"לכל אדם אשר חווה את החוויה המדהימה של דמיון מודרך ההופך למציאות, יש תיאוריה משלו לגבי איך עובדת השיטה. פסיכולוג עשוי להניח כי הקיבוע של דימויים במוח, ממריץ את תת המודע להיות ערני כל הזמן למצבים שיקדמו את מה שביקשנו, ומאותת למוח המודע לפעול כשהוא נתקל בהם. אדם דתי, יכול לטעון שמדובר באלוהים שמקשיב לתפילת האדם ונענה לה. מיסטיקן שמתמחה באנרגיות יכול לומר כי האנרגיה שנוצרת סביב החיזיון במוח משפיעה באופן ישיר על אנשים ועל חפצים במציאות". מייק סמיואלס

המדע והרפואה מכירים כבר שנים רבות, למה כדאי לעשות דמיון מודרךבתפקיד
המרכזי שיש לדמיון על תפיסת המציאות שלנו ועל התהוותה. למעשה כל דבר שקיים היום על כדור הארץ, כל רעיון, כל פרויקט כל מוצר וכל אומנות, התחילו כרעיון שעלה בדמיונו של אדם או של קבוצת אנשים. יתרה מכך, כל הדיסציפלינות כולל הפיזיקה הקוונטית, כבר יודעות להצביע היום על ההשפעה של הדמיון על המציאות ושל התודעה על החומר.

הדמיון שלנו הוא כלי מופלא כי המוח שלנו אינו יודע להבחין בין דמיון למציאות ומקבל את שניהם כאמת. זה קשור לכך שהמציאות כפי שהיא נחווית על ידינו באמצעות החושים, נחווית בתוך המוח וכמוה גם הדמיון. בשעה שיש בידינו לדמיין זיכרון של ריח, טעם מראה ומגע, אין באפשרותו של המוח להבדיל בין מציאות נחווית לבין מציאות דמיונית.  חישבו על מושגים כמו, "החוורתי כולי, הפסקתי לנשום או קיבלתי פיק ברכיים".

מדמיינים את ההרגשה? היא לא שונה בהרבה מהתחושה הפיזית בה חשתם כשחוויתם מצבים אלו, על "בשרכם".
בדיוק באותה המידה, אנו יכולים להפעיל את הדמיון כדי להנדס תחושות, מחשבות ואפילו את הפיזיולוגיה שלנו.

מה היתרונות בתרגול דמיון מודרך?

בספרו "דמיון מדרך לצורך שינוי" כותב פטריק פאנינג: "חמש דקות של דמיון מודרך יכולות לבטל שעות, ימים ואפילו שבועות של חשיבה שלילית או התנהגות שלילית. שלושה תרגולים בני 5 דקות מידי יום עשויים לבטל הרגל אשר נוצר וחוזק משך שנים".

תרגול עם מנחה בדמיון מודרך

תרגול דמיון מודרך

למה מומלץ לעשות דמיון מודרך

עבודה שוטפת עם מנחה בדמיון מודרך, שעובד על כל תחומי החיים, מחזק משאבים פנימיים ומתייחס למהמורות ספציפיות בהן נתקלתם בעבר- היא אולי הדרך הטובה ביותר כדי לוודא שהשינוי שאתם מבקשים אכן יתחולל. בנוסף, למנחה יש גם אפשרות לשלב בתוך המדיטציה, מטפורות, דימויים וסמלים מעולמכם הפנימי כפי שהוא נחשף בפניו, שיש להם משמעות ספציפית עבורכם.

לדוגמה: אם יש לכם כאב במקום מסוים בגוף, הדימוי שאתם מעלים מול המטפל (למשל מחטים) ישולב בתוך התרגול כשתונחו לשלוף את המחטים בדמיון מהמקום הכואב וכן הלאה. מעבר לכך המנחה ברוב המקרים יהיה בעל ניסיון בו תוכלו להסתייע ועל פי רוב, ישלב שיטות טיפול נוספות יחד עם הדמיון המודרך.


תרגול עם קלטת דמיון מודרך

לרבים מאיתנו אין את הזמן, המשאבים או המודעות לטיפולים בדמיון מודרך, ולכן,  גם אם נחשפו לשיטה ולמדו על נפלאותיה, מכאן ועד התחלה של טיפול הדרך עוד ארוכה.  עבור כל אלו, שמעוניינים לעשות שינוי אמיתי בחיים, בבריאות בעבודה באהבה ובהגשמה, מבלי להיות תלויים בטיפול חיצוני- נוצר הפרויקט הזה. באהבה גדולה.

החזון שלי הוא שכל אחד יוכל להיפתח לכלים עוצמתיים שיעזרו לו לנהל את חייו ולשלוט בהם במקום שהם ישלטו בו. ואת השליטה הזו, הוא יוכל לתרגל בפרטיות ביתו, בזמן שמתאים לו, באיזה נושא שיבחר וכמה שרק ירצה.

בספריית המדיטציות תוכלו למצוא סרטונים ורצועות שמע שיתנו לכם את כל הכלים להם תזדקקו על מנת ללמוד לתרגל, ורצועות שמע של מדיטציות שונות להן תוכלו להאזין מידי יום בזמן שאתם מתרגלים.

במידה ויש תחום מסוים שתבחרו להעמיק בו, תוכלו למצוא בחנות המדיטציות  רצועות ארוכות יותר, שיאפשרו לכם לעבוד על טווח רחב מאוד של נושאים על פי בחירתכם בזמנכם הפנוי. באתר, תקבלו את הכלים לזהות מה אתם רוצים, מה חוסם אתכם ואיך לפרוץ את ההתנגדויות הפנימיות, ובעזרת הקלטות, תוכלו לחווט את המוח מחדש כך שיעבוד אתכם ולא נגדכם וייסיע לכם לקבל את כל מבוקשכם.

יתרונות בתרגול דמיון מודרך להורדה:

  • שיטה קלה וכמעט "עצלנית" שכל אחד יכול לעשות בבית עם עצמו.
  • אין צורך בשום ניסיון קודם במדיטציה והתועלת לרוב מידית או מהירה מאוד.
  • כל אחד יכול לבחור את התחום בו הוא מעוניין להתמקד  ולתרגל עצמאית בלי תלות באיש.
  • ניתן לתרגל היכן שרוצים, מתי שבוחרים ואיך שמתאים לכם.
  • אין צורך באביזרים מיוחדים או יקרים, כול שנדרש הוא פינה שקטה ומחשב/טלפון.
  • הקלטות מוגבלות בזמן – מה שנותן מסגרת ידועה מראש לכל מדיטציה.
  • הקלטות מלוות במוזיקת רקע מיוחדת עם תדרים שיש לה השפעה חיובית על גלי המוח.
  • השימוש בדימויים פופולאריים לנושאים שונים כמו כאב או מרגוע, פונה לממוצע הרחב של מאזינים שהדימויים הללו "עובדים" עבורם.
  • הקלטות מאפשרות רגעי שקט ומוזיקה שמטרתם לאפשר לתת המודע להעלות נושאים, ומעודדות השלמת פערים ויצירתיות בעזרת שימוש בשפה פתוחה וסוגסטיבית.
  • הקלטות מאפשרות לכם לחזור ולתרגל שוב ושוב, בכל תחום בחיים בו תבחרו, ואף למדוד תוצאות.

תרגול מהנה:)

פורסם לראשונה: 2 בדצמבר 2012