חנוכה בפתח ורבים מאתנו נוהגים להדליק נרות בחג,
גם אם איננו שומרי מצוות.

מדיטציה עם נר

אולי בגלל המסורת,
אולי כי זה נחמד וחשוב בשביל הילדים,
ואולי כי זה הרגל שחשוב לנו לקיים, גם אם איננו מבינים למה.
יש משהו מאוד מזכך ואפילו רוחני בעצם הדלקת הנרות. אור הנר מרמז ביהדות על האור הפנימי ששוכן בכל אחד מאתנו ואינו כבה לעולם. ולמרות שהאור אינו כבה, הוא יכול להסתתר או להתעמעם בגלל נסיבות חיצוניות; למשל מילים שהכאיבו לנו, כעס שאנו שופכים על אחרים, רגשות אשם קנאה ועוד.

זמן הדלקת הנרות הוא זמן חשוב שבו אנו יכולים להדליק את האור בתוכנו.

זו הזדמנות מצויינת להזכיר לעצמינו שגם אם האור שלנו מסתתר או נחלש זמנית, אנו תמיד יכולים להדליק אותו בחזרה, ואחת הדרכים הטובות לעשות זאת היא בעזרת מדיטציית התבוננות עם נר.

המדיטציה הזו מיועדת גם כדי להרגיע ולנקות את המחשבות וגם כדי להתחבר לראיה פנימית גבוהה. ניתן לבצע את המדיטציה עם נר בודד, וגם עם חנוכייה דולקת, כל מה שאתם צריכים הוא רגע של שקט והתכוונות פנימית, כשהמיקוד הוא על המבט, והכוונה היא להדליק את האור הפנימי שלנו ולהיות ברגע הזה.

לתרגול מדיטציה עם נר:

  • שבו בנוחות, ותניחו נר דולק  במקום בטוח מולכם, בערך במרחק של מטר מכם – ובגובה העיניים. תוכלו לכבות את האור בחדר כך שרק להבת הנר תאיר את סביבתה.

  • קחו 3 נשימות עמוקות, שחררו את האוויר מהריאות באיטיות ותרגיעו את עצמכם.

  • תתחילו להתבונן בלהבת הנר שהדלקתם ותתמקדו בה בריכוז. שימו לב איך נראה מרכז הלהבה ואיך נראים הקצוות. תבחינו אם הלהבה עומדת או מרצדת ואם אתם רואים בתוכה עוד צבעים.

  • המשיכו להתמקד עד שתראו את ההילה שמקיפה את הלהבה, ותבחינו בעיגולי האור שמקיפים אותה ובצבעים השונים. ואם מגיעה מחשבה תועה, פשוט תזיזו אותה בעדינות הצידה וחזרו להתמקד בלהבה וברגע הזה.

  • לאחר כמה דקות של התמקדות, כשתחושו שהעיניים מתעייפות, תוכלו לעצום את העיניים כשאתם ממשיכים לראות את הלהבה בעיני רוחכם, ודמינו שהיא נמצאת במרכז המצח שלכם – באזור צ'אקרת העין השלישית.

  • המשיכו להתבונן בלהבה בדמיונכם, ותבחינו אם היא משתנה בצורה או בצבע. חושו אילו תחושות עולות בכם, ואם יש מסר שמחפש את דרכו אליכם. המשיכו להתבונן בעיניים הפנימיות עד שהלהבה תעלם מהדמיון.

  • כשתמונת הלהבה בדמיונכם נעלמת, פקחו שוב את העיניים ותתבוננו בלהבה שמולכם. חזרו על התרגיל עוד פעמיים נוספות כשאתם מושכים את זמן הדמיון.

התרגיל הזה, יעניק לכם שקט וריכוז, ויביא את תשומת הלב שלכם לכאן ועכשיו – לרגע הזה. בשל החיבור לעין השלישית, יתכן שתחוו חוויות מעניינות או תקבלו תובנות או מסר חשוב בזמן שאתם מתרגלים, אז תהיו ערוכים לכתוב אותן בצד – כדי שתוכלו להתייחס אליהן בהמשך.

תדרים לניקוי בלוטת האצטרובל ופתיחת העין השלישית:

רוצים לפתוח את העין השלישית עם תדרים? שלוש רצועות באורך מלא של 30 דקות :
אימון גלי מוח לפתיחת העין השלישית, ניקוי בלוטת האצטרובל ותדר 852 לחיזוק האינטואיציה.

שיהיה תרגול נעים וחג שמח.

פורסם במקור ב-2.12.18

רוצים להתחבר לקול הפנימי שלכם?

לעורר את החוש השישי? לחדד את האינטואיציה ולקבל מסרים מהיקום? האזינו לסדרת תדרים לפתיחת העין השלישית והפעלת בלוטת האצטרובל במוח. התדרים יעזרו לכם להשתיק את זרם המחשבות ויקנו לכם ראיה בהירה של העולם, לצד חיבור פנימי ועוצמה אישית. הם יתרמו למצב של סינכרון בין האונות במוח המקושר כיום ל"גאונות", ולחיבור לחלקים הניסתרים של המציאות, או מה שאנו מכנים היום "על טבעי".

מוזיקה מדיטטיבית עם טונים בינוראלים ואיזוכרונים (30 דק' – רצוי להאזין עם אוזניות עד שעה ביום).

פתיחת העין השלישית וניקוי בלוטת האצטרובל