מהי תודעת שפע מול תודעת מחסור?לחזק תודעת שפע

אחד ההבדלים הבולטים ביותר בין אנשים עשירים לעניים, אינו כמות הכסף ברשותם, אלא זווית הראיה, וההתייחסות שלהם לשפע ולמחסור.
איך שהם חושבים, מדברים, ומתנהגים עם כסף. מה הם מרגישים לגבי שפע ביקום ולגבי אנשים עשירים, ומה הציפיות שלהם מהחיים.
וזה מתחיל לרוב בבית.
התרבות והסביבה בה אנו גדלים והדעות שאנו יונקים עם חלב אימנו. כל אלו מטביעים עמוק בתת המודע שלנו אמונות שונות שמתורגמות בהכללה גסה ל"תודעת שפע" או "תודעת מחסור". לכולנו יש אמונות שמשקפות תודעת שפע, ואחרות שמשקפות תודעת מחסור. המסה הקריטית של אמונות שנאמץ היא שתקבע בסופו של דבר את התנאים לשפע שניצור בחיינו. 

אחת הדוגמאות הטובות לכך היא הסיפור של דונאלד טראמפ, נשיא ארצות הבית.
טראמפ ידוע לכולנו כאדם עשיר עוד מבית ולידה, אך האיש חווה במהלך הקריירה שלו גם כמה התרסקויות קולוסליות, שהיו גורמות לאדם הסביר ללקות בהתקף לב (או לכל הפחות להרים ידיים…) אבל לא טראמפ.
במקומות הנמוכים ביותר בקריירה שלו, דונאלד טראמפ, לא רק שהפסיד את המכנסיים, אלא נכנס לבורות של חובות במיליארדי דולרים. (מיליארדים – לא מיליונים!!)
בפועל,  אפשר היה לחשוב שהמצב שלו הרבה יותר גרוע מזה של ההומלס הכי עלוב במנהטן – לא כן??
(תשוו אפס דולרים – למינוס מליארדי דולרים…) אבל לא אדם כדונאלד טראמפ, יתן למציאות לבלבל אותו.

טראמפ שגדל עם כפית זהב בפה, ניחן בתודעת שפע כזו, שעזרה לו, לא רק להפוך את המצב על פיהו, אלא לחזור ולהיות לאחד האנשים העשירים ביותר בארה"ב; וברבות הימים גם לאחד מהאנשים החזקים והמשפיעים ביותר בעולם כולו. הוא חי וחווה את עצמו כאדם עשיר, גם כשנראה היה לכולם שזה בלתי אפשרי בשום קנה מידה – לצאת מהבור אליו נכנס. השורה התחתונה היא שאם אתם רוצים שפע, מי שאתם צריך לשקף את זה: במחשבות, במילים, במעשים – ובמי שאתם כאדם. זה אומר שעל מנת לקבל שפע, עלינו להרגיש שיש לנו שפע כבר עכשיו… אבל איך עושים זאת, כשהמציאות משקפת לנו מחסור?

איך לגרום לעצמי להרגיש עשיר?

בגלל שחוק המשיכה מגדיר שדומה מושך דומה – כדי להגשים עושר, אנחנו צריכים לשכנע את תת המודע שאנו עשירים כבר עכשיו. תת המודע יקלוט את הרשמים שנעביר לו, ויצור את התנאים בחיינו שיתאימו להלך הרוח הזה. ככל שנשדר יותר מסרים של שפע לתת המודע, ונגרום לעצמנו להרגיש עשירים, כך נחזק את התנאים ליצירת שפע במציאות שלנו. אז בואו נבחן כמה טריקים לחיזוק תודעת שפע בתת המודע: איך להערים על תת המודע שאני כבר עשיר עכשיו?

אנחנו מושכים לתוך חיינו לא את מה שאנו רוצים, אלא את מי שאנחנו" רובין שארמה

10  דרכים לחיזוק תודעת השפע בתת המודע:

1. הסתכלו לא רק על מה אתם רוצים לקבל, אלא על מי אתם רוצים להיות. מרבית האנשים, לא מתעשרים בין לילה. ומי שכן (למשל זוכי לוטו), פעמים רבות מאבדים את הזכייה תוך זמן קצר. למה? מפני שהתודעה שלהם לא השתנתה. תודעת שפע, לרוב נבנית לאורך זמן. על מנת לסגל לעצמנו תודעה של איש עשיר, עלינו להצמיח את התודעה שלנו ולגדול כאנשים. כול פעם קצת יותר, כדי שנהיה מסוגלים להכיל יותר שפע; כשאנו שואפים להרוויח מיליון דולר – זה צריך להיות לא רק בשביל הכסף, אלא גם בגלל האדם שנהפוך להיות בתהליך. אחרי הכול מה שחשוב באמת בחיים הוא השיפור העצמי. הרי כסף תמיד אפשר לאבד… דרך משבר כלכלי, גניבה, תביעה או כישלון בעסקים. אך אם יש לנו תודעת שפע, אנו יודעים ומאמינים שכמו שהרווחנו את הכסף פעם אחת – תמיד נוכל להרוויח אותו שוב, אנחנו הופכים לכלי שיוצר את המציאות הרצויה לנו.
אז כשאנו מבקשים שפע, ומדמיינים שפע – עלינו להתמקד לא רק במה שנקבל. חשוב לא פחות לדמיין ולראות את עצמינו כאותו אדם בעל משאבים ואמצעים. מי האדם הזה? איך הוא חושב? נוהג, מתלבש ואוכל? איך נראה היום שלו?

2. וזה לא הדבר היחידי. גם הסביבה שלנו – מה שמקיף אותנו ומי שמקיף אותנו, חשובים לתודעת השפע או המחסור שלנו. כול מה שאנו רואים מסביבנו, מטביע חותם על תת המודע שלנו. לדוגמה: אם יש לכם ציוד ישן ושבור בבית, שאינו בשימוש, או קירות מקולפים או מוכתמים בעובש, תת המודע שלכם רושם ושומר. או למשל אם אתם אוגרים דברים מיותרים כי אולי תצטרכו אותם פעם, או משאירים ארון מלא בגדים שאינם בשימוש כי "חבל לזרוק" או "אולי עוד אלבש את זה" – תת המודע מבין מכך שאתם פוחדים שיחסר לכם. שאתם לא סומכים על כך שתקבלו את מה שאתם צריכים – מה שמחזק תודעת מחסור. ככל שתחזיקו יותר דברים שבורים רעועים או מיותרים מבלי להיפטר מהם או להחליפם, כך תרגישו יותר את החוסר ברמה תת המודעת. אז גם אם אין לכם משאבים רבים, תדאגו לתחזק את מה שיש בצורה טובה ותשמרו על סדר וניקיון. אם תשאירו מקום פנוי בלב ובארון כדי לקבל עוד מהדברים שאתם רוצים – תשדרו לתת המודע שלכם מסר של שפע וביטחון.

3. גם האנשים שמקיפים אתכם משפיעים על התודעה שלכם. נסו להקיף עצמכם באנשים שתורמים לצמיחה שלכם ולא מקטינים אתכם או משדרים לכם שאינכם מסוגלים. אנשים שמושכים אותכם למעלה, לעבר מה שאתם רוצים להגשים ברמה כלכלית. אנשים חיוביים ובעלי מוטיבציה, שיודעים להעז ולקחת סיכונים – גם אם הם נופלים. אנשים שמרוויחים לפחות כמוכם או יותר מכם, ושיש לכם מה ללמוד מהם! אנשים שאתם יודעים שהם מחזיקים בתודעת שפע ולא מחסור.

4. אם יש תחומים בחייכם שבהם אתם כבר מרגישים שפע,
נסו לתרגם אותם גם לתחומים אחרים.
תודעת שפעזה יכול להיות למשל תחושת השפע שיש לכם כשאתם מסתכלים על השולחן הערוך לארוחת השבת, או אולי התחושה  שאתם מקבלים כשאתם מלווים את הילד לחוג בקנאטרי, או אולי  אצל קרובי המשפחה ההם…או במשרד היוקרתי במקום העבודה…
איך זה מרגיש לכם?  עכשיו קחו את ההרגשה של השפע, ותרגמו אותה לתחומים אחרים בחייכם. למשל דמינו שאתם במסעדה מפוארת עם כול המשפחה או בחופשה בחו"ל. פוקוס על תחושת השפע באזור אחד, יאפשר לכם להתחיל לחוש יותר שפע באופן כללי. לכן, כל אזור בחיים שיכול לגרום לכם להרגיש יותר עשירים ועוצמתיים צרו יותר ממנו. ככול שתקבלו יותר הוכחות לשפע בחייכם, כך תשכנעו את תת המודע שאתם כבר עשירים.

5. תרגלו הכרת תודה על בסיס יומי. התדר של התודה על מה שיש הוא בדיוק אותו התדר של השפע.
אם תתרכזו בלהודות מידי יום, תפתחו את התדר הזה, וזה מה שתשדרו ליקום. ככול שתודו יותר, כך יזרום אליכם יותר שפע כדי שתוכלו להודות עליו. אך שימו לב: מאחר וכסף הוא רק אמצעי דרכו תוכלו לקבל את מה שאתם רוצים – עדיף שתודו מראש על מה שתרצו לקבל או לרכוש: למשל – בית אוטו, טיול לחו"ל או אפילו פנסיה או "ביטחון כלכלי". והכי חשוב: תודו מידי יום על מה שאתם רוצים לקבל – כאילו כבר קיבלתם אותו.

6. חישבו על פעולות קטנות שיכולות לגרום לכם תחושת עושר, ונסו לתרגל אותן על בסיס קבוע: זה יכול להיות למשל כוס יין שאתם מוזגים לעצמכם בערב כשאתם חוזרים מהעבודה, ומרגישים חופשיים. או אולי אמבטיית קצף בסוף השבוע. זה יכול להיות גם סיבוב בקניון מפואר, כשאתם קונים לעצמכם משהו קטן. או מדמיינים שאתם קונים לעצמכם משהו גדול… כל דבר שיגרום לכם לחוש עשירים וברי מזל הולך! ובזמן שאתם עושים את הפעולה, (למשל- גומעים מכוס היין) דמיינו את כול מה שאתם עושים כבר היום כאנשים עשירים.

7. חישבו על משהו שאתם "לא מרשים לעצמכם" היום. משהו שנראה לכם כמו מותרות, שהייתם שמחים לקבל מידי פעם או באופן קבוע כשיהיה לכם מספיק כסף. זה יכול להיות למשל טיפול פנים או מסג' או אולי מסעדה טובה; ותרשו לעצמכם לעשות זאת באופן חד פעמי.  אם תעשו מידי פעם את הדברים שעשירים עושים, תשלחו למוח שלכם וליקום כולו, אותות שאורח חיים של שפע אינו  לא זר לכם! שאתם כבר חיים כך, ושזה מגיע לכם.

8. כשאתם קונים בגד או ציוד לבית – הקפידו לקנות באיכות טובה! זו אינה בזבזנות. ציוד איכותי, יחזיק יותר זמן. וכשאתם עושים זאת, אתם מצהירים בפני תת המודע שמגיע לכם איכות. שיש לכם ערך גבוה.

9. החזיקו כסף מזומן בארנק. לפחות 100 או 200 ₪. כך בכול פעם שתפתחו את הארנק, תוכלו לראות אותו בעיניים. חשיפה מתמדת למראה הזה, תשדר לתת המודע שלכם ש"תמיד יש לי מספיק כסף".

10. לסיום וחשוב מאוד: תנו את מה שאתם רוצים לקבל. אתם חייבים לשדר לתת המודע שכבר יש לכם שפע כדי לקבל שפע. לכן לתרום זה חשוב מאין כמוהו. זה מוזר אבל זה עובד בצורה כמעט מיסטית… לא ברור למה ואיך. אולי בגלל שבפועל אנחנו אחד – אז כשאנו נותנים דווקא את מה שאין לנו ממנו למישהו שעוד יותר צריך אותו – נקבל עוד ממנו…

לחבילת השפע המורחבת בחנות

המוח שלך הוא מגנט לכסף. כל שנדרש, הוא רק לכוון אותו למקום הנכון. סדרת הקלטות למשיכת שפע, נועדה ליצר את הפוקוס הזה כמו קרן לייזר, כשהיא עוקפת את המוח המודע, ופונה ישירות אל תת המודע שלך.

החבילה המורחבת למשיכת שפע כוללת את החבילה הסאבלימינלית ואת חבילת הדמיון המודרך ללילה, ועוד שתי מדיטציות בדמיון מודרך במתנה.
תירגול יומי וחזרתיות, ישנו מהיסוד את דפוסי החשיבה שלך לגבי כסף ושפע. כדי שתוכל/י לאפשר להם לזרום בקלות ובמהירות לחייך.

השילובים של נעימות שונות קולות טבע ותדרים לאימון גלי מוח, יעשו את ההאזנה קלה ונעימה. הם יעצימו את ההטמעה של המסרים והסוגסטיות בתת המודע, עד שהמחשבה והרגש ישתנו, וישנו יחד איתם את כול המציאות סביבך.