מדיטציה היא מונח רחב מאוד איך עושים מדיטציה שמתייחס למצב תודעתי שאנו חווים תחת נסיבות שונות. היא עתיקה כמעט כמו המין האנושי, ואין תרבות אחת על פני כדור הארץ, שלא התעסקה בצורה זו אחרת עם שיטות של מדיטציה (גם בצורת תפילה צום, או טקסי ריקוד וטראנס), כדרך לחיבור עם הנפש, האלוהות, או כשער מעבר לתודעה אחרת.

היתרונות של תרגול מדיטציה,  ידועים היום היטב למדע המודרני וכוללים שיפור משמעותי ברוב תחומי החיים:
בריאות טובה יותר ואריכות ימים.
עמידות במצבי לחץ ומתח.
שיפור של הזיכרון, הריכוז והיצירתיות.
שיפור כללי של מצב הרוח והחוסן הפנימיועוד יתרונות רבים.
(ראו גם: מאמר על יתרונות המדיטציה ב-YNET)

בעולם המודרני שהופך להיות יותר ויותר כאוטי ועמוס באינפורמציה, עמוס בבירוקרטיות ומטלות שלא נגמרות, עמוס בתדרים אלקטרומגנטים, זיהום סביבתי ועוד – היא הופכת להיות יותר ויותר מבוקשת מסיבות ברורות.

אחד מהרעיונות שעומדים מאחורי המדיטציה הקלאסית, הוא שאיננו יכולים למלא את המוח במידע חדש, אם איננו מרוקנים אותו תחילה. ביומיום, המערכות שלנו חוות עומס יתר על כול החושים, מה שגורם למוח להפסיק לקבל מידע חדש ולהפתח לרעיונות חדשים. מדיטציה היא תרגול שבו אנו מתרכזים בדבר אחד בלבד, והמיקוד שלנו מונע מכול המחשבות חסרות התועלת להיכנס ועוצר תהליכים בלתי מודעים שחוסמים את כניסת המידע החדש (מידע מהעולם סביבנו, או מידע מהאני הפנימי האינטואטיבי).

הסרטון הבא מיועד למתחילים – לכול מי שהיה רוצה לנסות לטעום טעימה מהטכניקה הזו, בנוחיות ובפרטיות של ביתו. לאורך השנים, גיליתי שאנשים רבים נרתעים מהמילה מדיטציה, כי התמונה הראשונה שעולה להם בראש היא של נזיר בודהיסטי, יושב בישיבת לוטוס מכאיבה ומזמזם "הום" משך שעות ארוכות. האנשים הללו הופתעו לגלות שמחקרים על אנשים מצליחים, מראים שאחוז גבוה מהם עוסקים בצורה זו או אחרת בתרגול מדיטציה יומי. למעשה מדיטציה כמו גם אימון מוחי ואימון תודעתי – הפכו היום לאבני הבניין של רוב המנטורים להצלחה, לבריאות ולהגשמה.

צפו בסרטון: איך עושים מדיטציה – תרגול מדיטציה בקלות, למתחילים.

מאחר והמדיטציה היא מונח רחב מאוד שמתייחס לאין ספור שיטות, רציתי להביא כאן את העקרונות הבסיסים ביותר, ולתת לכם התנסות קצרה ב"מדיטציה ללא מחשבות", שתוכלו לאמץ ליומיום שלכם, ולבחון את ההשפעות שלה על תחומים שונים בחייכם. אם ההתנסות הזו, תגרום לכם לרצות להעמיק ולחקור שיטות מדיטציה נוספות – הרווח יהיה שלכם 🙂  תוכלו לקרוא גם: איך עושים דמיון מודרך?

רוצים לתרגל מדיטציה עוצמתית עם תדרים? נסו את חבילת התהודה של שומאן (תדר כדור הארץ) בחנות המדיטציות.