אחד המקורות הגדולים ביותר לאומללות שלנו,
הוא האמונה שלנו שמחה והקלה
שהדברים צריכים להיות שונים מאיך שהם, או מאיך שכבר היו…

זה מצב של "התנגדות" למה שיש ולמה שהיה, ורוב הסיכויים שהוא "יתקע" אותנו במקום.

למרבה הצער, איננו יכולים לחיות חיים מאושרים ומלאים, ולהחזיק בהתנגדות בו זמנית.
זה פשוט מנוגד לחוקי המשיכה ביקום.

כשאנו "מתנגדים" למה שקורה במציאות, אנו נוטים לשקוע בלופ מחשבות נמוך או שלילי, שגורם לנו להפנות את כל הפוקוס והמשאבים שלנו אל העבר ואל מה שכבר קרה, במקום להתפנות ולחפש פתרונות למצב; והתקיעות הזו, לא מאפשרת לנו לפעול ולהתקדם בחיים.
למעשה, רוב המתח והלחץ שיש בחיינו נגרם בגלל שאנו "מתווכחים" עם המציאות או עם "מה שיש".

למה כדאי לקבל את מה שיש?

"כשאתה מתווכח עם המציאות אתה מפסיד, אבל רק 100% מהזמן."קייטי ביירון "העבודה".

כשאנו מתווכחים עם המציאות, או מתנגדים לה, אנחנו מבזבזים אנרגיה על תסריטים בדיוניים, שאין בהם להוסיף או לגרוע ממה שקרה. כל מה שאנו עושים הוא בסך הכול להוסיף פרשנות משלנו למצב, שאינה תמיד נכונה, ופעמים רבות יכולה לפעול דווקא לרעתינו. אגב, העובדה שאנו מקבלים את מה שיש – לא אומרת שאנו מסכימים איתו. זה רק אומר שאנו מבינים שזה מה שיש, ועם זה צריך לפעול.

הסופרת קייטי ביירון מחברת "העבודה" ((“‪The Work‬, טוענת שחלק גדול מהסבל שלנו נובע מכך שאנו מאמינים במחשבות שמתווכחות עם המציאות. אנו רוצים שהמציאות תהיה שונה מכפי שהיא אבל המציאות היא מה שהיא. לרצות שמשהו שכבר קרה או קורה – יקרה אחרת, זה לא רק מתסכל ומדכדך, אלא אף נועד לכישלון מראש. הרי אף אחד מאיתנו לא רוצה שיקרו לו דברים רעים היא טוענת, אך אם כבר קרו, מה יועיל לנו להתווכח איתם? רק קבלה של המציאות כפי שהיא, תוציא אותנו מהלופ ההרסני ותביא אותנו לאיזון ואפילו שלווה, כדי שנוכל לפעול לשנות או לצאת מהמצב התקוע.

הקלה במקום אושר?

כשאנו תקועים על התנגדות או על כל רגש שלילי או נמוך, אין לנו שום גישה למצבים או לרגשות חיוביים גבוהים כמו אושר, עונג או הנאה… למעשה האושר נראה כל כך רחוק ובלתי נגיש, שכל מה שההתמקדות באושר עושה, היא רק להזכיר לנו כמה איננו מאושרים. זו הסיבה שכאשר אנו במקום נמוך של התנגדות, תקיעות או רגשות שליליים, עדיף לנו להתחיל להתמקד בחיפוש אחר תחושת ההקלה במקום אחר האושר.
מדוע?
כי לא משנה היכן אנו נמצאים כרגע, באיזה רטט אנו רוטטים או איזה רגש אנו חווים עכשיו, תמיד יש לנו גישה לתחושה קצת יותר טובה, שתאפשר לנו הקלה!
מתוך התחושה הזו, אפשר להתחיל להיפתח לייצירת רגשות חיוביים גבוהים יותר.

איך משיגים הקלה?

2) שחרור הדרגתי של רגשות שליליים או נמוכים כדי להשיג הקלה:

לכול אחד מאיתנו יש לנו סוגים שונים של רגשות מכאיבים או נמוכים. על מנת ליצור שחרור והקלה, עלינו לדאוג לשחרר אותם באופן הדרגתי. יהיה קשה לנו מאוד להגיע מתחושת דיכאון לתחושה של היי, אבל בדרך לשם, יש עוד כמה רגשות שיוכלו לתת לנו הקלה.
למשל: אם אתם חשים אשמה על משהו, מחשבה על משהו שגורם לכם לכעוס, תעזור לכם לשחרר את ההתקשרות שלכם לאשמה ובכך תשיגו תחושת הקלה מסויימת. או אם אתם חשים יאוש, מחשבה על משהו שמתסכל אתכם אך ניתן לשינוי, תוציא אתכם מהדרך ללא מוצא שהיא היאוש. וכן הלאה. המטרה היא למצוא בכל פעם רגש שיתן הקלה, ולהתמקד בו, עד שנוכל לעבור לרגש גבוה יותר.

אחת הדוגמאות שאני יכולה לתת לכם, היא מהחוויה האישית שלי. כשעזבתי את עולם ההייטאק לפני שנים כדי לפנות לדרך עצמאית, לקח לי זמן לברר את הדרך החדשה שלי, ובנתיים הזמן עבר והתחלתי לאכול מהחסכונות שלי.
זה כמובן גרם לי ללחץ גדול. בגלל הלחץ, לא הצלחתי להתמקד במה אני רוצה לעסוק ואיך אתפרנס, מה שגרר בתורו עוד לחץ והשאיר אותי במקום, רק יותר מתוסכלת… מה ששינה את התמונה עבורי היה תרגול לשחרור לחץ מהמצב הכספי, ומעבר לתחושת "אדישות" מכסף. זה כמובן עדיין לא משך אלי כסף אבל מהאדישות עברתי לרגשות חמים יותר וכן הלאה, עד שפיתחתי יחסים בריאים יותר עם הכסף. מה שהאדישות הביאה לי היא "הקלה" שהיא זו שאפשרה לי בעצם לצאת מהתקיעות ולהתקדם בהדרגה תוך שאני משנה את "מצב תודעה" שלי.

כשתשיגו הקלה – תוכלו ממש לחוש בשינוי שחל בגופכם. ברמת הנוקשות, בשרירים בפנים ובאופן הנשימה.
וכך לאט לאט בצעדים קטנים, יש באפשרותינו להביא את עצמינו או לשכנע את עצמינו לשחרר עוד ועוד ולהשיג הקלה.

"כל שחרור של רטט נמוך יותר ותנועה לעבר רטט גבוה יותר, ירגיש לך רגשית כמו הקלה. אז רדוף אחרי ההקלה תמיד". טיל סוואן-מורה רוחנית

1) שחרור מלופ חשיבה שלילית בעזרת "קפיצה" לראיית מקרו:

הקלה היא תוצר הלוואי של "שחרור". במילים אחרות – "שחרור", הוא שיביא לנו הקלה.
אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג הקלה מידית, היא מעבר "מראיית מיקרו" מקומית על מה שמציק, מכאיב או חסר לנו, ל"ראיית מקרו". כלומר חשיבה מלמעלה או מגבוה, שבה אנו מתבוננים על חיינו מנקודת מבט של מעוף הציפור, ורואים שתכלס, הרוב טוב…( ואולי בכלל עשינו פיל מעכבר…)
ראיית מקרו יכולה "להעיר אותנו" לעובדה שהנחנו לעצמנו לשקוע בלופ שלילי והתמקדנו במה שמזיק לנו במקום במה שעשוי להועיל. קטיעה של המעגל או "לופ" החשיבה השלילי הזה, תאפשר לנו לצאת מהקיבעון כדי שנוכל להתחיל לחשוב על פתרונות ולהתקדם בחיים.

תרגיל קפיצה לראיית מקרו:

על מנת לתקשר טוב יותר מול תת המודע, מומלץ לייצר "קפיצה" מטפורית, שתקטע את הלופ בצורה מודעת ותעביר אותנו מסטייט אוף מיינד או "מצב תודעה" של מיקרו למקרו.
ובתרגיל הזה אנו משתמשים במחיאת כפיים פיזית משולבת בקפיצה בדמיון.

המרדף אחר האושר מעייף ויכול להחוות כסבל

כדי להפסיק את האומללות הזו ולהיות באהבה עצמית,
עלינו להיות מוכנים להפסיק להתנגד למה שהיה ומה שיש,עייפים מהמרדף ופשוט לקבל את המציאות כפי שהיא.
ו
אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת, היא לשבור את הלופ (לולאה), ולהפוך להיות מודעים למחשבות שגורמות לכאב ולפחד שלנו. בעזרת המודעות, נוכל ללהפוך את המחשבות שלנו כדי שתפעלנה לטובתנו הגבוהה. וכאן נכנס הדמיון המודרך או המדיטציה.

מדיטציה בדמיון מודרך, היא טכניקת מדיטציה המותאמת במיוחד לעולם המודרני שבו הסכות הדעת רבות מספור. עולם שבו ישיבה במדיטציה קלאסית כמו מיינדפולנס או מדיטציה בלי מחשבות, נעשה אתגר גדול יותר ויותר. היתרון של מדיטציות בדמיון מודרך הוא שהן ממוקדות בתחום מסויים כמו סליחה, תודה, לבוקר ללילה וכד', והן מאפשרות לכם לקחת מסגרת זמן מוקצבת וידועה מראש, שבה תוכלו לנגן אותן ברקע ולעקוב אח ההנחיה. וגם אם נאבדתם, תמיד תוכלו לשוב להאזין.

מדיטציה בדמיון מודרך יכולה לעזור לך למצוא לא רק הקלה אלא גם:
שקט נפשי
בְּהִירוּת
שינה טובה
תשובות
וזְרִימָה טובה יותר של המחשבות.

תרגול דמיון מודרך יאפשר לכם לחוות הקלה ולהיות מסוגלים ליצור מרחב בטוח בו תוכלו להתמסר לטפל בעצמכם באהבה.
אם זה מעניין אותכם, אני מזמינה אותכם לבדוק את חבילת עשר המדיטציות המובילות בספרייה שלי (יתכן שלחלקן כבר האזנתם). האנשים שהשתמשו במדיטציות האלה כתבו עליהן דברים מופלאים! אתם מוזמנים לשוטט בספרייה ולקרוא את הביקורות.

רוצים לתרגל דמיון מודרך יעיל ומוכח?
עכשיו תוכלו להוריד ולהאזין לעשר המדיטציות המובילות שהכי אהבתם בספריית המדיטציות: למשל מדיטציה לבוקר ואחת ללילה. מדיטציה לתודה, ולסליחה. מדיטציה לשחרור רגשות שליליים, מיינדפולנס ועוד.
תוכלו להוריד את הקבצים ישירות למחשב שלכם ומשם להעבירן לנגן לטבלט או לטלפון הסלולרי. להקשיב מתי ואיך שבא לכם, ולהנות מהיתרונות שעליהם מדברים כולם.

שנה טובה ובהצלחה.