לדמיון יש תפקיד חשוב מאוד איך יוצרים מציאותבעיצוב הדרך
בה נרגיש לגבי כל מחשבה וכל אירוע בחיים. הדמיון מעורר בנו רגש, והרגשות שלנו, הם אלו שקובעים בסופו של דבר את תגובותינו ואת הפעולות שנבצע, ובכך יוצרים את המציאות שלנו.

למעשה שני אנשים שונים, יכולים לחוות אחרת לגמרי מצב זהה, בהתאם לזיכרון האוטומטי שלהם.
לדוגמה:  אני עומדת ברחוב  ופתאום עולה בנחירי משב של  ניחוח פרי הגויאבה. אני מריחה ומיד עולה בדמיוני תמונה של עץ הגויאבות שעמד בחצר של סבתי, וכיצד אני ואחותי נהגנו לטפס עליו. הדמיון מוחשי וכולל ריח, טעם ומגע. הוא מעלה בי חיוך ותחושה טובה ואפילו קישור מנטאלי שמזכיר לי מטפורה או דימוי: "ריח של חורף…".

חברתי שעומדת לצידי מריחה את אותו הריח, אך הוא מעלה בה תחושה שונה לגמרי… היא מעלה בדמיון את זיכרון  הפעם הראשונה שטעמה גויאבה בילדות, והטעם הלא מוכר גרם לה לירוק בשאט נפש. מאז לא ניסתה שוב לטעום מהפרי ורק הריח מעורר בה רצון להקיא.

הדמיון גם משפיע על הגוף הפיזי שלנו:
לדוגמה: אנחנו מדמיינים את אותה בחורה שחייכה אלינו, ורק המחשבה גורמת לנו להסמיק (נימי דם קטנים שמתפוצצים בעור הפנים). אנו שומעים בשורה מדאיגה וחשים אין המצח מתכסה בזעה קרה, אנו נעלבים מחבר ומרגישים כאילו חטפנו "אגרוף בבטן" וכן הלאה.

לדמיין ולהגשים

קיימות גישות שונות לדמיון מודרך בהקשר ליצירת מציאות. מדענים יטענו שהמחשבות שלנו משליכות באופן אסוציאטיבי על המציאות וכך יוצרות אותה. מורים רוחניים יטענו כי למחשבה ורגש יש אנרגיה שיוצרת מציאות באמצעות חוק המשיכה, ואנשי דת יטענו כי הדמיון המודרך הוא צורה של תפילה ומכאן ההשפעה על המציאות.

היכולת שלנו לדמיין, הוא יכולת ניטרלית, כלומר היא אינה חיובית או שלילית. המשמעות והפירוש שאנו מעניקים לכל דמיון, הוא זה שנותן לו את הכוח והופך אותו למשמעותי. למרות שעל פי רוב אנו מתעלמים מיכולת זו ומשתמשים בה רק על אוטומט, היא למעשה תלויה לחלוטין בכוונה שלנו.

לדמיין ולהגשיםלדוגמה: כאשר אנו מדמיינים תמונת עתיד מסוימת למשל תמונה שבה אנו בריאים ממחלה שפקדה אותנו, ומצליחים לעורר בעצמנו את הרגש שנלווה לתמונת הבריאות, אנו יוצרים חיווט מחדש של קשרים עצביים במוח. ככל שנרבה לדמיין את אותה התמונה, כך המוח יקבל אותה כאמת, ויצור מבנים כימים קבועים שיעוררו אמונות ומחשבות חדשות לגבי היכולת שלנו להגשים את אותה התמונה במציאות.
כשהמוח "יתרגל" לאותה תמונה ויתייג אותה כמציאות, חוק המשיכה יגרום לכך שהוא יעשה את כל שביכולתו על מנת לגשר על הדיסוננס או על חוסר המתאם בין תמונת ההווה בה אנו חולים, לתמונת הבריאות העתידית המוצגת בהווה.  הוא ישלוף מתת המודע רעיונות יצירתיים כיצד לממש אותה, הוא יהיה רגיש פי כמה לסימנים מהסביבה שיוכלו לסייע לו,  הוא גם יעורר את מערכת החיסון לפעולה, ומכאן זו רק שאלה של זמן עד שאותה תמונה עתידית – תתממש במציאות.

איך זה עובד?

האינטואיציה תוכל להוביל אתכם לרופא המתאים ביותר, לטיפול היעיל ביותר, למטפל שבידו לסייע לכם, לשיטות הריפוי שיהיו אפקטיביות ביותר עבורכם, או אפילו למאמר הנכון באינטרנט. מערכת החיסון שלכם שתקבל את תפיסת הבריאות שאתם משדרים לה, תתעורר לפעולה ותעשה את כל שביכולתה כדי להביא אתכם לבריאות שאתם מבקשים, והיכולת שלה כמעט בלתי מוגבלת – ראו כמה אנשים רפאו עצמם ממחלות קשות בניגוד לכל הסיכויים. (כבר אמרנו שהכול בראש?…). רוצים ליצור מציאות? נסו את המדיטציה למגנוט בחנות.

לסיכום:

המוח שלנו מזהה בצורה דומה אירועים שאירעו במציאות ואירועים שהעלנו בדמיון בצורה מדויקת. למרות שעל פי רוב אנו משתמשים בדמיון בצורה אוטומטית, יש לו השפעה מכרעת על כל מערכות הגוף והנפש. חישבו על איזה חיים יכולנו לחיות, לו רק היינו משתמשים בדמיון בצורה יותר מושכלת?

התפרסם במקור ב: 28.11.2011