במדיטציה בדמיון מתוכנת, אנו מתכננים מראש הכל על מדיטציות סאבלימינליות
את המסע בדמיון, יודעים מה לעשות בכל שלבי הדרך, ומדמיינים  את התוצאה שקבענו מראש לפרטי פרטים. בעוד שבמדיטציה פתוחה אנו מבקשים להקשיב לתת המודע ולבחון מסרים פנימיים, הרי שבמדיטציה בדמיון מתוכנת, אנו לא רק מאזינים, אלא לוקחים חלק פעיל בהעברת מסרים לתת מודע לצורך יצירת שינוי או שיפור באחד או יותר מתחומי החיים.

באילו תחומים נשתמש בדמיון מתוכנת:

  • להרפיה כללית או מסע חוויתי מהנה בדמיון.
  • כשאנו מבקשים להגיע להישג בתחום שדורש אימון כמו ספורט.
  • כשאנו מבקשים להשיג יעדים ברורים שקבענו מראש.
  • כשיש לנו תמונת עתיד מסוים שאנו רוצים לתרגל בה את המוח.
  • כשיש לנו פציעה שאנו רוצים לרפא במהירות.
  • כשיש לנו התמכרות שאנו רוצים להיפטר ממנה.

מדיטציה בדמיון מתוכנת היא מדיטציה שבה אנו מכינים תסריט מראש, עם תחנות מעבר ברורות,
תהליכים, דימויים מסוימים, ריחות, מראות וצלילים.

לדוגמה: אנו רוצים לרפא במהירות פציעה שמציקה לנו. לפני התרגול ננסה להבין מה הפציעה מזכירה לנו. מדיטציה בדמיון מתוכנת
לרוב האסוציאציות הפרטיות שלנו, הן אלו שבכוחן לעבוד בצורה אופטימאלית. אם הפציעה מזכירה לנו למשל בור שחור, נכין תסריט שבו אנו הולכים וסותמים את הבור עם אדמה, או אם השריר התפוס מזכיר לנו צבתות של סרטן, נוכל לתאר מסע בדמיון שבו אנו מפרקים את הצבתות מהשריר התפוס. העיקרון הוא שאנו יודעים מראש מה המסע שעלינו לעבור, ואנו פוסעים בו שלב אחר שלב.
ניתן לעשות דמיון מתוכנת לבד, על פי תסריט שקבענו מראש, בעזרת מנחה שמעביר אותנו את כל שלבי המדיטציה או בעזרת קלטת מוכנה, שמסייעת לנו לעקוב אחר השלבים, מבלי להיות מוסטים במחשבות. לרוב נגלה, שגם כשהתסריט קבוע מראש, יש מקום רב לדמיון פתוח, כי המוח שלנו לא תמיד נכנע להגבלות, ויש לו דרכים משלו לצאת מהמסגרות שקבענו לו…. מדיטציה המשלבת דמיון מתוכנת ודמיון פתוח, היא מדיטציה בדמיון מודרך.