חיזוק ביטחון עצמי בעזרת דמיון מודרך

רבים מאתנו, חשים לעיתים קרובות תחושת חוסר אונים מדיטציה לחיזוק הביטחון ותחושת השליטה בחיים
או "אבדן שליטה בחיים". תחושה שהחיים מנהלים אותנו ולא להיפך, ושאנו תקועים ב"מבוי סתום" שלא מאפשר לנו מוצא אחר.  המדיטציה הזו, תוכננה במיוחד כדי להתמודד עם התחושות הללו ולהאיר בנו מחדש את תחושת הביטחון העצמי והשליטה בחיינו. הבסיס שלה הוא "לקבל את מה שיש כדי שנוכל לקבל את מה שאנו מבקשים".

העולם המודרני הוא עולם עמוס מאוד. עמוס בניירת ובירוקרטיה, עמוס במסרים ואינפורמציה, ועמוס בסיגנלים חשמליים והפרעות קצב אלקטרומגנטיות. עבור רבים מאיתנו העומס הזה הוא מבלבל במקרה הטוב,  או גורם ללחץ (סטרס) שעושה אותנו חולים או מדוכאים במקרה הגרוע.

אנחנו נשאבים לתוך חיים שלא תוכננו מראש על ידינו,  אלא הוכתבו לנו לאורך הדרך; הן על ידי בחירות שעשינו, (שכעת נדמה לנו שכבר מאוחר לסגת מהן), והן על ידי מוסכמות ומקובלות חברתיות וסביבתיות.
כמה פעמים הרגשתם שאין לכם יותר שליטה במה שקורה בחייכם? שהחיים שלכם הם לא מה שתכננתם או ציפיתם? ושהעומס העצום של המחויבויות, המטלות והצרכים, שרק הולך ונערם עם הזמן, שואב אתכם ומנהל את חייכם במקום שאתם תנהלו אותם?

לפעמים נדמה שאיפשהו לאורך הדרך, איבדנו את התקשורת עם הרצונות האמתיים שלנו, וכיום כבר קשה לנו לקבוע- מה באמת יעשה אותנו שלמים או מאושרים. למעשה רבים ויתרו על החיפוש אחר האושר ומסתפקים בלשרוד בנוחות המרבית האפשרית, בהתחשב בנסיבות. וגם אם אנו יודעים או גילינו את התשובה למה יעשה אותנו מאושרים, הדרך לאושר- נראית לנו ארוכה ופתלתלה,  או שהיא עדיין נסתרת מעינינו.
בנוסף, רוב האנשים שאני מכירה, חיים את חייהם במימד ה"בנתיים". מימד בו הם מתנים את האושר שלהם בגורמים חיצונים למשל:  "אהיה מאושר כשיהיה לי מספיק כסף או עבודה טובה" או "אהיה מאושרת כשאהיה רזה או כשהאביר על הסוס הלבן יגיע".  ומה קורה אם וכאשר אלו מתגשמים ? מימד הבנתיים מביא לנו עוד סיבות ללמה גם זה לא מספיק ורק משהו "אחר" שעוד אין לנו, יגרום לנו אושר.

איך עובד חוק המגנוט המגנוט?

לקבל את מה שישאך האמת היא שתהליך המגנוט – עובד הפוך ממה שרבים חושבים. אם לא נחליט לחוש אושר בלי קשר למה שקורה מחוץ לנו, ואם לא נתאמן על התחושה הזו כדי להרגיל את המוח לחוש אותה, לא נצליח למשוך אלינו את מה שאנו סבורים שיעשה אותנו מאושרים.
במילים אחרות: רק אם נחוש מאושרים כבר עכשיו, תת המודע שלנו יצא לחפש את אותם דברים עליהם חשבנו ואותם חשנו, הן בעולם החיצוני והן בתוכנו. זו למעשה הדרך הטובה ביותר למגנט אלינו את מה שאנו חושבים שיעשה אותנו מאושרים. אם תחשבו על כך לעומק, האושר הוא תחושה סובייקטיבית ופנימית. פגשתי מקבצי נדבות בהודו שהיו מאושרים יותר מהרבה אנשים עשירים שאני מכירה…

חוק המשיכה יכול להביא לנו רק עוד ממה שאנו מרגישים שכבר יש לנו, והתחושה והרגש, הם החלק המהותי ביותר בחוק המגנוט. כול עוד נחיה בהמתנה שמשהו יקרה כדי שנוכל להרגיש אושר, תוך כדי שאנו שונאים את מה שיש בחיינו עכשיו – תדר התקווה לא יוכל להתרומם ל"תדר האמונה" ו"תדר הידיעה" שהם התדרים שיוצרים הגשמה בחיינו. רק קבלה מוחלטת של מה שיש בחיינו כבר עתה, ויצירת שמחה מתוך המקום הזה כפי שהוא, יוכלו להרים אותנו לתדר האמתי של הגשמה אמתית. תדר בו איננו רק מקווים או אפילו מאמינים שמה שנרצה יקרה לנו, אלא תדר שבו אנו יודעים – שהוא כבר קרה….

במדיטציה הזו, אני רוצה להעביר אתכם תהליך בדמיון מודרך, במהלכו נתבונן במה שיש בחיינו כעת ונקבל את כול מה שיש בשלמות. לאחר מכן נעלה זיכרון שמח של תחושת שליטה בחיים, נחווה ונעצים את הזיכרון ונפזר אותו בכול תאי הגוף, ואז נודה על מה שיש לנו, כדי למגנט את מה שאנו רוצים, ולחדש את תחושת השליטה בחיינו.

רוצים להוריד את המדיטציה למחשב שלכם ולתרגל כול יום? תוכלו להוריד אותה עם ובלי אימון גלי מוח, בחנות הספרייה.