"אין בשמים לוח שעליו כתב אלוהים
את התכלית שלכם,למצוא את הייעוד
את המשימה שלכם בחיים.
לכן התכלית שלכם היא מה שאתם אומרים שהיא.
המשימה שלכם היא המשימה שאתם קבעתם לעצמכם.
החיים שלכם יהיו כפי שתצרו אותם, ואיש לא ישפוט אותם,
עכשיו או אי פעם."
דונלד וולש – מחבר "שיחות עם אלוהים"

בין השאלות הרבות המעסיקות אנשים שנמצאים על דרך ההתפתחות האישית, נמצא את שאלת ה"ייעוד". האם יש לנו ייעוד או שליחות בחיים? האם זה בהכרח ייעוד אחד? איך נדע למצוא לזהות ולרתום אותו כדי לחיות ממנו, ואיך נוכל לדעת אם אנחנו בייעוד שלנו?

שאלת הייעוד מעניינת, בעיקר בהתחשב בעובדה שבעבר הלא רחוק, מרבית האנשים לא עסקו בה כמעט. המקצועות או התפקידים נקבעו מסורתית לפי העץ המשפחתי, מעמדות חברתיים, מוצא, מין או גיל, כך שגם אם יועדנו לעסוק בדבר מה, (בין אם זה להיות מלך או משרת), ברוב המקרים זה לא היה מתוך בחירה חופשית. לאורך הדורות, התפיסה הזו השתנתה כמובן, והאדם המודרני היום מחפש יותר משמעות בחיים בכלל, ובתחום העיסוק שלו בפרט. אך עדיין, הרוב המכריע של בני האדם לא מתעסקים יותר מידי בשאלת הייעוד.

מסתבר שגם כיום כאשר יש לנו כביכול יכולת בחירה, אנשים רבים סבורים שחיפוש אחר "ייעוד" זה לא דבר מעשי. שזו פריווילגיה ששמורה לעשירים, או לרוחניקים או למי שחווה את משבר גיל ה-40 או ה-50 וכדומה… למעשה אם תחקרו קצת סביבכם, תגלו מן הסתם, כי אנשים רבים מעידים על עצמם שנקלעו למקצוע או לעבודה בה הם עוסקים רוב חייהם, באופן מקרי. פשוט התגלגלו עם האינרציה של החיים שהובילה ללימודים מסוימים ואז למקום מסוים ולתפקיד מסוים ואחריו עוד תפקיד וכן הלאה… וגם אם הייתה להם בחירה, זה היה מתוך אפשרויות מוגדרות – שאף אחת מהן לא בהכרח ריגשה אותם, וכך החיים עוברים מבלי משים.

מהו הייעוד?

  • הייעוד שלנו אינו בהכרח יחיד. אנו יכולים לאמץ יותר מייעוד אחד באם יש לנו תשוקות ותחומי עניין מגוונים, שאנו פועלים למענם. (לדוגמא פוליטיקאים).
  • הייעוד אינו בהכרח התחום ממנו נפרנס בחיים. לפעמים הוא דווקא ידרוש מאיתנו משאבים חומרים ונפשיים, למשל מצילי כלבים וחתולי רחוב. מציאת היעוד התשוקה שמלווה את הייעוד הזה, גורמת לכך שמי שעוסק בו, לא יוכל לוותר עליו, למרות המחירים הכבדים שהוא עלול לשלם על כך ברמה אישית.
  • לחלופין – ייעוד יכול להיות תחום ספציפי שיתבטא בכישרון עיסוק או מקצוע אחד לכול החיים, למשל זמר, צייר או שחקן. זה ייעוד שמאופיין בכישרון מהותי אבל לא רק. עובדה שמתוך מאות זמרים או ציירים מוכשרים שמנסים, רק אחוז קטן יחסית מצליח. מנחשים מי הם? נכון מי שזה ייעודו בחיים ברמת הנשמה.
  • עוד סוג של ייעוד הוא תחום עניין או הצטיינות שתשלב כמה מקצועות או יוזמות שיש להם מכנה משותף; למשל תכונות של מטפל/ת או תכונות של מנהיג/ה, או כול דבר שמבטא את הכישרונות והיכולות שלנו בצורה האופטימלית וקשור לתחום עניין שיש לו משמעות מיוחדת עבורנו.

איך נזהה את הייעוד שלנו?

הייעוד שלנו, אולי לא כתוב בשמיים, אבל הוא כן חלק מהזהות היחודית שאיתה הגענו לגילגול הזה, וחלק מהבחירה המוקדמת של הנשמה שלנו. הוא תלוי בנו ונגזר מגורמים המאפיינים כול אחד מאתנו כאינדוידואל יחודי: תכונות, כישורים, שאיפות, רצונות ותשוקות ידע כושר וכד'. לאורך השנים, קל לנו להתבלבל ולחשוב שמה ששמענו ולמדנו מהסביבה, זה מה שאנו רוצים או שנועדנו לעשות/להיות. מסיבה זו בדיוק, הייעוד שלנו יתגלה ברגש ולא במחשבה, ותוכלו לזהות אותו לפי מספר מאפיינים.

מה מאפיין את הייעוד שלנו:

  • ייחוד. הייעוד שלנו הוא דבר מה שמיחד אותנו מאחרים. זה התדר הפרטי או "תדר המקור" שבו אנו מהדהדים, וכשאנו נמצאים בו בלי התנגדויות, אנחנו מביאים לידי ביטוי את מלוא הפוטנציאל שלנו. במובן זה, העולם כולו מרוויח כשאנו בייעוד שלנו.
  • משמעות. הייעוד שלנו מבטא צימאון של הנשמה למשמעות בחיים. גם אם נצליח מאוד בחיים, והאגו שלנו יהיה מסופק ושמח לזמן מה, אם לא נדאג להשקות את הנשמה שלנו במשמעות, אף פעם לא נחוש מספיק מסופקים או מרוצים. משהו תמיד יחסר לנו.
  • תשוקה. הכוח היחיד שמגיע אלינו ממקור עליון שקשור לעשייה הוא התשוקה. התשוקה שלנו, היא למעשה הצינור שדרכו היקום מתקדם וצומח. כך שאם יש דבר מה אנו משתוקקים לעשות עד שזה כמעט חזק מאיתנו, וגם אם נשלם על כך מחירים, נרצה לעשותו (למשל התשוקה לעזור לאחרים) – הוא שייך לייעוד שלנו.

    "אם תקבע בתודעתך את העובדה שהתשוקה שלך היא אחת עם התשוקה של הכוח העליון לבוא לידי ביטוי שלם יותר, אמונתך תהפוך לבלתי מנוצחת." וואלס ד. וואטלס.

  • אותנטיות. להיות בייעוד שלנו, משמעו קודם כל – להיות מי שאנו באמת. במילים אחרות להדהד ב"תדר המקור" שלנו.

מהו תדר המקור שלנו? מתוך: איך תדרים יוצרים את המציאות
ייעוד

אנרגיית החיים מתנהלת בחוקיות מסוימת, ובסביבה של כדור הארץ שנחשבת סביבה של "בחירה חופשית", היא מתקיימת בתוך דואליות מובנית: קטבים המייצגים יש מול אין, אור מול חושך, פחד מול אהבה וכן הלאה. לכול אחד מאיתנו יש "תדר מקור" שהוא תדר הנשמה או תדר אהבה אישי שלו, שנאמר שמקורו בבריאה עצמה; באותו כוח שיצר אותנו ומתקיים מחוץ לחוקיות הדואלית של כדור הארץ כאנרגיה ניטרלית טהורה של "יש".
על התדר המקור, שמיצג את השאיפות והרצונות העמוקים של נשמתנו, "מתלבשים" כול התדרים שאנו קולטים מהסביבה בצורת מחשבות, רגשות ומערכות אמונות שונות – שרובן מגבילות (מסיבות הישרדותיות). שילוב התדרים האלו, שכול אחד מאיתנו משדר לעולם (כמו גלי רדיו) – הוא זה שיוצר את המציאות שלנו ובהתאם לחוק המשיכה, מביא לחיינו עוד מאותו הדבר. לכן ככול שנאפשר לאנרגיה הטהורה של "תדר המקור" לזרום מבלי לעצור אותה עם אנרגיה מנוגדת או קוטבית (שלילית), כך היא תתרחב ותמשוך לחיינו עוד מאותם הדברים שאנו "אוהבים" או מאותו "יש".

איך למצוא את הייעוד?

כשאתם רוצים למצוא את ייעודכם, עליכם להיפתח לקול הפנימי ולאינטואיציה, כמו גם לחקור בפועל תחומי עניין שונים שעשויים להתאים לכם. לאתר ולהדגיש חוזקות, לחדד תשוקות יצירתיות ולמצוא את אותו תחום שגם תיהנו לעסוק בו, גם יפרנס אתכם (רצוי מאוד), וגם יאפשר לכם לתרום את הטוב שלכם לעולם. ישנן דרכים שונות למצוא את הייעוד, וכאן תוכלו למצוא את חבילת השמע שהכנתי למציאת היעוד: מסרים תת הכרתיים למציאת הייעוד או להאזין למדיטציה הגלויה כאן בסוף המאמר↓

שאלת היעוד חשובה לאושר שלנו, אבל גם לעושר או לחיי רווחה. הקישור בין הייעוד או העיסוק לבין הפרנסה שלנו או ההישרדות, הוא זה שעושה את החיפוש אחריו, כל כך מאתגר. רבים מאתנו גדלו לתוך הידיעה שעל מנת להרוויח את לחמנו עלינו לעבוד קשה. ורוב ההורים שלנו, עבדו בעבודות שלא ממש אהבו, וגם אם כן, זה היה במקרה… התפיסה שעלינו לעבוד קשה או אפילו לסבול על מנת להתפרנס מוטמעת בתוכנו מילדות, וכאן נוצר דיסוננס. קשה לנו להאמין שנוכל להנות מהאופן בו אנו מתפרנסים. קשה לנו להאמין שזה מגיע לנו, או בכלל אפשרי…
לעומת זאת, אם אנחנו עוסקים בייעוד שלנו, פעמים רבות, לא נרגיש שזו עבודה – אלא יותר שליחות.

איך הייעוד קשור לשפע?

"התשוקה לעושר היא פשוט הקיבולת לחיים רחבים יותר המחפשת מילוי. כל תשוקה היא מאמץ של אפשרות בלתי מבוטאת להיכנס לפעולה. זהו כוח המחפש להתממש אשר יוצר תשוקה. הדבר אשר גורם לך לרצות יותר כסף הוא אותו הדבר אשר גורם לצמח לצמוח; אלו הם החיים המחפשים ביטוי מלא יותר."  וואלס ד. וואטלס מחבר "מדע ההתעשרות".

הייעוד שלנו קשור לשפע כי הוא משמש צינור לתשוקות הפנימיות שלנו. אך כדי להביא את השליחות שלנו לעולם, המחשבה הראשונית שלנו, לא צריכה להיות על הכסף. הכסף הוא תוצר לוואי של הנתינה. השליחות שלנו מגיעה ממקום אחד: מתוך האהבה ותשוקה לעשות דבר מה. זה סוג של קריאה פנימית; מאין "נודניק" שמופעל על ידי הנשמה, שמחזיר אותך לשם ומייצר רצון לעסוק בכך.

בהאמר כל זאת, עיסוק בייעוד שלך, לרוב יביא לך יותר שפע מכמה סיבות. אופטימיות ואנרגיה חיובית תמיד יסייעו ויצרו מוטיבציה להצלחה. בנוסף, התשוקה ליצור או לפעול בשילוב עם הכישרון המתאים וההתמדה – תמיד יהוו יתרון;
לדוגמא: נאמר שפתחתי חנות לבני נשים ברחוב. וממש לידי יש חנות מתחרה. בעוד שהמטרה שלי היא למכור ולהתפרנס, המתחרה שלי רואה שליחות בלמצוא ולהתאים את החזיה המושלמת והמדוייקת ביותר לכל לקוחה בכל גיל ומשקל. זו התשוקה שלה והיא נמצאת בייעוד שלה. מי לדעתכם ירוויח יותר? נכון. על פי רוב מי שמאושר ירוויח יותר, ומי שביעוד שלו – יהיה יותר מאושר.

**טיפ מומלץ: אם מצאתם מה היא המתנה שלכם לעולם, פשוט תתחילו להעניק אותה ותראו מה קורה. תהנו מהנתינה, ואל תצפו לכלום. אם התאכזבתם שנתתם ולא קיבלתם תמורה, זה רק אומר שהמניעים שלכם לא לגמרי נקיים, או נובעים מאגו. כשזה בא מהלב, זה יתן לכם משמעות לחיים, ועל הדרך גם ייצר לכם שפע.

רוצים עזרה למצוא את הייעוד שלכם?

האזינו עכשיו למסרים הגלויים במדיטציה למציאת הייעוד, או רכשו את החבילה בחנות הספרייה: איך למצוא את הייעוד בחיים. (לנשים ולגברים בנפרד).

רוצים עזרה למצוא את הייעוד שלכם?

הורידו עכשיו, מדיטציה חיובית למציאת הייעוד, לנשים ולגברים בנפרד. המסרים משולבים בנעימות קסומות ומדיטטיביות, והם יביאו את המוח שלכם לפעול כדי לשנות תבניות חשיבה מגבילות, ולמצוא את ייעודכם בחיים.
אימון תת מודע למציאת הייעוד