"הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."יאנוש קורצ'אק

הילדים שלנו הם ללא ספק המתנה הגדולהחיזוק משאבים פנימיים לילדים
ביותר, אבל גם האתגר הגדול ביותר, שיכולנו לקבל מהיקום. אנחנו רוצים שהם יהיו מוגנים בטוחים ושמחים; אנחנו רוצים להעניק להם את האהבה הטהורה ביותר, ולתת להם את הכלים המוצלחים ביותר כדי להתמודד עם אתגרי הקיום.

אנו רוצים שיהיה להם, כל מה שלא היה לנו כשגדלנו, ובמידה מסוימת – להגשים את חלומותינו דרכם.
כשכואב להם – גם לנו כואב, וכשהם בריאים ומאושרים, אנחנו חשים גאווה שאין שניה לה. אחד האתגרים הגדולים העומדים בפנינו כהורים, הוא להעניק לילדינו את התחושה שהם אהובים ומוגנים, ואת הבסיס היציב של ערך עצמי וביטחון עצמי, על מנת שיכולו להתמודד עם מה שהחיים מזמנים להם.

למרבה הצער, חוקרים מעריכים כי לפחות 70 עד 80 אחוזים מהמידע שאנו קולטים במהלך ההתבגרות שלנו, הוא מידע מגביל ואף מזיק. מחקר שנערך בארה"ב, הראה כי ילדים מקבלים מהסביבה מסר אחד חיובי או מרגיע על כול 20 מסרים כעוסים או מלחיצים. (!!!) לדוגמה – "אסור!", "תפסיק מיד", "אתה לא בסדר" "אתה לא יכול", "אל תדבר ככה", "זה מסוכן" והרבה מאוד "לא ולא" או "אין" ו"אי אפשר". המסרים הללו, נקלטים בתת המודע של הילד או המתבגר, ומשום שהם חוזרים על עצמם, הם נצרבים כדפוס חשיבה מגביל, והם אלו שיכתיבו במידה רבה, את התנהגותו ואת מידת הביטחון שלו, בעצמו ובעולם, כילד ואף כבוגר.

האם אפשר לשנות את דפוסי החשיבה שנצרבו במוח?

ביטחון עצמי לילדים בגיל בית ספר

תת המודע הוא המחשב האישי שלנו. הוא פועל כמו מערכת לאחסון ואחזור נתונים וכבנק זיכרון. הוא קולט ומאחסן לצמיתות כל מה שאנחנו רואים, שומעים, חשים וחווים. עבור רובנו, מרבית המידע המאוחסן בתת מודע שלנו, מקורו בתכנות או בהתניות מגבילות במהותן, שמקורן בילדות.

כאשר "בנק הנתונים" שלנו, מתוכנת במהלך ההתבגרות בעזרת סוגסטיות שגרמו נזק לתפיסה העצמית שלנו, סביר להניח שהתוצאות בחיינו, תשקפנה זאת בהתאם.

הבשורות הטובות הן שכפי שדפוסי חשיבה נצרבו בתוכנו, כך הם ניתנים לשינוי, בדיוק בדרך בה נוצרו… בעזרת צריבה של מסרים מעצימים, שסותרים את המסרים המגבילים בהם מוקף ילדיכם. הצריבה נעשית בעזרת האזנה שיוצרת חזרתיות, והטמעה בתת המודע, של מסרים תת הכרתיים, שניתן לנגן ברקע, משך כל היום והלילה.

חיזוק משאבים פנימיים לילדים – הדימוי העצמי והפרעות קשב וריכוז

הדימוי העצמי ותחושת הערך הפנימית של ילדינו, ניזונים כיום לא רק מהמעגלים הקרובים של משפחה חברים ומורים כפי שהיה בעבר, אלא גם מהסביבה התרבותית הקולקטיבית והדפוסים שהיא מכתיבה. החשיפה לרשתות חברתיות, אפליקציות, ומצלמות בקליק אחד, הפכה את העולם שלנו לפתוח ונגיש מצד אחד, אך הגבירה את רמת החשיפה של ילדינו, למידע מזיק ולאינטראקציות חברתיות שיכולות לתרום אף הן לפגיעה בביטחון או בדימוי העצמי שלהם. רמת הלחץ והמתח שחווים כיום ילדים בגילאי בית ספר, היא כזו שאין לה דומה בהיסטוריה. זה יכול לייצר תסכול מתמשך ומצבי רוח, קושי ללמוד, קושי חברתי, בעיטה במוסכמות וכמובן להחריף כל הפרעת קשב וריכוז.

מה היא הפרעת קשב וריכוז?

הפרעת קשב נחשבת להפרעה נירולוגית התפתחותיות. היא גורמת לפיזור של הקשב או תשומת הלב, וגירוי יתר של אזורים מסוימים במוח, ונובעת מקושי במערכות הוויסות של המוח. כיום ידוע, כי משנה לשנה, הולך וגדל האבחון של הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים ובני נוער, עד כי ניתן להגדיר את התופעה הזו כאחת המגפות של העידן המודרני.

מסרים לחיזוק משאבים פנימיים לילדים והקלה על הפרעות קשב וריכוז

סדרת ההצהרות שיצרתי לסיוע בהפרעות קשב לילדים, כוללת מקבץ מסרים סאבלימינלים או תת הכרתיים, שמטרתם לחזק את הדימוי העצמי והאמון ביכולות האישיות. לעודד את הריכוז בלימודים והשלמת מטלות, לחזק הקשבה וסבלנות, לתת לגיטימציה לתחושות קשות ותסכול, לפרק מתחים ולחצים שונים ועוד. תוכלו להאזין להצהרות המוקלטות כאן (לבנים ולבנות בנפרד), ותוכלו גם לרכוש את החבילה של המסרים הסאבלימינלים עם 4 סוגים של פסקול, שנוצרו כדי לגוון את ההאזנה כאן: מדיטציות לילדים. מיועד לילדים מגיל 5 ועד 13 ואפילו 15.

האזינו להצהרות לחיזוק משאבים לילדים:

האזינו להצהרות לחיזוק משאבים לילדות:

למרות שהבסיס של הפרעות הקשב הוא פיזיולוגי, התוצאה שלהן היא הפרעות רגשיות והתנהגותיות הנובעות מתסכול, ערך עצמי נמוך, קושי חברתי, קושי בלימודים ועוד. מסיבה זו, ממליצים לכל מי שסובל מהפרעות קשב, לשלב את הטיפול התרופתי (אם קיים) בלווי של טיפול רגשי התנהגותי ( טיפול אינטגרטיבי).

הסביבה בה אנו חיים כיום, מייצרת מידי יום, יותר ויותר תדרים שמשבשים את התדרים הטבעיים של גופינו. החל באוכל המעובד, בכימיקלים במזון ובחומרי הטיפוח והניקוי, וכלה ב"ערפיח" אלקטרומגנטי הנוצר משימוש הולך וגובר באנטנות, מחשבים, טלפונים סלולריים ומכשירי חשמל ואלקטרוניקה שונים. בגלל שבפיזיולוגיה שלנו, אנו יצורים חשמליים ומגנטיים, כל ההפרעות מהסביבה, משפיעות באופן מכריע על היכולת שלנו להתרכז ולהתפקס. וזה מחריף כשמדובר בילדים שגלי המוח שלהם, טרם התייצבו ומושפעים יותר מהתדרים בסביבה.
מאחר וריכוז ופוקוס הם הדרך בה אנו יוצרים את המציאות שלנו, הרי שיש משמעות קריטית לאבחון וטיפול מוקדם בגורמים שמחריפים את ההפרעות, על מנת לשפר את חייו של הילד/נער, ולהבטיח לו את הכלים הטובים ביותר להתפתחותו.

טיפולים התנהגותיים הכוללים סוגי אימון מוחי, מקובלים כיום מאוד כשיטות תומכות ומחזקות עבור ילדים ומבוגרים הסובלים מהפרעות קשב. ההנחה היא שהפחתה של מתח ולחץ, וחיזוק המשאבים הפנימיים כגון הביטחון העצמי, תחושת הערך והדימוי העצמי, תחושת ההגנה והאמון ביכולות האישיות וכד', יכולים לסייע מאוד בהפחתת התסמינים של הפרעות קשב וריכוז.

למה כדאי להאזין למסרים סאבלימינילם? (תת הכרתיים)

הטכניקה של הקלטת מסרים סאבלימינלים, מיועדת לעקוף את המוח המודע שעשוי להעלות התנגדויות בעת האזנה להצהרות הגלויות. כשילדכם ישמע למשל את המשפט "אני יכול להתרכז וללמוד בקלות" סביר שהמוח המודע שלו יתנגד, כי יתכן שהניסיון שלו – היה שונה עד כה. אך כאשר ההצהרות מוחלשות – הן נקלטות ישירות בתת המודע, ודרך החזרתיות- הן מופנמות בתוכו עד שהן הופכות להרגל חשיבה חדש.
עם הזמן, תוכלו להבחין בשינויים – תחילה קטנים ואז משמעותיים בהתנהגות שלו, בביטחון העצמי, ביכולת הריכוז והחשיבה ויכולת להירגע לבד, ובהתנהלות היומיומית שלו.

ומה עם הביטחון העצמי?

האזינו גם לסדרת ההצהרות שיצרתי לחיזוק הביטחון העצמי לילדים, הכוללת שורה של מסרים לחיזוק הביטחון העצמי והערך העצמי, שיפור בלימודים והחדרת התשוקה ללמוד, שיפור חיי החברה, הקניית כלים להתמודדות עם טעויות ואתגרים, חיזוק תחושת ההגנה, שמחת החיים ועוד.

תוכלו האזין להצהרות המוקלטות בגלוי כאן – או לרכוש את חבילת המסרים הסאבלימינלים (תת הכרתיים), עם כמה סוגי פסקול בחנות שלנו: מדיטציות לילדים. מיועד לילדים מגיל 5 ועד 13 ואפילו 15.

האזינו להצהרות הגלויות לחיזוק הביטחון לילדים: (לרכישה בחנות המדיטציות)

האזינו להצהרות הגלויות לחיזוק הביטחון לילדות: (לרכישה בחנות המדיטציות)

פורסם במקור ב28.8.16