עבור רבים מאיתנו הנמצאים על נתיב ההתעוררות,איך למלא את חשבון הבנק האנרגטי
התקופה הזו מרגשת מאוד, אם כי לא בהכרח קלה.  אנו חווים כיום התעוררות גדולה לתודעה חדשה, שנובעת מקריסת המבנים הישנים,  ואנשים רבים מקיצים כיום לתודעה גבוהה יותר, מתוך המצוקה הקיימת. חוויות של קושי אישי, כלכלי, קושי במערכות יחסים ומחסור כללי באנרגיה, הן חלק בלתי נמנע מהתקופה הזו, וזה הזמן לקחת פסק זמן, כדי לחזור ולמלא את חשבון הבנק האנרגטי (ועל הדרך גם את חשבון הבנק).

אנרגיה שווה כסף ולהפך

אחד התחומים שרבים מאתנו חווים בו קושי רב בימים אלו, הוא התחום שאנו מחשיבים כחיוני ביותר להישרדות שלנו – התחום הכלכלי. כולנו יודעים שניתן לקנות אנרגיה בכסף: האוכל שהוא אנרגיה לגוף, החימום והקירור, מכשירי החשמל והמדיה, הדלק למכונית ועוד. המשמעות היא שאם יש לנו כסף בבנק, ואנו דואגים לשמור ולהגדיל אותו, יש לנו יותר אנרגיה שבעזרתה נוכל לשרוד. אך אם אנו מבזבזים אנרגיה זו, או מבזבזים כסף בצורה לא אחראית, אנו בעצם מפריעים להישרדות שלנו.
אנרגיית החיים, דומה במובן זה לאנרגיית הכסף. בלי אנרגיה אין חיים, ותאי גופינו מסתמכים גם הם על אספקת אנרגיה שוטפת, לצורך קיום ותפקוד תקין.  למעשה לכול  צורת חיים על הפלנטה יש מאגר או "תקציב אנרגטי" שמקיים אותה בחיים, והתקציב הזה – כמו כול תקציב, אינו בלתי מוגבל…

מהו המטבע האנרגטי של הגוף?

האנרגיה בגופינו מיוצגת  בצורת יחידות שנקראות ATP (אדנוזין תלת-זרחתי). אלו הן מולקולות שמייצגות יחידות של אנרגיה. ביולוגים מתייחסים למולקולות האלו כ"המטבע של הגוף", והן משמשות למעבר של אנרגיה כימית בתוך התאים לצורך ייצור תהליכי מטבוליזם ותהליכים אחרים בגוף.
אפשר להשוות את מולקולות ה- ATP ליחידות של דלק שבהן אנו משתמשים כדי להניע את התהליכים הביולוגים בגוף. כך שכדי להישאר חיים – אנו זקוקים לכמות מסוימת של ATP .
לכול אחד מאיתנו יש חשבון מולקולרי בגוף שאנו מנצלים כדי לחיות, והשאלה המרכזית היא – איך אנו משתמשים ב"מטבע" הזה, ומה עלינו לעשות על מנת שלא "לרוקן את החשבון".חשבון הבנק של הגוף

מדענים טוענים ש- 25% מהאנרגיה שאנו מנצלים מאותו חשבון מולקולרי של הגוף, נשאבת באופן קבוע כדי להפעיל את המוח. מדובר ברבע מכול כמות האנרגיה העומדת לרשותנו (!) – זו כמות עצומה של אנרגיה, בערך הכמות שנדרשת עבור השרירים של אצן במהלך ריצת מרתון. המשמעות היא, שתהליכי החשיבה שלנו "מבזבזים" כמויות גדולות של אנרגיה בתוך גופינו, והשאלה היא האם אנו מנצלים את אותו מאגר או חשבון אנרגטי מוגבל שאנו מחזיקים בגוף, ביעילות הראויה??

אז זהו – שלא בהכרח… הדרך בה אנו רגילים להשתמש במחשבות שלנו, היא אוטומטית ברובה, ולמרבה הצער – לא תמיד יעילה. למעשה פעמים רבות ההשקעה שלנו  במחשבות, היא ההפך מיעילה, כי המחשבות שלנו, לא רק שורפות  אנרגיה, ומביאות אותנו לתשישות נפשית ופיזית, אלא גם יוצרות עבורנו מציאות לא רצויה, שגם איתה נצטרך להתמודד בהמשך, בעזרת עוד אנרגיה…

איך נימנע מבזבוז מיותר של אנרגיית חיים?

מאגר האנרגיה בגופינו, דומה לחשבון בנק.  במציאות איננו הולכים ומפזרים צ'קים בלי אבחנה, כי אנו מודעים לכך שבכול פעם שאנו מוציאים כסף, אנו  "מוותרים" על עוד אנרגיית חיים, הנדרשת לנו לצורך הישרדות.
למרבה הצער, זה בדיוק מה שאנו עושים כשזה מגיע למחשבות שלנו. אם ניקח בחשבון שיש לנו תקציב אנרגטי מוגבל בגוף –  שמטרתו לשמור אותנו בחיים, הרי שכאשר אנו משתמשים באנרגיה ומפזרים צ'קים שאין עליהם החזר אנרגטי, זה כמו לבזבז את הכסף שיש לנו בחשבון הבנק.

המשמעות היא שעלינו להתחיל להיות מודעים למחשבות שלנו, כי המחשבות מייצגות יחידות של אנרגיה, ובכול פעם שאנו חושבים, אנו משתמשים בעוד אנרגיה, ומרוקנים את המאגרים שלנו.

מדענים כבר יודעים לתעד איך מחשבות יוצרות את המציאות שלנו. אם נשתמש במחשבות שסותרות יעילות, דוגמת הפחדה עצמית, דאגה או יצירת תסריטים על מה יכול להשתבש (תסריטים שחביבים על תת המודע של כולנו…), אנו לא רק מבזבזים אנרגיה לחינם, אנו גם מפעילים את חוק המשיכה לרעתנו, כשאנו בוראים את המציאות שנגזרת ממחשבות אלו. תת המודע שלנו, תמיד דואג להגשים במציאות, את אותם דברים עליהם חשבנו או בהם התפקסנו, ודווקא בתקופה זו, בה זמן ההתגשמות בין המחשבה לבין המציאות הולך ומתקצר, חשוב יותר שנבין, שזה עובד בשני הכיוונים….

בהגוואן דאס מורה היוגה אומר "דאגה היא כמו תפילה למשהו שאתה לא רוצה בו. הפסק לדאוג!"

אם אנו רוצים לשרוד, חשוב שנבין שכל פעולה בחיים דורשת מאתנו אנרגיה, אז עדיף שנתחיל לבחון היטב מה אנו  עושים בחיינו ובמה אנו משקיעים מחשבה ופוקוס. כאשר אנו משקיעים אנרגיה בדברים שאיננו יכולים לשנות כמו את העבר, אנשים אחרים או דברים שלא תלויים בנו, זה כמו לכתוב צ'ק ולזרוק את הכסף לפח –  כי לא יהיה בתמורה לכך, שום החזר של אנרגיית חיים.
החשבון האנרגטי בגוף
לדוגמה: רבים מאתנו נכנסים לוויכוחים מיותרים, ומבזבזים המון אנרגיה כדי לתכנן מראש מה הם יגידו, להתווכח בלהט, ולאחר הוויכוח, גם לחשוב ארוכות, על מה הם היו צריכים לומר… בזבוז משולש רק כדי שיוכלו להרגיש צודקים בעיני עצמם (כי הצד השני עסוק בצדק שלו…).
אם אתם מוצאים עצמכם במצב כזה, עצרו לרגע ותשאלו את עצמכם, האם הוויכוח הזה משנה? האם זה ישנה אותי או משהו בעולם? סביר להניח שהתשובה תהיה לא.

אחרים מבזבזים אנרגיה ממקום של רצון טוב – רצון לעזור לאנשים, לטפל בהם או לשכנע אותם לחיות טוב יותר. אך גם כאן חשוב להבין קודם כל, מה העזרה הנדרשת מאתנו. אם אותם אנשים להם אנו מנסים לעזור, אינם נמצאים במקום של קבלה או אינם מוכנים עדיין למה שיש לנו לומר, הרי ששוב בזבזנו אנרגיה לחינם.

אם אתם רוצים חיים עשירים ומודעים יותר, אתם יכולים לקחת פנקס צ'קים, ולהתחיל לכתוב בו, מחשבות שונות שעוברות לכם בראש. מהר מאוד תוכלו להבחין אילו מחשבות מעצימות את החיים שלכם ושל אחרים, ואילו מחשבות מבזבזות  מאנרגיית החיים שלכם. כשאנו מתחילים לשים לב למחשבות ולפעולות שלנו, אנו בוראים בצורה טובה יותר, כי זה מעיר אותנו מהאוטומט המחשבתי ומאותן התניות של המוח, שאימצנו מהסביבה לאורך השנים. ככול שנתרגל חשיבה מודעת יותר, כך נוכל לשנות את הדרך בה אנו חושבים, מרגישים ובוראים מציאות.

אם נתחיל להסתכל על אנרגיית החיים שלנו, כמו על כסף בבנק, ונדאג לשמור ולהגדיל אותה, במקום לבזבז אותה על דברים מיותרים, נוכל לראות מתאם מלא גם בחשבון הבנק ובמצב הכלכלי שלנו. זכרו: כסף שווה אנרגיה – ולהפך.

לסיכום:

אנו עומדים היום בזמנים מאתגרים עבור רוב האנושות. מערכות ישנות נופלות היום במהירות, ואם אנו רוצים להתפתח אבולוציונית, עדיף שנשקיע אנרגיה ופוקוס במה שאנו רוצים, ולא במלחמה במה שאיננו רוצים. פשוט כי זה ניצול פחות יעיל של אנרגיית החיים שלנו…
ככל שנקדיש יותר מחשבות לאספקטים שליליים, פחד או דאגה, לא רק שנמשוך עוד מחשבות מאותו סוג, אלא גם נייצר ייצוג של אותן מחשבות במציאות שלנו. ככל שנתנגד יותר למה שקיים במציאות שלנו, כך נמשוך עוד ועוד ממנו לחיינו.

כמו כול יצור חי על כדור הארץ, אנו חיים על תקציב אנרגטי מוגבל. כשנלמד להשתמש בו בחכמה, נוכל להגדיל את אנרגית החיים בחשבון הבנק האנרגטי שלנו – ולהוציא את עצמנו מהמצב ההישרדותי.
לכן לפני כול מחשבה או פעולה שאנו עושים, חשוב שנשאל את עצמנו: האם השימוש באנרגיה הזו עומד להעצים או לשפר את חיינו או שזו אנרגיה מבוזבזת? במילים אחרות – האם שווה לבזבז על זה אנרגיה???

רוצים למלא את חשבון הבנק? לחבילת השפע בחנות המדיטציות.

לחבילת השפע המורחבת בחנות

המוח שלך הוא מגנט לכסף. כל שנדרש, הוא רק לכוון אותו למקום הנכון. סדרת הקלטות למשיכת שפע, נועדה ליצר את הפוקוס הזה כמו קרן לייזר, כשהיא עוקפת את המוח המודע, ופונה ישירות אל תת המודע שלך.

החבילה המורחבת למשיכת שפע כוללת את החבילה הסאבלימינלית ואת חבילת הדמיון המודרך ללילה, ועוד שתי מדיטציות בדמיון מודרך במתנה.
תירגול יומי וחזרתיות, ישנו מהיסוד את דפוסי החשיבה שלך לגבי כסף ושפע, על מנת שתוכל/י לאפשר להם לזרום בקלות ובמהירות לחייך.

השילובים של נעימות שונות קולות טבע ותדרים לאימון גלי מוח, יעשו את ההאזנה קלה ונעימה, ויעצימו את ההטמעה של המסרים והסוגסטיות בתת המודע, עד שהמחשבה והרגש ישתנו, וישנו יחד איתם את כול המציאות סביבך.