מוזיקה, צלילים ותדרים משפיעים על הגוף ועל הנפש. המדע כבר הוכיח זאת מזמן (כאילו שהיינו זקוקים להוכחות..)

ועדיין, סולם הסולפגיו האבודהאחריות על הבחירות בהאזנה, מוטלת עלינו.
אם היו אומרים לכם שיש מוזיקה שיכולה לגרום לתאי הגוף שלכם להשתנות, לשחרר פחדים או אשמות, לחדד את האינטואיציה, לשפר מערכות יחסים ועוד, לא הייתם רוצים להאזין לה?…
מהו סולם הסולפג'יו האבוד? מי גילה אותו, ומה אומרים המחקרים, ואיך נוכל נוכל לרתום את המידע הזה, לטובתנו ואולי אפילו לשנות את חיינו באמצעות בחירות ההאזנה שלנו?

סולם הסולפג'יו העתיק או ה"אבוד" המכונה גם תדרי הסולפג'יו או : Solfeggio frequencies,
(לא לבלבל עם הסולפג'  שהיא טכניקה מוזיקלית לשירה מתווים), הוא מונח שהטביעו דר' לאונרד הורוביץ Leonard Horowitz ודר' ג'וזף פולאו Joseph Puleo בשנת 1999 בספרם: קודים מרפאים לאפוקליפסה הביולוגית. מקורם של התדרים הוא בסולם מוזיקלי עתיק, שנחשב אבוד בערך משנת 1050 לספירה, השונה מהסולם המוזיקלי בו אנו משתמשים כיום המבוסס על כוונון מוזיקלי סטנדרטי על פי תדר A=440 הרץ.

הפיתוח של תדרי הסולפג'יו, מיוחס לנזיר הבפטיסטי  גואידו ד'ארצו
במאה ה-11, והם
שימשו במזמוריתדרים מסולם הסולפג'יו התפילה הגרגוריאנים בכנסיות (ראו: מזמור גרגוריאני). מרבית התדרים אבדו או נעלמו מהתודעה לפני מאות רבות, והתגלו מחדש רק לפני כמה עשרות שנים על ידי דר' פולאו.

הטענה כי התדרים "אבדו", נדחית על ידי רבים מהחוקרים בתחום, כשהסברה הרווחת יותר היא כי הם הוסתרו במכוון על ידי הכנסייה – אולי מתוך המחשבה כי ה"המון הנבער", לא בשל לקבל אותם…

האמונה הייתה כי מזמורים אלו מכילים תדרים עוצמתים, ובכוחם להביא לריפוי, תיקון והתעלות רוחנית. הטונים המוזיקליים במזמורים, בנויים מסולמות מתמטיים, ומיצרים תדרים, שעל פי האמונה מרכיבים את הגאומטריה המקודשת של היקום, והם עוצבו במיוחד כדי להשפיע על הגוף והנפש בזמן טקסים דתיים.

מחקר תדרי הסולפיג'יו

דר' לאונרד הורוביץ, שחקר את הסולם הסולפג'י, נתקל ב-1998 בעבודה של המדען ג'וזף פולאו, שניסה  משך שנים ארוכות, לאתר את הסולם הגרגוריאני האבוד, אך ניתקל בחומת שתיקה והסתרה מצד הכנסייה ומוסדותיה. פולאו, שהיה נוצרי הדוק, טען כי הסיבה שהכנסייה מעלימה את הידע הזה מהציבור עד היום, היא בגלל העוצמה של התגלית הזו, והתפיסה שסולם הסולפג'יו מיועד רק לבודדים ונבחרים, והציבור הרחב "עוד לא בשל" לרמה הרוחנית שהוא מייצג.

התדרים התגלו לו בסופו של דבר, בצורה אינטואיטיבית במה שהוא כינה "התגלות רוחנית" שהובילה אותו לסדרת פסוקים בספר "במדבר" בתנ"ך, שמהם הוא הצליח לגזור ברמה מתמטית את הטונים בסולם האבוד. המהדורה הראשונה של הספר "קודים מרפאים לאפוקליפסה הביולוגית", (Healing Codes for the Biological Apocalypse), שחשפה לראשונה את הסולם הסולפג'י, פורסמה על ידי פולאו תחת שם העט "ג'וזף ברבר", ושונתה לשמו האמתי במהדורות הבאות לאחר שניצל באורך נס משני ניסיונות להתנקשות בחייו.

סולם הסולפג'יו, שנחקר מאז רבות, נחשב כיום עתיק הרבה יותר, והסברה היא שמקורו עוד הרבה לפני שהכנסייה גילתה והסתירה אותו מחדש. ניתן לראות עדויות על השימוש בו גם בתנ"ך באסטרולוגיה ובנומרולוגיה, בתפילות ומנטרות, בסנסקריט עתיקה ובמבני הפירמידות מסביב לעולם. יש טוענים כי הוא היה בשימוש הכוהנים בבית המקדש הראשון, ואף שימש כתדר שגרם להפלת חומות יריחו. הטון המרכזי בסולם שהוא תדר 528 הרץ או "תדר האהבה" נקרא גם "מפתח דויד" ומיחסים אותו לנעימות של דוד המלך, שכונה בתנ"ך "נעים הזמירות" על גבי הנבל – נעימות ששימשו מפתח לתודעה רוחנית גבוהה.

הסולם הסולפג'י היה אפוף בהילה של מסתורין שנים רבות, והוא עדיין עוצר בתוכו סודות רבים.

הוא כולל 6 טונים מרכזיים ועוד 3 משלימים שהתגלו מאוחר יותר על ידי הורוביץ – 9 טונים סך הכול, שלטענת מומחים, מייצגים ברמה מתמטית וגאומטרית את מארג החיים והבריאה. הם מבטאים רצף מתמטי ספציפי, וחוזרים על עצמם בכול הרבדים בטבע: במבנה המים והחלל, בתהליכי צמיחה של אורגניזם ועיבוד אור השמש, בחיתוך הזהב, בסולם פיבונאצ'י ובעץ החיים, בתדרי אור וצליל ובתופעות ביולוגיות ופיזיולוגיות.
אחד המזמורים הגרגוריאניים המוכרים ביותר שהתגלו מחדש הוא "The Hymn to St. John the Baptist," או- המזמור ליוחנן המטביל. המזמור הזה, נחשב עד היום לאחד המזמורים המושלמים ברמה מוזיקלית והוא מכיל את ששת התדרים של הסולפג'יו המקורי.

מזמור גרגוריאני המכיל את ששת התדרים של הסולפיג'יו:

 מה אומרים בעולם על הסולם הסולפג'י

לאחר שהתגלו מחדש, נבחנו התדרים בסולם על ידי מומחים רבים באמצעות שימוש בגיאומטריה, מתמטיקה אזוטרית, ותאוריות מוזיקאליות, וכן נבחנה ההשפעה הספציפית שלהם על קבוצות מחקר גדולות.
חלק מהחוקרים, סבורים כי תדרי הסולפג'יו, יצרו את הגאומטריה מקודשת על פיה נבנה היקום, (בהתאם לגישה המדעית הגורסת שהכול ביקום מורכב מתדרי סאונד ואור), ושהם משרים שדה אנרגיה קוהרנטי ומהווים קוד או שפה אוניברסלית דרכה ניתן להשפיע לא רק על התודעה אלא גם על החומר. הסברה היא כי צלילים אלו עשויים להחזיק את המפתחות לאריכות ימים, תודעת על, ריפוי מואץ, טיול בין ממדים והשפעה על מרקם הזמן/חלל עצמו.

קונספירציות?

למרות שהדעות על הסיבות בשלהן הסולם הזה אבד בזמן חלוקות, ידוע שלאורך ההיסטוריה תרבויות שונות השתמשו בכלי מדידה שונים על מנת לקבוע סולם מוזיקלי אחיד. בעת הקדומה, השימוש היה במערכת כוונון שנקראה Just intonation  או "אינטונציה נכונה". שיטה שעשתה שימוש באינטרוולים (מרווחים) בין הטונים שהיו קשורים בצורה מתמטית בהפרשים של מספרים שלמים קטנים, מה שהוביל לטונים נקיים יותר.
הטענה של חוקרים רבים, היא שהסולם המוזיקלי בו אנו משתמשים כיום בעולם המערבי, סולם הידוע בשם "סולם 12 הברות שוות" שהוחלף בשנת 1953 ומכוון לפי סטנדרט של תדר A=440 Hz, הוא דיסהרמוני לטבע, יוצר חשיבה בתוך קופסה, רגשות דחוסים ומדוכאים, ותודעה מצומצמת מבוססת פחד.

מוזיקאים רבים מקדמים כיום חזרה לסולמות הרמוניים יותר המכוונים לפי תדרי  הבסיס  A=444Hz (המגלם C5=528), או תדרי גלי מוח2לחילופן A=432Hz שהוא סולם המכוון לתנועות, ולמקצב הרטט הקוסמי הנמדד ביקום. אמנם מדובר בתדר השונה רק ב- 8 ויברציות לשניה מהסולם הסטנדרטי, אך הטענה היא כי מדובר בהבדל מהותי מאוד עבור התודעה האנושית.
אמנם ידוע כי בתקופות שונות בהיסטוריה, מוזיקאים שונים כיוונו את הכלים שלהם לפי תדרים שונים, אך חלק מהיצירות שאינן בנות חלוף כמו אלו של בטהובן באך וורדי למשל- נכתבו על תדר 432 הרץ.

ההבנה שהיקום בנוי למעשה מתדרי סאונד או צליל רוטטים המרכיבים את האטומים של החומר ושל האנטי חומר, גרמה לכך שגל גדל והולך של חוקרים ומוזיקאים, מתחילים לתרגל מעבר לסולמות הרמונים כמו 444 הרץ או 432 הרץ, תוך הנחה שהמוזיקה הנוצרת על פי סולמות אלו, תהדהד בצורה הרמונית יותר מול תאי גופינו, ושהמהלך הזה יתרום הן לגוף הפיזי והמנטלי שלנו, והן לכינון עולם שהוא הרמוני יותר, רגוע יותר, ויותר חיובי. ב-2008, הקים העיתונאי ההולנדי ריצ'רד הויסקן Richard Huiske תנועה בשם "חזרה ל432 הרץ", והיא הולכת וצוברת מעריצים בעולם. ראו גם את האתר של המוזיקאי והחוקר בראיין טי קולינס  אומגה 432  המקדם אג'נדה דומה.

ראוי גם לציין כי דר' לאונרד הורוביץ תומך בתאוריה על פיה הסולם המוזיקלי הסטנדרטי כיום המבוסס על תדר A=440 Hz "נכפה" על המערב, ערב מלחמת העולם השנייה כחלק מתכנית שליטה של אליטות ותיקות ובראשן קרן רוקפלר בשיתוף עם הנאצים, כדי ליצור שליטה מוחית על ההמון דרך שידור טונים הגורמים לסטרס ויוצרים היסטריית המונים. העובדה כי זהו התדר שיוצר על ידי גנרטורים אלקטרונים בשימוש צבא ארה"ב כאמצעי ללוחמה פסיכולוגית, רק מחזקת טענה זו. למרות שהתאוריה הזו נשמעת קונספירטיבית, אני לא ממליצה לכם לדחות אותה על הסף. כמו כול תחום שמעניין אתכם, ההמלצה שלי היא שתחקרו אותו בעצמכם. יש מחקרים רבים ברשת בתחום זה כולל המחקר המקיף של דר' הורוביץ שתורגם לעברית על ידי צוות האתר המצוין אהבה 528 מעלים את התדר.

היתרונות בהאזנה לתדרי הסולפג'יו

סולם הסולפיגיו חבילת תדריםנאמר כי האזנה לתדרי הסולפג'יו, בונה מסלולים נירולוגים חדשים במוח, דרך רשתות אנרגטיות בתוך הגוף ומחוצה לו, מה שעוזר לנו להתחבר טוב יותר לרשתות אנרגיה גלובליות (ה"גריד") וגם לטבע הפנימי האמתי שלנו, שקיים מעבר לזמן או צורה. היא מעודדת סנכרון בין האונות- hemisphere synchronization, מחדדת את הקוגניציה, מעלה את האנרגיה ואת התודעה לתדר של המקור שממנו נוצרה הבריאה.

האזנה קבועה, יכולה להעיר פוטנציאל קוונטי שהיה רדום במבנה הגנטי שלנו, ולשפר את תחושת הבהירות, האיזון והרווחה שלנו. כשהצלילים האלו מוצגים למוח, הם פועלים כמו חומר שממיס חסימות אנרגטיות מהזיכרונות התאיים, ומאפשר לערוץ עשיר של אנרגיית החיים לזרום דרכינו. רבים סבורים כיום, כי הבנה של תדרים אלו, תקרב אותנו להבנה כיצד נוצר היקום והחיים עצמם.  לחצו כאן לחבילת תדרי הסולפג'יו בחנות המדיטציות
.

מה הם התדרים בסולם הסולפיג'יו?

6 תדרי הסולפג'יו הם :
Ut = 396 Hz
Re = 417 Hz
Mi = 528 Hz
Fa = 639 Hz
Sol = 741 Hz
La = 852 Hz

3 התדרים המשלימים שהתגלו מאוחר יותר על ידי לאונרד הורוביץ:
01 = 174 Hz
02 = 285 Hz
09 = 963 Hz

המשמעות המיוחסת לכול אחד מהתדרים:

תדר 396 הרץ – שחרור פחדים ואשמות: להפוך עצב לשמחה. תדר שמחזק את הכוח הפנימי, תר אחר חסמים בתת המודע שהביאו למצב הנוכחי, ומכין את הדרך לשחרור מפחד ומאשמה. (קשור לצ'אקרת הבסיס).

תדר 417 הרץ – מתיר סיטואציות ומקל על תהליכי שינוי: מעודד את ההדרכה הפנימית שמעוררת חזון ברור ותחושת עוצמה. (קשור לצ'אקרת המין).

תדר 528 הרץ – אהבה טרנספורמציה וניסים: התדר הידוע ביותר מתדרי הסולפג'יו הוא תדר 528 המיצג את התו Mi באנגלית Miracles או ניסים. הוא נקרא תדר האהבה ונמצא בכול רטט של כול יצור וצמח על כדור הארץ. התדר מחזיר את ה-DNA האנושי למצבו המקורי המושלם, ומומחים לגנטיקה משתמשים בו כבר שנים לתיקוני DNA. מעניק אנרגיית חיים, מוח צלול, מודעות, יצירתיות ושקט פנימי. חושף ומעורר את הרצון החופשי וההדרכה הפנימית האלוהית. (קשור לצ'אקרת הסולר).

תדר 639 הרץ  הרמוניה במערכות יחסים: מחבר מחדש ומאזן מערכות יחסים. תדר מרפא שמשפיע על איזון בריאות ושלווה במערכות יחסים, מאפשר לתאי הגוף להיות בהרמוניה עם הסביבה, מקל על תקשורת הבנה, סובלנות ואהבה. (קשור לצ'אקרת הלב).

תדר 741 הרץ מנקה, מקל על יכולת הביטוי ועל פתרון בעיות: מציף פתרונות לבעיות ומנקה את התאים מרעלים ומקרינה אלקטרומגנטית. מעודד אכילה בריאה יותר וחיים פשוטים וקשור להבעה עצמית . (קשור לצ'אקרת הגרון).

תדר 852 הרץ מעורר אינטואיציה וחזרה לסדר רוחני: הקול הפנימי הופך ברור וחזק, מגלה את האשליה של החיים ואת השליחות אלוהית או הייעוד שלנו. חזרה לסדר רוחני גבוה (קשור לצ'אקרת העין שלישית).

שלושת התדרים המשלימים:

תדר 174 הרץ  הבסיס: התדר הנמוך ביותר, תדר זה יוצר בסיס להאצת האבולוציה או ההתפתחות של התודעה, ומקל על כאבים פיזית ואנרגטית.

תדר 285 הרץ קוגניציה קוונטית: עוזר להחזיר רקמות בגוף לצורתן הטבעית, משפיע על שדות אנרגטיים ומחדש את אברי הגוף.

תדר 963 הרץ – הצליל האלוהי: מעורר חזרה לאחדות, מפעיל ומעורר את בלוטת האצטרובל. (קשור לצ'אקרת הכתר).

תדרי הסולפג'יו להאזנה: בתחתית העמוד דוגמאות להאזנה לכל תדרי הסולפיג'יו.

רוצים לתרגל מדיטציה עם תדרי הסולפג'יו? הנחיות לתרגול מדיטציה – עם כל אחד מתדרי הסולפג'יו.

קצת על המתמטיקה של הסולם.(אנגלית).

פורסם לראשונה ביוני 2013

סולם הסולפג'יו האבוד - חבילת תדרים מורחבת לשינוי תודעתי

סודות ריפוי רבים טמונים בתוך התדרים של סולם הסולפיג'יו, השייכים לסולם מוזיקלי עתיק שהיה בשימוש של הנזירים הגרגוריאנים במאה ה-11, ואבד לפני כמה מאות שנים. נאמר שהם מכילים את הכוח של הבריאה וכוח לטרנספורמציה. הרצועות הבאות מיועדות לתרגולי מדיטציה שונים, טיפולים שאתם עושים (או מקבלים), תרגול יוגה, התעמלות, ואף להאזנה ברקע, כשאתם עסוקים בשגרת יומכם. התדרים בחבילת הסולפג'יו הם תדרים נקיים (לא תדרים בינוראלים או איזוכרונים) ואין צורך להאזין להם עם אזניות. מומלץ לבצע מדיטציה בזמן ההאזנה ולתרגל בין 20 דק' עד שעה ביום (של תדר אחד או יותר).

תרגול מדיטציות עם הסולפיגי'ו

האזינו לדוגמה של דקה מכל אחד מתדרי הסולפיג'יו בליווי קולות טבע:

סולם הסולפיג'יו - צלילים מרפאים

לרכישת חבילת הסולפיג'יו