גוף האדם, הוא אחד מהמנגנונים המשוכללים הצהרות לבריאות מושלמת
ביותר בטבע, ואחת התכונות המרכזיות שלו, היא שהוא מחדש את עצמו ללא הפסקה.  ישנם חלקים בגופנו שמתחדשים מידי יום ביומו, ויש כאלו שמתחדשים כל כמה חודשים או יותר. למעשה חוקרי תאי גזע מצאו ש- 98% מהאטומים בגוף שלנו מתחלפים מדי שנה, ויוצרים בפועל – גוף חדש לחלוטין…

לדוגמה: כל תאי העור שלנו מתחלפים במהלך 28 ימים, הכבד שלנו מתחדש אחת ל- 6 שבועות. הציפוי של הקיבה מתחלף כל שבוע, וכל הדם בגופינו מתחדש משך 6 חודשים. תאי העצב במוח שעד לאחרונה חשבו שאינם מתחדשים כלל, מתחדשים מידי יום בהיפוקמפוס כך שעד גיל 50 לא יישאר בגופינו אפילו תא עצב אחד איתו נולדנו. אפילו המולקולות בתאי המוח שלנו ובדנ"א, אינן אותן המולקולות שהיו שם לפני חודשים ספורים. בפועל אין כמעט אטום אחד שיכול לשרוד בגוף שלנו מעל שנים ספורות…

איך זה קשור לבריאות שלנו?

בריאות וריפוי - תאי הגוףהגוף שלנו הוא מערכת דינמית לעיבוד אנרגיה, המשפיעה על סביבתה ואף מושפעת ממנה, והוא עובר שינויים עם כל שאיפת של אויר, כול ביס שאנו אוכלים או שותים, וכל מחשבה או רגש שאנו חשים.
למעשה בכל רגע נתון, יש טריליונים של אטומים שעוזבים את גופינו ומתמזגים עם הסביבה הקרובה ולהפך- אטומים מהסביבה מתמזגים בגופינו והופכים חלק ממנו. כשאנו מבינים את התהליך הזה, קל יותר להבין כיצד גם תאים פגועים, יכולים לשנות את המבנה שלהם ולהתחדש כתאים בריאים על בסיס יומי, אם רק יקבלו הנחיות נכונות.


האוכל שאנו אוכלים, האוויר שאנו נושמים, והמחשבות והרגשות שלנו, הם אלו שמארגנים את התאים
שיולדו מחדש בצורה מדורגת, כל פרק זמן מסוים, וזהו כוח עצום שאנו יכולים לרתום לטובתנו.

הצהרות בריאות וריפוי

למרות שהמדע, עדיין לא מבין את כל הפונקציות שפועלות על גופנו, הוא יודע לומר בוודאות שאחת התכונות המרכזיות של הגוף היא השאיפה לאיזון, כלומר הנטייה הטבעית של הגוף היא לחזור תמיד למצב שבו כל המערכות מתפקדות באופן מושלם, בדיוק בדרך שבה הן תוכננו לפעול.

למעשה מנגנוני  החיסון הטבעי, ומנגנוני הריפוי של גופנו הם לא פחות ממופלאים!
לדוגמה: יש לנו מנגנון לריפוי פצעים וחתכים, מנגנון לריפוי וירוסים וזיהומים, מנגנון התעלפות בזמן כאב, ועוד כהנה וכהנה מנגנוני הגנה ואיזון. למוח שלנו, יש אפשרות להפריש אנדורפינים, שהם משככי כאבים החזקים בעוצמתם אלפי מונים מכל תרופה שניקח… מאחר והגוף שואף תמיד להגיע למצב הרמוני של איזון, המוח שקולט כל יציאה מאיזון פיזי כהזהרה, ממהר  לשלוח "צבאות" של כדוריות דם לבנות וכימיקלים שונים על מנת לתקן את כל מה שהשתבש בגוף.
אם זה לא קורה, סימן שיש משהו שמונע ממנו לעשות כן.
למשל שיבוש באחת המערכות, או "בלבול" של מערכת החיסון שלא מצליחה לאתר תאים חולים או לחלופין תוקפת תאים בריאים, וכמובן מחשבות ורגשות שליליים שמעכבים או מונעים את התהליך הזה.
אנו יודעים היום שהגוף ביחד עם המוח, מחזיקים בכל הכלים הדרושים לנו על מנת לרפא כל חולי שקיים בצורה מוחלטת, ולא חסרים סיפורי ניסים של אנשים שהחלימו כנגד כל הסיכויים, בעזרת שיטות שונות המשלבות את הגוף עם הנפש. המדע כבר הוכיח שהיכולת שלנו כבני אדם לבחור ולשנות את המחשבות, ובעקבות זאת גם את הרגשות שאנו חשים – משפיעה על גופנו ברמה פיזיולוגית.

האזינו להצהרות לבריאות וריפוי לנשים:

האזינו להצהרות בריאות וריפוי לגברים:

מתח כגורם מחלות

הגורם מספר אחת בתמותה בעולם המודרני הוא מתח. לגוף שלנו יש דרכים שונות להתמודד עם כל מחלה כאמור, אבל אם נעמיס עליו עוד ועוד, הפיזיולוגיה תייצר לנו מחלה כדי לאותת לנו שמשהו לא בסדר בדרך בה אנו מנהלים את חיינו. כל מחלה היא קריאה להשכמה, ואם נתעלם ממנה, היא תמשיך "לנדנד", ולעתים עלולה אפילו להרוג אותנו…

בפועל מחלה נוצרת לא רק בשל המתח הפיזיולוגי, ההשמנה או אפילו העישון, אלא גם בגלל מה שאנו מאמינים לגבי הדברים הללו, ובעיקר בשל הדרך בה אנו מרגישים לגביהם במודע ובתת המודע.
לואיז היי, הכוהנת הגדולה של הריפוי אומרת שמחלה לא יכולה לחיות בגוף בריא רגשית. מחשבות שמחות מביאות ביוכימיה שמחה. רגשות רעילים כמו לחץ, כעס, שנאה או טינה גורמים למתח ויציאה מאיזון.
מאחר ולמחשבות ולרגשות שלנו, יש חלק גדול ביצירת תאי הגוף, והגוף  כולו מתחדש תוך שנה, הרי שגם אם יצרנו מחלה בגוף, יש לו את כל הידע הפנימי כיצד לרפא אותה. אך כדי שזה יקרה, עלינו לרתום את המוח את המחשבות ואת הרגשות שלנו כדי להביא אותו לפעול לריפוי.

למה קשה לנו "להיפטר" ממחלה?

המחשבות והרגשות שלנו, משתתפים בצורה פעילה בבניית הגוף הפיזי;  מכאן נובע שמחלה שמסרבת לעזוב אותנו היא מחלה שברובד מסוים אנחנו רוטטים בתדר שמתאים לה או יש יאמרו, "בחרנו" להשאיר איתנו.
מובן שמדובר ב"בחירה" שאינה מודעת, אך עדיין המוח שלנו "חוסם" את הריפוי מסיבות שונות. למשל:

1. יתכן שהאופן שבו אנו מזינים את הגוף מפריע לו להלחם במחלה. תזונה שאינה מספקת ויטמינים ומינרלים חיוניים, מאכלים "רעילים", ומחסור בנוזלים, הם רק חלק מהסיבות שמעכבות ריפוי.
2. יתכן שקיימת בתת המודע שלנו אמונה שזהו צו גנטי, כלומר בגלל שגם אמא וסבתא ולפניה, חלו באותה המחלה, גם אנו נחלה בה במוקדם או במאוחר.
3. יתכן שברובד התת מודע אנחנו סבורים שהמחלה מגיעה לנו – למשל רגשות אשם מכל סוג, לרוב נוטים ליצור כאב כסוג של "ענישה", עצמית.
4. פעמים רבות המחלה מאפשרת לנו לעשות דברים שלא יכולנו לעשות קודם כמו לנוח, להתעסק עם עצמנו  או אפילו לומר דברים שעל לבנו, בלי חשבון…
5. המחלה מושכת אלינו תשומת לב והתחשבות מהסביבה.
6. המחלה נוצרה מתוך הדפוסים שלנו , אך כעת כשהיא פעילה, כבר קשה יותר לשלוח כוחות פנימיים לרפא אותה. הן בשל הכאב שמקשה על ריכוז, והן משום שהתמודדות עם המחלה, מייצרת עוד רגשות של מתח לחץ ודאגה.

מה עושים בכל זאת? ההבדל בין פחד לתקווה, קובע ריפוי

מחלה שנוצרה בגוף, היא תמיד קריאת השכמה ליצור שינוי בתחומים מסוימים בחיינו.
אם נתעלם ממה שגופינו מסמן לנו, ונטפל רק בסימפטומים (כפי שנהוג ברפואה המודרנית), מבלי לשנות את החשיבה וההרגלים שלנו, נוכל אולי להשתלט על המחלה ואפילו לחסל אותה, אך יש סיכוי טוב שהיא או מחלה אחרת, תחזורנה שוב כדי להבהיר לנו שנדרש שינוי…

במאה ה-21 אנו כבר יודעים מתורת הקוונטים שקיימת אינטראקציה פיזיקלית בין התודעהמסארים לבריאות וריפוי לחומר.
כשאנו חושבים מחשבות שליליות על חיינו ועל המחלה שלנו, המוח מייצר כימיקלים של דיכאון וחרדה שלא רק תורמים למחלה, אלא גם מקשים מאוד על הריפוי. לעומת זאת, אם נזין את המוח שלנו במידע חדש וחיובי ונעודד אותו לבצע את הפעולות הנדרשות כדי לחולל ריפוי, נוכל להטביע מידע חדש בתאים וללמד את הגוף שלנו לחזור לתפקוד תקין, ולרפא את עצמו כפי שהוא אמור לעשות.


כדי לעשות זאת, עלינו לשנות את הדיבור הפנימי ואת האמונות בתת המודע שיצרו את המחלה.

אחת הדרכים היעילות ביותר להקניית הרגלי חשיבה חדשים,  היא תכנות מחדש של המוח, בעזרת הצהרות חיוביות, והחדרת פקודות חדשות לגוף ולדנ"א באמצעות שכנוע עצמי וחזרתיות.
הקניית הרגל חדש, לוקחת על פי רוב בין חודש ל-3 חודשים, כאשר במהלך הזמן הזה, עלינו להקפיד להזין את הגוף בהמון מידע חיובי, כדי שיסתור את המידע השלילי האוטומטי שעולה מהמוח המודע.

הצהרות חיוביות והשפעתן על הגוף

הצהרות חיוביות, הן משפטי מפתח שמטרתם לשנות את הרגלי החשיבה שלנו וללמד את הגוף לרפא את עצמו. הדרך היעילה ביותר לעבוד איתן, היא בעזרת שילוב של המוח המודע עם המוח התת מודע.

כשאנו רוצים ליצור שכנוע פנימי, אנחנו יכולים לומר לעצמנו 200 פעמים ביום "אני בריא", אך אם המוח המודע יזהה את ההצהרה כשקר, הוא רק יגדיל את ההתנגדות הפנימית למה שנאמר, והתוצאה תהיה הפוכה מזו שביקשנו. מסיבה זו, מומלץ לעבוד עם אותן הצהרות כאשר הן מוחלשות בטכניקה סאבלימינלית, כך שבזמן ההאזנה, כל מה שנשמע יהיה מוזיקה נעימה או קולות טבע, אך תת המודע שלנו יקלוט את ההצהרות וישנה עם הזמן את דפוסי החשיבה.

ההצהרות לבריאות וריפוי מנוסחות בגוף ראשון, בזמן הווה, ומטרתן להנחות את הגוף לרפא את עצמו, לחזק את מערכת החיסון, לשחרר חסמים, לאמן את המוח בחשיבה בריאה ועוד.
ניתן לרכוש את ההצהרות בהקלטה כמסרים סאבלימינלים עם אימון גלי מוח –  בחנות המדיטציות:

man-health womanhealth

מומלץ להאזין גם להצהרות הגלויות בערך פעם בשבוע, כדי לשלב את המוח המודע בתהליך – אך רק כאשר אתם חשים מעודדים ואופטימיים או סתם נייטרלים, כדי שלא ליצור התנגדות פנימית למה שנאמר.

רופאים רבים ממליצים כיום על שילוב של עבודה פנימית כדי לתמוך בנפש החולה, מתוך הבנה שהמצב הנפשי שלנו, משפיע בצורה מכרעת על המצב הפיזיולוגי. מדיטציות, דמיון מודרך, הצהרות חיוביות ועוד, הן רק חלק מהדרכים בהן נוכל לרתום את הגוף שלנו לריפוי.
מה שחשוב להבין הוא, שאם נוצרה מחלה בגופינו, האספקט הנפשי והדרך בה נתמודד עמה, חשובים לא פחות ואפילו יותר לצורך ההחלמה שלנו. הגוף שלנו, אף פעם אינו בוגד בנו, אז חשוב שגם אנו לא נבגוד בו. כשהגוף מאותת לנו באמצעות מחלה, חשוב שנבין שזו קריאה לשינוי, ונפעל לשינוי פנימי ולא רק לטיפול בסימפטומים, כדי שבסופו של תהליך, החיים שלנו יראו טוב יותר אחרי המחלה, מאשר לפניה. (גם אם מדובר במחלה כרונית). אחרי הכל, זו הסיבה היחידה בשלה היא נוצרה מלכתחילה…

פורסם במקור: 3 בנובמבר 2015