שנת 2020 בספרייה הולכת להיות שנה של פריצת דרך, שתוקדש לכלים שונים להגשמה.

7 ימים להגשמה והכלי הראשון בו נתמקד החודש, הוא כלי פשוט אך עצמתי במיוחד, להגשמה בשלושה שלבים. בחרתי להתחיל בו כי הוא ממש קל, אבל עובד כמו קסם! ככול שנבנה ביחד את האמון בכלים השונים, כך נצליח לנצל אותם לטובתינו גם בהמשך השנה:
אתגר 7 ימים להגשמת שלוש משאלות שאחת מהן היא סכום כסף. (סרטון בהמשך)

העולם המודרני במאה ה-21 עמוס בחוקים וביורוקרטיה. בכמויות מידע ואינפורמציה, ובאין ספור אפשרויות בחירה; ברמה שלא הייתה כמותה בהיסטוריה האנושית כולה. עידן האינטרנט וההאצה הטכנולוגית שהביא עמו, גרמו לכך שהחשיבה האנושית כולה השתנתה והפכה מחשיבה "לינארית" לחשיבה "מסועפת". המהירות שבה הדברים משתנים, הביאה לכך שהדורות שנולדו לעידן האינטרנט מתקשים לשמור על קשב וריכוז בגלל שיטות הלימוד שלא השתנו, בעוד שאלו שנולדו לפני פרוץ האינטרנט, מתקשים להסתגל לעולם הווירטואלי...

ובתוך שלל האפשרויות, נראה שכבר הגענו לקצה פירמידת הצרכים של הפסיכולוג הידוע אברהם מאסלו. מאסלו טען שרק לאחר שנגשים את צרכינו הבסיסיים כמו אוויר לנשימה, אוכל, בית וסקס, ולאחר מכן נשיג ביטחון, שייכות והערכה, נוכל להתפנות למימוש עצמי או לרדיפה אחר האושר.

ואכן נראה שכיום הרדיפה אחר האושר האישי וההגשמה, הם מהמאפיינים המרכזיים, לא רק של העידן החדש, אלא של העולם החדש כולו, כולל זה העסקי והכלכלי. כל יום צצות שיטות חדשות, תסריטים, מתודות ודרכי פעולה מבטיחות, שאם רק נצליח ליישמן, יעזרו לנו להגשים את יעודינו, ובעיקר את מה שאנו רוצים. כשאנו נתקלים בכול כך הרבה אינפורמציה, קל מאוד להתבלבל ולחוש מוצפים – מבלי לדעת היכן להתחיל.

אז בואו נעשה קצת סדר: כדי להגשים, אנו צריכים תחילה להאמין שמה שאנו רוצים להגשים – אפשרי עבורינו. רוב האנשים יאמינו במשהו רק לאחר שיראו אותו, אך מנגנון ההגשמה דורש מאיתנו לעשות את ההפך בדיוק. עלינו להאמין תחילה שמשהו קיים, ורק אז נוכל לראות אותו מתגשם במציאות שלנו.

ישנן שתי דרכים מרכזיות לשינוי אמונות, והשנה ארחיב על שתיהן בצורה משמעותית, אך בשלב זה רק אניח אותן כאן, כדי לשים את הבסיס לכלים השונים. הדרך הראשונה היא בפניה היפנוטית אל תת המודע. זו הדרך שבה אנו לומדים הכול עד גיל 6 בערך, כאשר המוח שלנו פועל בגלים נמוכים של תטא ואלפא, ופתוח לקבל את כול מה שנכניס לתוכו. הדרך השניה היא בעזרת חזרתיות. זה אומר שכפי שהאמונות שלנו נבנו עד היום ואושרו שוב ושוב על ידי המציאות, כך נוכל לשנותן כשנחליף אותן באמונות אחרות, ונשדר אותן למינד שלנו שוב ושוב בחזרתיות. כאמור ארחיב על כך עוד במאמרים הבאים, אך בנתיים בואו ונמשיך לתרגיל.

רגש יוצר אמונה

כמה פעמים בעבר ניסיתם להפעיל את חוק המשיכה – והרגשתם שהוא לא עובד עבורכם…?

רגש יוצר אמונההאמונה שאין לנו אפשרות להשפיע על מה שקורה בעולם, על אנשים אחרים, על הנסיבות או על האפשרויות שמזדמנות לנו בחיים, היא אמונה שטבועה עמוק מאוד בשורשים שלנו. יש יאמרו בגנטיקה שלנו ושל דורות לפנינו. כך שגם כשאנו רוצים ומנסים להאמין בכול הכוח – אנחנו לא מאמינים באמת, ואז חוק המשיכה "לא עובד לנו". 

בפועל, הדבר היחידי אותו איננו יכולים להגשים – הוא את מה שאיננו יכולים לתפוס (כלומר להכיל או להאמין). אז הבעיה המרכזית היא לא בחוק, אלא באמונה שלנו בחוק. אנחנו מתים להאמין, אבל דווקא אופיו של החוק שאומר ש"קודם נאמין ואז נראה", מנוגד לא רק למה שלימדנו אותנו תמיד, אלא גם למה שחווינו עד היום… לאינסטינקטים הבסיסיים שלנו. זה אומר שעצם זה שאנו מאמינים – זה מה שיוצר את המציאות שלנו! נשמע הזוי לא?…

אם אנו רוצים להתחיל להיות בוראים מודעים, עלינו להפוך את ההטבעה הבסיסית הזו. ליצור תחושת אמון, ולהרחיב אותה בהדרגה. ואת זה אנו עושים בעזרת הרגש. הפוקוס הרגשי שלנו יוצר אמונה. לכן עלינו להרגיש שמה שביקשנו כבר שלנו. או, אם זה ממש קשה – לפחות להרגיש סוג של וודאות שהוא כבר בדרך אלינו.[לדוגמא: להרגיש שיש לי את המספרים הזוכים בלוטו – אך עוד לא שלחתי את הטופס.]

איך עושים זאת? בעזרת שכנוע עצמי ובאופן מדורג. אנחנו הולכים ומגשימים. והולכים ומרחיבים את האמונה על מה אפשרי עבורינו – כל פעם עוד קצת. ואנחנו חוגגים כול הצלחה כבסיס להצלחה הבאה.

התרגיל שאציע עכשיו יכול בהחלט לעזור. הוא מובנה וקל לביצוע. הוא יקח לכם רק כמה דקות ביום, למרות שזה לא אומר שבמשך שאר היום תשבו בחיבוק ידיים ותחכו… זה אומר שהפעולות שתעשו, יהיו מדוייקות יותר, ויניבו את התוצאות שאתם רוצים לראות בשבוע זה, בגלל הפוקוס – הרגש – והתרגול החזרתי!

אתגר הגשמה ב- 7 ימים: (כ-10 דק' ליום).תרגיל הגשמה

  1. עדיף להתחיל ביום א'. למוח שלנו קל יותר להתנהל במסגרות ידועות. קחו דף, ותרשמו 3 דברים שאתם רוצים להגשים ב- 7 הימים הקרובים כשאחד מהם הוא סכום כסף. השני יכול להיות שת"פ שרציתם, או מילה טובה מהבוס או שמישהו יזמין אתכם למסעדה וכד'. חשוב: סכום הכסף שרשמתם צריך להיות אמין בעינכם. בדקו בין 1-10 – עד כמה אתם מאמינים שזה אפשרי שהסכום שכתבתם יגיע השבוע? אם הציון שנתתם הוא פחות מ-8, תורידו את הסכום עד שתרגישו ותאמינו שמדובר בסכום שאתם יכולים להגשים לעת עתה! תמיד תוכלו להגדיל אותו בשבוע הבא. ככול שתצליחו השבוע כשתעשו זאת – האמונה שלכם תתרחב.
  2. קחו לכם 2-3 דקות על כול אחת מהמשאלות שביקשתם. שבו ותקריאו לעצמכם את מה שכתבתם ברגש. דמיינו ותרגישו שיש לכם את זה עכשיו. תרגישו את הדברים קורים, ותשתמשו בכול החושים כדי להעצים את הרגש. תראו את זה, תרגישו את זה, וחושו בהקלה שיש לכם את מה שביקשתם.
  3. תנו למה שהגשמתם במה: תעריכו את עצמכם ותכירו בעצמכם כיוצרים מודעים. וזה אומר לגבי כול מה שעשיתם והשגתם עד היום. בלי ההכרה והאמונה בכך שאתם המקור של כול מה שאתם יוצרים – לא תהיה יצירה.

כדי לעשות את הכול אפילו קל יותר…

הכנתי לכם סרטון שמורכב מ-3 חלקים של 3 דקות כול אחד, כשבתחילת כול מקטע תשמעו צליל גונג של קערת קריסטל.

אתם מוזמנים לנגן את הסרטון ברקע בזמן שאתם מדמיינים משך 3 דקות בכול פעם, שכול אחת משלושת המשאלות שהבעתם התגשמה!  סכ"ה 9 דקות ביום בלבד להגשמה חסרת מאמץ.

9 דקות להגשמת 3 משאלות:

תעשו את התהליך הזה מידי יום משך 7 ימים: פעם ביום- טוב. פעמיים- טוב מאוד. שלוש פעמים ביום- מעולה.

כשנצליח להאמין שאנו אלו שיוצרים את הכול בחיינו, ונשנה את האנרגיה מידי יום, ולו במעט, נקבל השפעה ממשית לטווח ארוך. לכן אנו מתחילים את התירגול עם "משאלות קטנות". כאלו שלא יאתגרו יותר מידי את ההיגיון שלנו. אם זה כסף – אז נתחיל עם סכומים שיש סיכוי שנקבל. למשל החזר מס, או עסקה שעוד לא ברור אם תתמש, העלאה בשכר, או בונוס שאמור להגיע "מתישהו" וכד'. זיכרו – כסף הוא אנרגיה, ואנחנו לא רוצים להיות בשום סוג של התנגדות, שתתקע את האנרגיה הזו מלזרום!

משאלות נוספות יכולות להיות למשל: "אני מוצא שותף לדירה" או "מוצא קונה לאוטו" או "מישהו מזמין אותי למסעדה טובה". משהו מסוג הדברים שקורים מידי פעם, אבל בהחלט משמחים, והסמיכות לבקשה שלנו – תניב תוצאות.

בהמשך, עם הזמן ועל בסיס מה שכבר השגנו, נלך ונרחיב את המודעות למה שאפשרי עבורינו. עוד ועוד, עד אין סוף אם רק נרצה…ואם בזמן התרגול עדיין עולות התנגדויות, פשוט תגידו לעצמכם: "אין לי מה להפסיד". 😉

אז בואו ננסה את האתגר. מקסימום – יצליח…

      • ספרו לי על התוצאות: רישמו כאן כאן למטה בתגובות את התוצאות שלכם. זה חשוב לא פחות כי כך אתם מצהירים ליקום שאתם בוראים מודעים, מה שיקדם אותכם לתוצאות הבאות.

שוב בקצרה:

  • תרשמו 3 דברים שאתם מאוד רוצים להגשים ב- 7 הימים הקרובים כשאחד מהם הוא סכום כסף ומה תעשו איתו. דרגו את האמונה שתקבלו את מה שביקשתם בין 1-10. אם האמונה היא מתחת ל8, הורידו את הסכום. זה צריך להיות אמין בעינכם!
  • קחו את שלושת הדברים שביקשתם והתחילו לדמיין כל אחד מהם משך 2-3 דקות בכול יום משך 7 ימים. דמיינו עם רגש, ותוסיפו חושים. חושו איך תרגישו כשתקבלו את מה שביקשתם. מה תראו, תשמעו תריחו, איך תגיבו ואיך תגיב הסביבה.
  • עוד לפני שמה שביקשתם קרה, חושו הקלה, תשמחו, תחגגו ותעריכו את עצמכם כמקור שיצר את מה שביקשתם.

ואל תשכחו להשאיר כאן למטה תיאור קצרצר של האתגר שלכם!

בהצלחה שתהיה לנו שנה טובה.

נסו את המדיטציה הסאבלימינלית לשינוי אמונות מגבילות על כסף

האמונות שלך על כסף עובדות לרעתך? כנראה שיש לך אמונות מגבילות בתת המודע. שינוי אמונות, יביא את המוח שלך לאמץ אמונות חדשות וחיוביות, שיעזרו לך למשוך הצלחה ושפע לחייך.

רוב האנשים מחזיקים באמונות מגבילות בנוגע לכסף, ולא באשמתם. כשגדלנו, ההורים והסביבה שלנו שרצו בטובתנו, ביקשו להגן עלינו בכך שלימדו אותנו שהעולם מלא סכנות, ושמוטב שנשמר לנפשינו; הם רצו שנבין את משחקי הכוחות בעולם, שלא נפתח ציפיות שיכאיבו לנו, שלא נהיה פריירים ובעיקר- ש"נהיה מציאותיים". כדי לפתח תודעת עושר, עלינו לחוש עשירים כבר עתה. לחוש שמגיע לנו, לחוש שאנו מוכשרים ואנו מסוגלים להשיג ולשמר עושר. אבל תחילה, עלינו לשכנע את המוח המודע ואת תת המודע שלנו – שאלו הם פני הדברים. מסיבה זו בדיוק, נוצרה הטכנולוגיה של המסרים הסאבלימינלים (תת הכרתיים).

שינוי אמונות לגבי כסף