רוב האנשים בטוחים שמשהו צריך להשתנות "שם בחוץ" איך להגביר את תחושת האושר בחיים
כדי שיוכלו להיות מאושרים יותר. לדוגמה
: אהיה מאושר/ת "כשתהיה לי עבודה טובה, או "כשאבריא" או "כשיגיע בן הזוג, או הכסף, או המשקל האידאלי…" וכן הלאה. למעשה, זו אחת מאמונות הליבה הבסיסיות ביותר של האנושות כולה, ואחת האשליות הגדולות ביותר של המציאות שלנו.

זה לא לגמרי טעות…ברוב המקרים, רמת האושר שלנו אכן עולה כאשר אנו מקבלים את מבוקשנו, אלא שהאושר הזה, פעמים רבות הוא זמני בלבד ובר חלוף.

למה קשה לנו לחוש מאושרים לאורך זמן? כי כך בנוי המנגנון הפסיכו -אנושי שלנו. המציאות לימדה אותנו בעיקר דרכים חיצוניות להשיג אושר שהוא זמני ובר חלוף, בעוד שתחושת אושר קבועה ויציבה, יכולה לבוא בעיקר מתוך מודעות. תת המודע שלנו נאבק לשמור על האמונות הקבועות שלו, כולל על האמונה ש"משהו צריך להשתנות בחוץ כדי שנהיה מאושרים", וכך קורה ששוב ושוב, אנו חוזרים ומתנים את האושר שלנו בעוד גורמים חיצוניים…

יש לנו אשליה שהתשוקה שלנו תדרבן אותנו להגשים בעולם החיצון, אך בפועל, גם אם נגשים את כל מה שרצינו, אם לא נדע איך למצוא את האושר בתוכנו, הוא תמיד ישוב ויירחק מאתנו – ממש כמו חתול שרודף אחרי הזנב של עצמו... כמה אנשים אתם מכירים שעל פניו נראה שיש להם הכול. כסף, יופי, חכמה, משפחה ובילויים, ועדיין הם אומללים? וכמה ילדים עניים בהודו, שאין להם כלום ועדיין הם מאושרים?

הדרך לאושר עוברת בפנים ואם תרצו, אתם יכולים לבחור ולחוש אושר כבר עתה, ברגע הנוכחי – פשוט על ידי שחרור של מה שעוצר אתכם.

הנה 5 דברים, שתוכלו לעשות כדי לחוש יותר אושר כבר עכשיו:

לשחרר את הרצון להרשים אחרים:

אם אתה אדם סביר, סביר להניח שאכפת לך מה אחרים אומרים או חושבים עליך. אחרי הכול אנו יצורים חברתיים. אך אם אתה מוצא את עצמך משקיע הרבה מהזמן, הכסף ומהאנרגיה שלך בניסיון להרשים אחרים ולקבל את האישור שלהם – אתה אינך מביא לביטוי את מי שאתה באמת, והמאמץ הזה, גובה ממך מחיר ברמת האושר בחייך. כדי להיות מאושר, אין טעם לנסות להיות מי שאינך, כי מי שאתה באמת ממש עכשיו, הוא כבר הכי טוב שיש, אז עדיף שתתמקד בלהיות הגרסה האותנטית ביותר שלך. כשאתה מקבל את מי שאתה באמת בשלמות וחולק זאת עם אחרים, רמת הלחץ יורדת ורמת האושר עולה. במקביל תמצא שיותר ויותר אנשים יעריכו את מי שאתה וימשכו אליך ללא מאמץ מצדך.

לשחרר את הצורך להיות צודק:

לעתים כשאנו חשים שאחרים לא הבינו אותנו או שפטו אותנו לא נכון, אנו נתפשים לרצון האובססיבי שהם יודו שהם טעו לגבינו. ואנו רוצים התנצלות או לפחות הכרה בכך שהם טעו ואנו צדקנו. אך האמת היא שכול אדם רואה את הדברים מפרספקטיבה שונה. בעולם שלנו הם טועים אך בעולמם – הם צודקים. זה נכון שיש פעמים שהתנצלות היא חשובה, אך ברוב הפעמים, במקום לפתח רגשות שליליים ולתת להם להתפשט לכול תחומי חיינו – עדיף שנשאל את עצמנו: האם אני רוצה להיות צודק או להיות מאושר?. לרוב, האגו שלנו משאיר אותנו בעבר ובתוך ההתנגדות והבאסה. במקום זאת, תשקלו לשחרר את הרצון להיות צודק ובאופן אוטומטי זה יחזיר את השמחה לחייכם.

לשחרר את התשוקה לדבר סרה או להשמיץ אחרים (או את עצמנו):

רובינו יודעים שלרכל ולהשמיץ זה לא דבר חיובי, אך כשאחרים בסביבתנו עושים זאת – קשה לנו שלא להיסחף. הנטייה הטבעית שלנו לדבר על אנשים השונים מאיתנו, או שעשו לנו עוול לתפיסתנו, היא רק עוד ניסיון להרגיש טוב עם עצמנו. חוק האחדות – אחד מחוקי היקום הבסיסיים, גורס שהכול ביקום עשוי מאותה אנרגיה. בני האדם, הטבע ואפילו האלוהות והתודעה כולם מורכבים מאנרגיה אחת, ולכן הכל וכולם מחוברים זה לזה.
זה אומר שכל מה שאנו חושבים, מרגישים ועושים, משפיע לא רק עלינו אלא גם על סביבתנו ועל המארג היקומי כולו. במילים אחרות: כל מילה או רגש שלילי שאנו מפיקים, פוגע גם בנו. 
גם הדיבור השלילי על עצמנו, בין אם הוא גלוי או פנימי, הוא אחד ההרגלים המזיקים ביותר שנוכל לסגל לעצמנו, אם אנו שואפים להגביר את האושר בחיים. קחו בחשבון שאיכות חייכם תלויה באיכות המילים שיוצאות מפיכם. דברים שמפריעים לכם באחר, הם לרוב הדברים שמפריעים לכם בעצמכם… אם אתם רוצים לחיות חיים מלאים יותר – התחילו בהבנה של כוחן של המילים. קחו מחויבות לנהל שיחות יותר חיוביות על דברים משמעותיים ולא על אנשים אחרים, ותהיו מופתעים מהשיפור באיכות חייכם וברמת האושר שלכם.

לשחרר את העבר:

כבני אדם, קל לנו מאוד להתרפק על העבר- בעיקר כשהעתיד אינו ידוע. למוח שלנו יש נטייה להעלות בצורה אוטומטית חוויות עבר ולשקוע לתוכן כשאנו מתעלמים ממה שיש כאן ועכשיו. הפעולה הזו, היא אוטומטית- בעיקר כשמדובר על טראומות עבר וחוויות מעצבות, ואנו יכולים למצוא את עצמינו שקועים  שעות וימים ארוכים במה שהיה. אם זה קורה גם לכם, חשוב שתזכירו לעצמכם שהעבר לא יכול לגעת בכם עוד – אלא אם תניחו לו, בכך שאתם חוזרים ומשחזרים אותו שוב ושוב במחשבה וברגש. העבר שלנו אינו ניתן לשינוי. הוא כבר שרת את מטרותיו ועשה אותנו מי שאנו היום, ומי שאנו היום – הוא הגרסה הכי מדויקת שלנו לזמן זה. תהיו אסירי תודה על כול חוויה שחוויתם, בזמן שאתם מודעים לכך שעכשיו זה כול מה שיש – לכן עדיף ליהנות מהרגע הזה כפי שהוא. ובכל פעם שאתם חשים שאתם שוקעים במחשבות על מה היה, ומה יכול היה להיות, ואיך היה אם היה אחרת, פשוט תעצרו – תנשמו – ותביאו את המודעות לכאן ועכשיו. תנו לעצמכם את המתנה של להיות בהווה.

לשנות את התסריטים השליליים בנוגע לעתיד:

כמה מחברי הטובים ביותר, היו יכולים להיות תסריטאים של סרטי אימה…היכולת שלהם לצפות את כל הדרכים שבהן יכול כול מצב נתון להשתבש – היא לא פחות ממרשימה…
זה קורה כי ברירת המחדל של החלק ההישרדותי במוח הקדום שלנו, היא לחפש תמיד את מה שיכול להתקלקל או להיכשל. הם קוראים לעצמם "ראליסטים" או "מציאותיים", אבל היצירתיות והדמיון שלהם נכנסים לפעולה, רק כדי להתנבא  על מה שיכול להיכשל ולהפוך לשלילי בכול במצב נתון – ולא להפך…הם סבורים שבכך שהם מתנבאים בצורה שלילית – הם עושים לעצמם תעודת ביטוח לעתיד, כי הם כבר צפו את כל מה שיכול היה להשתבש, וכך לא יהיו מופתעים…אך בפועל אין דבר פחות ראלי, הגיוני או אפילו אינטליגנטי מזה…הדמיון שלנו הוא שיוצר את המציאות שאנו חווים סביבנו. אם נתמקד במה שיכול להתקלקל, אנחנו יכולים להיות בטוחים שזה מה שיקרה. כבר כתבתי רבות על כוחה של "נבואה שמגשימה את עצמה", ועל הדרך האינטליגנטית להשתמש בדמיון, ותוכלו לקרוא עוד על כך כאן: תפקידו של בדמיון בחיינו.

טיפ אחרון ומתנה להאזנה: רוצים ללמוד איך לשחרר רגשות שליליים על בסיס קבוע? נסו את המדיטציה בדמיון מודרך לשחרור רגשות שליליים.

רוצים להיות יותר מאושרים? תוכלו גם לרכוש ולהאזין למדיטציה הסאבלימינלית: להיות מאושר/ת ממה שיש (לגברים ולנשים בנפרד). האזינו להצהרות במדיטציה:

האזינו להצהרות – "להיות מאושר" לגברים:

האזינו להצהרות – "להיות מאושרת" לנשים:

להיות מאושר עכשיו
מדיטציה סאבלימינלית לאושר

מרגישים שהאושר תמיד חומק מכם? חשים שיש משהו שצריך לקרות כדי שתהיו מאושרים? נסו לשנות את זווית הראיה שלכם בעזרת מסרים תת הכרתיים שיגבירו את תחושת האושר שלכם.

הדרך לאושר עוברת בפנים. ואם תרצו, אתם יכולים לבחור ולחוש אושר כבר עתה, ברגע הנוכחי – פשוט על ידי שחרור של מה שעוצר אתכם.

אושר הוא תחושה פנימית סובייקטיבית, והוא תלוי בזווית הראיה שלנו על העולם.  אם נחליט ונבחר לחוש אושר בלי קשר למה שקורה מחוץ לנו, ונתאמן על התחושה הזו כדי להרגיל את המוח לחוש אותה, נצליח למשוך אלינו את מה שאנו סבורים שיעשה אותנו מאושרים.

המדיטציה הסאבלימינלית תעזור לכם להגביר את רמת האושר שלכם כבר עכשיו. עם כול מה שיש בחיים שלכם, ועם כול מה שלו אתם מצפים.

להיות מאושר עכשיו