השני של המדיטציה מטפל בהיבטים הרגשיים והמנטלים הקשורים להשמנה, והוא כולל הדמיית מראה שבה תוכלו לראות ולחוש את עצמכם במשקל האופטימלי שלכם, כדי לאמן את המוח ואת תת המודע בתחושות הללו, על מנת שיוכלו להביא אתכם לשם בקלות ובמהירות.

לרזות בדמיון מודרך

האזינו לחלק הראשון של המדיטציה לנשים:

האזינו לחלק הראשון של המדיטציה לגברים:

פורסם לראשונה: 29 במרץ 2018